Liferea

Mijn Feedly werkte niet naar tevredenheid. Ik kreeg sommige blognieuwtjes pas na een dag binnen. Na advies te hebben ingewonnen bij Melody - waarvoor nogmaals dank - googelde ik eens naar Linux feedreaders. En jawel, ik vond een goed artikel over Liferea. Binnen een minuut had ik het programma gedownload. Toen heb ik mijn Feedly linkjes geëxporteerd en als OPML opgeslagen. Nadat ik de linkjes in Liferea had geïmporteerd, merkte ik al meteen dat de feeds veel sneller binnenkwamen. Ook sneller dan in de leeslijst van Blogger. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Hier zit een tevreden mens.

25 opmerkingen:

  1. Ik dacht dat het normaal was dat die er zo lang over deed.

    Nu ga ik toch ook eens kijken voor een andere.

    :-/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik merkte de verschillen met andere reacties. Soms liep ik een hele tijd achter.

      Verwijderen
  2. Ik heb amper een idee waar je het over hébt.... laat staan dat ik het kan gebruiken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rietepietz: Don't worry. Jij werkt gewoon met je linkenlijstje op het tijdstip dat jij daar zin in hebt. Feedreader is handig om snel te kunnen reageren. Je krijgt dan telkens een melding bij een nieuw bericht van een van je blogmaatjes.

      Verwijderen
    2. Ja klopt, ik ben overdag vaak niet thuis dus dan heeft het geen zin , bovendien zou ik gék worden van al die maitjes;-)

      Verwijderen
    3. Het stuurt geen mailtjes, maar mini pop-ups. Niet zo irritant dus.

      Verwijderen
  3. Ik heb eigenlijk alleen in het weekend tijd om te lezen. Dus ik 'zap' dan alle blogjes af van de mensen die ik volg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Feedly, OPML, Linux feedreaders..... hier snap ik geen snars van :-)
    groetjes en fijn weekend Marja,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mij had je het stukje ook in het Hongaars kunnen schrijven. Even onleesbaar. Meid, waar heb je het over???????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Greet: Dit is de Hongaarse vertaling volgens Google:
      Saját Feedly nem működött megfelelően. Kaptam pár blog frissítéseket csak egy nap után belülről. Miután kértek tanácsot a Melody - amelynek köszönhetően ismét - googled megállapodnak abban, hogy a Linux hírolvasó. És igen, találtam egy jó cikket a Liferea. Egy percen belül én már letöltöttem a programot. Aztán kivitt a Feedly linkek és mentett OPML. Miután importálta a linkeket a Liferea, rögtön észrevettem, hogy a hírcsatornák jött sokkal gyorsabb. Gyorsabb, mint a Blogger Reading List. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
      Itt van egy boldog ember.

      Verwijderen
  6. Oh wat goed, ik gebruik mijn Feedly nog maar kort weer en merk ook dat er dingen niet gelijklopen. Maar Liferea is niet voor Windows dus hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij kan dat ook. Google maar even.

      Verwijderen
  7. Mooi dat het nu weer helemaal naar je zin is...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik krab even achter mijn oor .De leeslijst van Blogger werkt ''redelijk'' ,maar Bloglovin is een regelrechte ramp ,sloom en nu ''moet'' ''mag ik inloggen met facebook of email pfff ik word er gek van ,nou ja een heel klein beetje dan haha .Maar feedly en Liferia ken ik niet dus maar eens Googlen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben geen blogspotter en geen techneut. Voor mij is dit abracadabra. En tot overmaat van ellende lees ik in je reactie ook nog het woord belulrol. Op een of andere manier zegt dit Hongaarse woord me dat ik niet erg slim ben, omdat ik je stukje niet kan volgen. Ach en wee.
    Wilt u NIET lachen svp?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het begint bijna op werk te lijken Marja *WINK*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooiiiiiiiiii

    blij dat jij blij bent, dat gun ik je van harte !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik lees dit ook als hocus spocus hoor, absoluut geen idee waar je het over hebt. Maar ik ben tevreden hoor krijg alles binnen wat ik wil lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dus het klopt wat mijn echtgenoot al eens opperde toen ik hem vertelde dat jij altijd razend snel reageert.
    Ik werk met het dahsbord en scrol dagelijks de favo's langs. Gaat tot nu toe goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben niet altijd zo snel, want mijn pc staat niet voortdurend aan. Ik lees ook veel. Maar op zaterdag wil ik er snel bij zijn als ze een zwijmel plaatsen. Ik heb immers de regie en niet iedereen plaatst zelf een linkje. De helft doe ik zelf, nadat ik hun bijdrage heb ontdekt.
      Sinds 2 dagen heb ik pas Liferea.

      Verwijderen
  14. Ik krijg nieuwe berichten binnen via Bloglovin, maar die loopt een halve dag achter... Een beetje jammer.
    Liefs kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Feedly is wel sneller dan Bloglovin', maar Liferea wint het.

      Verwijderen