Levensvragen


Laura gooide mij dit stokje toe en ik heb het nog net kunnen vangen. Dat mag een wonder heten met mijn oog-handcoördinatie. Ik geef het zelf niet door. Wie zin heeft mag het oppakken.

Welke herinnering van het afgelopen jaar geeft jou de grootste glimlach op je gezicht?
Ongetwijfeld de dierbare momenten met onze kleindochters Marissa en Rafaella.

Wat heb je altijd al eens willen doen sinds je kindertijd?
Vliegen, echt zelf vliegen als een vogel. Ik droomde er heel vaak over. Vloog zomaar uit mijn slaapkamerraam van 4-hoog naar beneden. Zalig.

Wat zou je willen doen in je leven als er totaal geen beperkingen waren?
Een goed gesprek hebben met mijn moeder. Dat heb ik sinds haar overlijden gemist. Ik zou haar ook zo graag haar kleinkinderen en achterkleinkinderen willen laten zien. Er is zo ontzettend veel veranderd sinds 1990.

Wat heb je voor het laatst over jezelf geleerd?
Dat ik griezelig kwetsbaar ben en vreselijk van slag kan raken door wat er gezegd of gedaan wordt.

Als je aan het dagdromen bent, waar gaan die dromen dan over?
Zorgeloos samen oud worden met manlief. Al onze kinderen en kleinkinderen gelukkig zien worden. Vrede en veiligheid op aarde. Geen ziekte, pijn en verdriet meer.

Welke verandering wil je het komende jaar het liefste toepassen in je leven?
Tja, dat is natuurlijk een inkoppertje: ons huis verkopen en een heerlijk bungalowtje vinden met een behapbaar tuintje en mooi uitzicht. Zoiets als dit:

14 opmerkingen:

  1. Moge al je wensen uitkomen lieve Marja, al denk ik niet dat je ooit zult kunnen vliegen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, dat huis hè, dat is krek het huis van mijn vader dat nu al bijna twee jaar te koop staat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vast wel Inge. Maar we gaan niet shoppen voordat ons huis is verkocht. Die fout maken we niet nog eens.

      Verwijderen
  3. Ik hoop voor je dat je huis verkocht wordt Marja. Vrienden van ons zijn zo dom geweest om al een huis te kopen waar ze willen rentenieren terwijl hun oude huis nog niet was verkocht.
    Dat staat al 3 jaar te koop, het water staat ze aan de lippen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die fout maakten wij 10 jaar geleden. Een heel dure vergissing. Dat doen we niet nog eens.

      Verwijderen
  4. Wat heb jij het mooi ingevuld.

    Dat van je moeder wat zou dat mooi zijn.

    En vliegen van 4 hoog als een vogel maar probeer het maar niet uit ;-)

    Dat je een gevoelsmens bent siert je, ook al raken dingen je zeer.

    Een geweldige vrij denkende oma hebben je kleinkinderen. En ik hoop dat jullie er nog lang vreugde van zullen hebben. En ze Opa en Oma samen gelukkig en gezond oud zien worden.

    In jullie nieuwe bungalow als dit paradijsje verkocht is.

    Dank je Marja voor de mooie invulling vd Question of life Tag.

    Liefs Laura xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief dat je het stokje gekregen hebt, gefeliciteerd! Heb ik toch weer iets nieuws van je geleerd: vliegen.
    Af en toe droom ik ook dat ik kan vliegen. Daarbij verplaats ik me door zwembewegingen te maken. Dat zou in werkelijkheid van mij ook wel mogen ;-)
    Ja, je huis verkopen, nondezju, het wordt nou weleens tijd! Aan mij ligt het niet, ik duim echt voor jullie.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Naar he, die kwetsbaarheid. Van hoe meer mensen je houdt, hoe kwetsbaarder je wordt heb ik ontdekt. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi ingevuld.... en nog mooier vind ik dat niets mij verbaast ;-)

    Ik wens je oprecht toe dat al je wensen zullen uitkomen.... en dat vliegen zal dan wel 1 van de meest onwaarschijnlijke dingen zijn die gebeuren gaat, dan wens ik je een droom toe die levensecht voelt zodat je met een glimlach wakker wordt daarna.

    Die kwetsbaarheid.... dat herken ik wel, in die zin sluit ik me dan ook graag aan bij wat Mrs.T. schreef.
    Je bent niet alleen een mooi mens maar ook een sterk mens. Wat er ook onverhoopt nog aan narigheid mag gebeuren, jij komt er wel doorheen!



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi Marja! Ik hoop dat je dromen allemaal uitkomen, allereerst dat jullie huis verkocht zal zijn en je verder kunt! En dan de rest... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Best wel indringende vragen.... of misschien is het jouw invulling die dat naar boven haalt.
    Ik gun je natuurlijk van harte dat al je dromen uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi, Marja. Ook ik wens dat jullie huis snel verkocht wordt. Van dat vliegen is heel herkenbaar, een grote wens van Hubbie.
    En die kwetsbaarheid, tja.......... of het over mij gaat.

    Ik hoop dat je dromen uitkomen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen