Trots op Marissa

Woensdagmiddag waren we in Tilburg bij Ronald en Marissa. Ze had een schitterende tekening gemaakt van een Ninja Turtle. Ene Raph. Geen idee wie dat is, maar blijkbaar is het een van haar helden. Het was geen kleurplaat. Nee. Ze had hem nagetekend. Knap hoor.

Ik vroeg haar ook of ze al een beetje kon lezen en meteen haalde ze een boekje uit haar kamer om mij iets voor te lezen. Wauw. Ik was helemaal onder de indruk van haar prestatie. Ze kan echt lezen! Net zeven jaar. Zo'n verschil met een paar maanden geleden. Wat gaat dat ongelooflijk snel.
Hier zit een trotse oma.

14 opmerkingen:

  1. Oh wat heerlijk hè als die kleintjes gaan lezen!
    En wat glimmen ze dan van trots van al die complimentjes van Oma...
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk!
    Ik zie weer onze kleindochter van zeven die net een beetje kon lezen, haar kleine broer voorlezen. Kostbare momenten, vooral van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien dat ze met lezen nog van mij kan verliezen...maar met tekenen zéker niet, zij wint met een straatlengte voorsprong! En met dat lezen ligt ze méér dan goed op schema dus ben je gewoon terécht hartstikke trots!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou zeker ben je een trotse oma. Wat zal dat een heerlijk gevoel geven, dat zo'n moppie zo goed gaat...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh, wat fijn Marja!!! wat moet het heerlijk zijn om oma te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! Ik herken hem meteen, de helden van mijn zoons. Elke aflevering op tv werd gekeken en ze hadden alle poppen. Helaas hebben ze die niet meer.
    Wat knap van Marissa!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn hè, om oma te zijn. Echt genieten!

      Liefs Frederique

      Verwijderen
  7. Juffen/meesters in groep 3 verrichten echt wonderen! Kinderen raken zelf ook enthousiast als ze zien dat ze kunnen lezen. En ze heeft duidelijk tekentalent. Onbegrijpelijk dat jij trots op haar bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ze kan dus ook al heel goed natekenen. Een talentje. Tuurlijk ben je een trotse oma. Logisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een talent in spè met tekenen. En wat lezen betreft heeft ze het wellicht van de trotse Oma ? ;-)
    De trots straalt i.i.g van dit stukje af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou daar mag je ook best trots op zijn al ziet ie er wel boos uit. Jeetje in mijn zoon zijn tijd had je die turtels ook al, dat komt zeker weer terug dan. En leuk hoor als ze zo gaan lezen, dan gaat er weer een nieuwe wereld open.

    BeantwoordenVerwijderen