Kijkers 3

Zaterdagmiddag kwam de makelaar met twee groepjes kijkers. De eerste twee waren jong en leken niet echt geïnteresseerd. Ze zeiden vrijwel niets en stonden binnen 20 minuten weer buiten. Vijf minuten later stuiterden er twee jongetjes binnen met hun ouders. Die waren wel enthousiast. Ze klommen in bomen, veegden de schommel schoon met hun broekjes en renden rondjes om de vijver. Gelukkig deden hun ouders dat niet, maar vroegen zij de makelaar het hemd van het lijf. Een goed teken.
Bovendien bleek de moeder in de Lijsterweg te zijn opgegroeid. Ze kende veel mensen en had ons huis al een tijdje op het oog. De binding met dit buurtschap is heel sterk. Veel jeugd die hier opgroeit komt terug om een gezin te stichten in hun vertrouwde omgeving. Dat zegt veel over de saamhorigheid en de goede herinneringen. Toch?

26 opmerkingen:

  1. Jolanda Kalisvaart3 februari 2015 om 07:56

    duimen ga ik heel erg hard doen voor jullie spannend....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat spannend Marja, en nu duimen dat ze nog een keer komen kijken en een bod uitbrengen...
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat zou geweldig voor jullie zijn eindelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze hebben in ieder geval al kunnen zien, hoe de kinderen er zich vermaken kunnen. Voor de rest is het (ongeduldig) afwachten.
    Ben benieuwd of er zaterdag bij mij wat komen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow dat klinkt wel heel erg spannend. Ik duim hier ook.fijne dag lieverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh... Marja, wat spannend. Nu maar hopen op een goede afloop! Het is je zo gegund.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge wat spannend,ik duim hoor want jullie wachten al zo lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook mijn duimen gaan weer aan het werk voor jullie ! Zij een binding met de omgeving en een grote tuin voor de kinderen ,een goed teken hopelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is te hopen dat het een keer raak is Marja. Ja een leuke omgeving is belangrijk voor kinderen. Ik zie het hier in ons dorp ook. Eerst trokken er veel jongeren weg maar nu er weer meer gebouwd wordt komen ze allemaal weer terug. Je hecht ook vaak aan je omgeving, vrienden e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whoeehoeoe wat spannend!!!
    Ik hoop zo dat het nu echt wat wordt Marja, hoewel je dat huis en alles eromheen vast wel zult gaan missen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dan duim ik nog maar even door. Op zich al goed dat die jongetjes de tuin veroverden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg spannend! eindelijk schot in de zaak...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch is mijn ervaring dat "kopers" minder duidelijk enthousiast zijn (dat is niet voor de prijs) maar ik hoop écht dat er een koper bij zit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is niet " goed" voor de prijs!

      Verwijderen
    2. Vooral de jongetjes waren enthousiast, Rietepietz.

      Verwijderen
  14. Veel sterkte met wachten! Reuze benieuwd of zij het gaan worden.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nu alleen nog een plezant bod van deze mensen of wordt het voor "een dubbeltje op de eerste rij" zoals je dat de laatste tijd zo vaak hoort als een woning al geruime tijd te koop staat. We hopen voor jou dat dit laatste niet het geval zal zijn. Elke keer je huis op moeten ruimen omdat er kijkers komen, is ook niet het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De ervaring is m.i. dat je op locatie veel enthousiaster bent dan later in de eigen omgeving als de eurorie is neergedaald en de geldkwestie zwaar op tafel komt. Hopelijk is dat hier niet het geval. Hoe dan ook, zo'n pracht huis zal toch ooit eens verkocht worden, lijkt me.
    Ach, had ik maar een miljoentje of twee, drie.

    BeantwoordenVerwijderen