Kom mee naar buiten allemaal

… dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant
Dan is zomer weer in 't land (ja, ik weet het. Het is nog lang geen zomer)
Dudeldjo klinkt zijn lied
Dudeldjo klinkt zijn lied
Dudeldjo en anders niet

Hij woont in 't dichte eikenbos
Gekleed in gouden vederdos
Daar jodelt hij op zijn schalmei
Tovert onze harten blij
Dudeldjo klinkt zijn lied
Dudeldjo klinkt zijn lied
Dudeldjo en anders niet



Met andere woorden: we zijn nu dagelijks in de tuin te vinden. Dankzij het mooie weer van de afgelopen dagen, hebben wij de draad weer opgepakt. Het tuinseizoen is aangebroken. Buiten de verrukkelijke vogelgeluiden is er ook de noodzaak om het een en ander aan te pakken. De makelaar heeft ons ingeroosterd voor een open huisje op de 28ste. Ja gezellig, de dag na mijn 60ste verjaardag. Wat een feest.
We doseren de tuinsessies keurig en nemen pauzes wanneer de gewrichten en spieren protesteren. Na een kwartiertje kunnen we dan weer even vooruit. Mens, wat een zooi onderdelen hebben we in ons lijf zitten. We leren ze stuk voor stuk weer kennen na een winter achter glas. Heftig hoor.

16 opmerkingen:

  1. Nieuwe rubriek? zwijmelen op woensdag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor. Een keer per week is genoeg. ;-)

      Verwijderen
    2. haha en het is trouwens donderdag...

      Verwijderen
  2. ik zag in mijn rss lijst jouw update en acuut sprong het deuntje in mijn hoofd..... heel toepasselijk natuurlijk....

    doe maar ....en gniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jeetje Marja ,nu zit dat liedje weer de hele dag in mijn hoofd.Ik moest het vroeger op school al zingen en ik vond het vreselijk! Nu galm ik het waarschijnlijk de hele ,mijn arme man moet dat aanhoren en ik zing nog wel als een Kraai die op naalden loopt haha .Succes met de tuin ,ook mijn spieren en gewrichten laten zich aardig gelden tijdens het tuinwerk !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is iedereen meegegaan naar buiten,ik ben net binnen.......ook het landgoed aan het kuisen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voel zonder tuinieren al met je mee wat betreft de spieren en gewrichten. Doe kalmpjes aan, geniet van het heerlijke weer. Mij heb je groot plezier gedaan met het duo Karst, zat weer op de lagere school. Ben inmiddels ook al op de stille heide geweest en het groene dal heb ik weggedrukt om jou te antwoorden. Nostalgie ik ben er gek op, dank je wel. Succes 28 maart.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat we allemaal weer zo lekker bezig kunnen zijn nu, in de tuin of gewoon lekker buiten om te wandelen en te fietsen... en er komt nog veel meer gelukkig...
    Ik ga weer voor je duimen hoor... de 28ste...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker vrolijk word je daar van hahaha! En jullie dansen zo door die tuin heen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, vandaag danste Robbert niet mee. Hij barstte van de rugpijn vannacht en dat is nog steeds niet helemaal over.

      Verwijderen
  8. het is één van de weinige liedjes die ik me nog herinner van vroeger op school.... met "een karretje op de zandweg reed" Sterkte met de spiertjes..... maar wél heerlijk dat het er goed weer voor is om in de tuin te rommelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk weer om buiten te werken, maar we worden wel strammer hè? Gezellig liedje, ik ken het nog van vroeger. Ik wens je veel succes op de 28ste, mijn 60ste verjaardag!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb niet op het filmpje geklikt en zit toch met het liedje in mijn hoofd. Bedankt ;-)
    Het wordt nou onderhand tijd dat jullie huis verkocht wordt. De dag na je verjaardag lijkt me een mooi nagekomen cadeau, Marja!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik ga straks ook de tuin in, nu kan dit liedje me mooi vergezellen.
    Misschien krijg je op de open dag eindelijk een koper op bezoek, zou wel leuk zijn na al die kijkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is heerlijk om buiten te zijn .Ik hoop voor jullie dat de 28e kijken kopen wordt

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw lentegevoelens delen wij graag. Tot morgen met ZOZ.

    BeantwoordenVerwijderen