Winterplaatje


19 opmerkingen:

  1. heerlijk mooie tekening Marja! mooie zachte kleuren en veel op te ontdekken.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel sfeervol, ook vanwege de "oudheid" van het plaatje. Maar wat zullen ze het koud gehad hebben!
    En geen lekkere kachel/cv waar ze dichtbij kunnen gaan zitten., Ja maakt mij niet wijs dat vroeger echt álles beter was. Mooi nostalgisch plaatje!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wist niet dat Poortvliet ook in deze stijl schilderde. Wel mooi en grappig ook. Kijk maar naar dat mannetje (een chinees?) in dat bootje dat ondanks het ijs onverdroten blijft doorroeien. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal het wel zijn. Maar ik vond dat beeld van een Chinees die bij zichzelf zegt: dit is watel, dus dan zal ik ook dool-loeien, veel leuker. :-)

      Verwijderen
  4. Mooi winters nostalgisch plaatje Marja. Toch liever het uitzicht en de temperatuur hier in Los Boliches.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zulke "echte" winters kennen we niet meer. Hoewel het vandaag wel een ijskoude dag is... ;-)
    Mooi plaatje. Echt van Rien Poortvliet? Bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor zover ik weet, Corja. Het zat in een diashow die ik ontving.

      Verwijderen
  6. Mooi plaatje. Er valt heel veel op te zien. Wat zou er in die zware wagen achter het paard zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi tafereel, zou hem graag verwerken tot kerstkaart. Maar het lijkt mij meer een werk van Hendrik Avercamp of van een tijdgenoot rond de 16e-17e eeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heeft Rien dat als voorbeeld genomen? Ik kan de bron niet vinden, maar de diashow zat vol met dierentekeningen en kabouters van Rien.

      Verwijderen
  8. Een prachtig plaatje weer .Heerlijk die echte winters van vroeger !! Lekker veel en lang schaatsen en dan thuis bij de kachel zitten met een kopje hete thee ,ik geniet bij de herinnering !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh... doet me denken aan een legpuzzel die ik ooit gelegd heb met een vergelijkbaar plaatje, ik krijg metéén zin om te puzzelen al is het geen winterplaatje dat ik nog op voorraad heb;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had echt nooit gedacht dat deze van Rien Poortvliet was, maar de goede man kon natuurlijk meer dan alleen maar kabouters tekenen... Een prachtig romantisch wintertafereel... genieten is dit...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marja, ik heb hem gevonden het winterlandschap is van Isaac van Ostade. Sorry, maar zoiets blijft me dan bezighouden. http://www.iceskatesmuseum.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat goed van jou. Dankjewel. Het is me een raadsel hoe deze in de diashow van Rien Poortvliet is beland. Ik pas het label meteen aan.

      Verwijderen