Voornemen - eenvoud

Wij hebben geen voornemens voor 2015, wel een smeekbede. Laat die ene kijker nou alsjeblieft het voornemen hebben om ons huis te kopen. We leven al jaren heel eenvoudig, gaan niet uit of op vakantie, kopen geen spullen of kleding en hebben geen enkel abonnement meer lopen. De bieb is hier gratis en het nieuws plukken we van het internet. De schoonmaakhulp was hier in 2012 voor het laatst. Mijn Kia is al het jaar ervoor van de hand gedaan. Reiskosten maken we nauwelijks. We gaan hooguit zes keer per jaar naar het wilde westen om familie te bezoeken. Ondanks al die bezuinigingen zijn de vaste lasten hoog. We doen ons uiterste best om het dit jaar nog uit te zingen.
Laat het alsjeblieft lukken …........

De komende maand is het woord “voornemen” en de invalshoek “eenvoud”.

23 opmerkingen:

  1. Ik hoop echt van harte dat zich een koper meldt en jullie weer zorgeloos verder kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het komt helemaal goed! Duim voor jullie en zo veel vraag je niet voor zo een mooie plek toch? Moet lukken. En het is heel, heel irritant ja, als er niemand op je stulpje afkomt die het écht wil kopen! Sterkte. Jullie geduld wordt ook gewoon beloond! (ja, dat zegt mijn glazen bol, ja)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop het voor jullie, misschien heeft de makelaar tips of aanwijzingen die zouden kunne helpen? Komt vast goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop voor jullie dat die koper niet lang meer op zich laat wachten, Marja!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer het binnen mijn macht lag stonden er nú drie kopers voor de deur tegen elkaar op te bieden.... helaas... zóver gaat mijn macht niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ik dacht hetzelfde als Rietepietz. Ik gun het jullie zo,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij een vriendin is nu na 5 (!) jaar een serieus bod gedaan. Hoop doet leven Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik duim heel erg voor jullie. dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hoop van harte dat het lukt. Is die ene kijker al geweest of wachten jullie daar nog steeds op?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Er zijn twee keer kijkers geweest en toen werd het stil ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe die teckel erbij en het moet lukken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan alleen maar zeggen dat ik ook hoop en duim voor jullie !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt maar een gek nodig die het huis hoeft te kopen. Ik hoop dat die ene gek heel binnenkort met goed nieuws voor jullie deur staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop het echt van harte voor jullie Marja...... je hoeft er maar een te hebben maar goed die moet wel komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marja, ik word een beetje verdrietig van je schrijven. Je veel moeten ontzeggen om het hoofd boven water te houden, altijd maar knokken. Jullie doen dat dapper, alle bewondering daarvoor. En natuurlijk wil ik ook dat die ene koper nu eindelijk eens haast maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ferrara: sorry, maar het is nou eenmaal zo. Wij zijn heel praktisch ingesteld en roeien met de riemen die we hebben. Niet verdrietig worden.

      Verwijderen
  16. Als wij het geld hadden....... en (v)echtgenoot al met pensioen zou zijn.....dan was je huis al lang verkocht geweest maar helaas zijn wij 'arme' sloebers..... de jackpotten zijn niet gevallen hier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig zit ik niet zo op de financiële wip als jullie, maar het huis wordt voor mij te groot, om het maar niet over de tuin van 1600 m2 te hebben. Fysiek kan ik dat allemaal niet (meer) behappen.
    Hoop dat het gauw lukt daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik duim, ik duim sinds ik voor het eerst las en heb nu de link geplaatst..

    BeantwoordenVerwijderen