Negenendertig jaar en driehonderdvierenzestig dagen geleden (gastblog)

Weet u nog wat u op zondag 27 april 1975 deed? Waarschijnlijk niet. Maar ik wel!
Morgen ga je trouwen, spookte het door mijn hoofd, heb ik alles wel goed geregeld?
Gisteren de leiding over de winkel overgedragen aan mijn leermeester oom Siem Straathof. Daar dus geen zorgen over. Toch nog even naar mijn kamer om mijn gehuurde jacquet te controleren. Oké, dat was aangepast. Vandaag de dag moeten we er niet meer aan denken, maar toen gingen we trouwen in stijl. Dat gold ook voor de naaste familieleden.
Overmorgen gaan we op huwelijksreis. Ik had Mar alleen laten weten dat we gingen vliegen. Waarnaartoe? Naar een plek met heerlijke temperaturen, dus zomerse kleding meenemen. Verder had ze geen flauw idee. Ook de mensen van het reisbureau, Erik de Zwart en zijn vrouw, wisten gelukkig hun mond te houden. Mijn koffer, inclusief reispapieren, stond klaar.
Echt niets vergeten? Even alles nagaan. Morgenochtend Mar ophalen, familie aanwezig in Zoetermeer, dan per auto naar de koetsjes, trouwen in het stadhuis, vervolgens in de kerk met aansluitend een receptie en diner in Hoornwijck, waar ik ook een kamer had geboekt voor de nacht. Ja, alles was geregeld.
's Middags kwamen mijn vrienden en familie nog langs en kon ik alle beslommeringen even vergeten. 's Avonds ging iedereen op tijd naar bed. Morgen een drukke dag.
Eenmaal op mijn slaapkamer besefte ik dat dit mijn laatste avond in mijn ouderlijk huis zou zijn. Ik ben toen naar hun slaapkamer gegaan en heb aangeklopt. Ja, dat was een emotioneel moment.
Mede dankzij een aantal pilsjes kon ik daarna de slaap goed vatten met als laatste gedachte: Morgen ga je trouwen!

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag! Best spannend allemaal hè..
    En jouw verslag Marja, of komt dat morgen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 50 jaar en nog altijd bij elkaar. Heerlijk Marja

    Ik feliciteer je pas morgen

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alvast gefeliciteerd met jullie 40-jarig jubileum. Mooi verslag van de dag ervoor en de spanningen die je hebt als toekomstige echtgenoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een dag waar je nooit spijt van hebt gehad,wat een leuk verslag Robbert.Beide gefeliciteerd!en nog vele jaren samen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi overzicht. Die jaren zullen wel snel zijn gegaan. Tijd is een vreemd fenomeen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk verhaal en wat goed om nog even naar je ouders te gaan .Zelf herinner ik me dat gevoel ook nog wel ,de laatste nacht in het ouderlijk huis ,bijna onwerkelijk .
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi dat je dat allemaal nog zo goed weet. En zo te lezen heb jij veel geregeld voor het huwelijk. Goed zeg! Voor morgen alvast van harte met jullie 40-jarige huwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee inderdaad, ik weet niét wat ik die dag deed, natuurlijk wél ik de dag voorafgaan aan ons huwelijk deed. Maar dat is nóg langer geleden. Alvest gefeliciteerd met 40 huwelijk , dat moet toch overwegend een feestje geweest zijn met Marja;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee, dat weet ik niet meer. Wel wat ik op 14 augustus 1975 deed, een dag voor óns trouwen.
    En heel leuk overzicht en vast van harte met jullie veertig jarig huwelijk!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd met jullie 40-jarig huwelijk morgen Marja en Robbert... Wat heb je dat leuk geschreven Robbert, en wat goed dat je nog zo precies weet hoe dat ging... tot en met die laatste gevoelens...
    Heel fijne dag morgen, geniet ervan...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veertig jaar! Van harte proficiat!
    Lief en ik trouwden bij mijn ouderlijk huis vandaan. Dat was een vergissing want we woonden al twee jaar samen. Alleen gooide een brand in ons huis roet in het eten...
    Morgen hoop ik dat jouw verslag er zal staan, Marja.
    Proost! En nog heel veel voorspoedige jaren erbij met allen die jullie lief zijn.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hartverwarmend verhaal! Van Harte Gefeliciteerd en een fijne dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen