Brief 24

Dag Novelle,

Mijn directe reactie die ik je vorige week per e-mail stuurde heb ik in deze brief geplakt:
Nog even over Richards verjaardag: wij hebben alle respect voor hun overtuigingen en lossen veel dingen met humor op. Als ik bijvoorbeeld een mailtje stuur "niet gefeliciteerd met je verjaardag" antwoordt hij met "niet bedankt". Hij is tenslotte wel met onze humor opgegroeid en wij zijn een heel open gezin. Dat we blij zijn met hem en met Asha en de kleine meid weten ze heel goed. Ze komen niet voor niets zo regelmatig logeren. En toen hun vlucht niet doorging reden ze meteen naar ons. Pa en ma vingen ze immers wel op.... en dat deden we ook.
Wij vieren trouwens ook al lang geen verjaardagen meer. Niet uit overtuiging maar omdat we er geen zin in hebben om verplicht met die fles wijn van hot naar her te sjouwen.
Volgend weekend komen ze hier de stilte zoeken, ver weg van de carnavalsdrukte.

Die mozaïekbankjes van Socialsofa zijn prachtig. Mijn favoriet is ook het boerenbankje.

Zalig dat de onderzoeken allemaal positief uitpakten. Wat een opluchting is dat telkens weer.
Op het gebied van handwerken ben ik een hopeloze oen. Ik vond het op school al vreselijk en wilde liever handarbeid doen. Helaas mochten de jongens dat alleen. Meisjes moesten leren breien, haken, stoppen en naaien. Ik werk trouwens nog liever met woorden dan met materiaal.
Mijn moeder was wel heel handig en maakte veel kleding voor mij. Ik liep er vroeger keurig bij en droeg altijd fleurige originele jurkjes en rokjes. Veel succes met je nieuwe naaimachine. Ik hoop dat je ons fotootjes van je maaksels laat zien. Blijf maar lekker eigenwijs hoor.

Zaterdag heb ik het boek van Annie Proulx bij de bieb gehaald. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ze moesten het uit het magazijn halen, want ze hebben meer boeken dan ze op de rekken kwijt kunnen.
Van kijkers of de makelaar hebben we nog niets gehoord. We hadden goede hoop, maar die zakte ons een beetje in de schoenen toen het stil bleef. Intussen graven de mollen maar door in onze achtertuin. Het ziet er niet uit. Vooral langs de rand van de vijver hebben ze de pachysandra's behoorlijk toegetakeld. Robbert had zijn elleboog geforceerd en moest die ontzien. Hopelijk kan hij de komende week iets aan die beschadigingen doen. En Momfer graaft maar door. Ken je hem nog?


Ik wens je een fijne week en kijk uit naar je volgende brief.
Lieve groet,
Marja.

14 opmerkingen:

  1. Jammer dat je nog iets van de makelaar of de kijkers hebt gehoord, het leek zo hoopvol...
    Ik blijf voor jullie duimen hoor!
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk rustig: geen verjaardag meer vieren.
    Er zijn apparaatjes om mollen te vangen. Johan deed dat altijd, en ik vond het zo triest voor die beestjes, want ze zijn mooi!!
    Ook niks gehoord van makelaar ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook weer stilte vanuit de makelaarshoek, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantástisch hoe jij je er doorheen staat met je familie die een een toch redelijk veeleisend geloof hebben.
    Het lijkt me zéker niet altijd makkelijk maar , zoals ik ook altijd weer ontdek, heeft humor maakt veel dingen makkelijker.
    Op zich heb ik geen moeite met mensen met een ander geloof maar ik zou het toch reuze moeilijk hebben wanneer ik me op punten aan dat geloof aan zou moeten passen.terwijl het niét mijn geloof is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Marja jij past je goed met humor aan de situatie......Toppie hoor!
    Tja de huizenkwestie is nog even niet duidelijk begrijp ik.
    Sterkte en geduld wens ik je toe alhoewel dat heb je geloof ik al volop toch?
    Ik schrijf je komende dinsdag terug hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is toch weer een enorme domper dat jullie niets van de makelaar gehoord hebben, Een mens zou van minder aan de drank gaan...
    Verjaardagen vieren. Wie die uitvinding gedaan heeft, mogen ze van mij naar een vreselijk oord verbannen.
    Hou vol, Marja!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij vieren ook geen verjaardagen,we zijn allemaal op een kluitje jarig vandaar.We gaan inplaats daarvan 1 x per jaar uit eten rond de datum dat mijn schoonvader jarig was.


    Die fles wijn van je niet gevierde verjaardagen,daar hoop ik van dat je die eerdaags mag ontkurken voor de verkoop van jullie huis.

    Die mollen hebben een hekel aan tocht.Dus knip de bodem van petflessen,steek ze ietewat schuin in de molshopen en zie daar er is tocht.

    Marja ik bedank je via deze weg even dat je mijn zwijmellinkje telkens plaatst.

    Wens je nog een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In de huizenmarkt gaat geen bericht, is goed bericht niet op. Jammer, het leek zo leuk met die kinderen.
    Wie weet zijn ze dik in onderhandeling met de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was ook meer van Ed en Willem dan van handwerken haha. Ja mollen kunnen een ramp zijn voor een grasveld.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hallo Marja
    ik heb jouw briefwisselinglink even bovenaan mijn weblog gezet.
    dan is het weer compleet niet waar?

    BeantwoordenVerwijderen