Help, mijn tuin is ontploft


Dankzij de meiregen, lentezegen is de tuin ontploft. Niet te filmen hoe alles in één klap is uitgerold, vertienvoudigd en veranderd in een lichtgroene jungle. Zo vreemd dat ik na zestig jaar op deze aardkloot nog steeds verbijsterd naar deze metamorfose kan kijken. Het went gelukkig nooit.
Ik verklaar april en mei de liefde. Definitief. Hoe mooi de andere maanden ook kunnen zijn, niets kan me zo verrassen als deze periode. Ik ben zo blij dat ik zou willen dansen en zingen en (bijna) iedereen kussen. Nou, jeetje, gekker moet het niet worden.

15 opmerkingen:

  1. schaterlach... blije gup ben je geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, ik kan me er wel iets bij voorstellen met die tuin van jou!
    Dansen, ruimte genoeg, zingen, niemand die je hoort, kussen..een trouwe vent..
    Mijn liefje wat wil je nog meer! GENIET maar lekker!
    Knuffie uit Ziest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaaaa, het is een prachtseizoen! ik dans en zing met je mee Marja!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben het ook helemaal met je eens, Marja. Wat heerlijk die lente. Al dat ontluikende groen. Zo fris en mooi nog alles. Voelt steeds weer als een nieuw begin.
    Of ik nu iedereen zou willen zoenen weet ik niet :-) maar ik deel je blijdschap.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn seizoen, elk jaar weer. Naast de Herft, hou ik erg van de Lente. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja he hier ook in de tuin. Ik had foto's gemaakt toen ik wat plantjes had neergezet een week of 3 geleden, die keek ik terug toen keek ik weer naar buiten, ze zijn zeker al 3x zo groot geworden om van de rest van de tuin en de bomen nog maar niet te spreken. Een groene explosie lijkt het wel!
    We worden er allemaal blij van! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geniet van je blije blog.Ook hier overal een groeispurt .Ja wat een heerlijke tijd is dit !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klopt! het lijkt alsof de natuur explodeert na regen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zó herkenbaar! Vanmorgen ook enige tijd bezig geweest een en ander in goede banen te leiden, én genoten natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mei is mijn meest favoriete maand. En elk jaar lijkt hij korter te worden...
    De tuin verveelt nooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is toch heerlijk, om nog steeds in verrukking te kunnen raken van iets, wat dan ook...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, geef ons allemaal dan maar een virtuele kus. Dat vinden we leuk. Tja, de groei zit er in. Van varens zou ik er wel een paar minder willen hebben trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook hier is alles aan de rol
    dansende muggen
    de vele slakken
    hun huis op hun ruggen
    zelfs de egel en mol hebben lol
    alles groeit en bloeit
    de lente ten top
    daar kan geen enkel seizoen tegen op.

    Lentezoen van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben het helemaal met je eens hoor Marja dit is gewoon het mooiste seizoen. Alles komt tot leven in de tuin en polder, Puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen