Gastblog van Trees

Lieve lezers van Marja...

Op dinsdag 30 december, vanuit mijn logeeradres bij mijn nicht en haar man in België dus voordat ik weer naar Nederland reed, heb ik Marja en Robbert een koffiebezoekje gebracht.
Helaas was mijn Beppie geheel en al outdated en ze stuurde me met recht het bos in. Wat een bonk sneeuw lag daar zeg, ik zat bijna vast, maar ik ben eruit gekomen en nog niet eens veel later dan gepland kon ik ze eindelijk begroeten.
Wat een prachtig huis, wat een mooie omgeving en wat een warm welkom! Uiteraard hadden we heel erg veel te bepraten, vooral mijn situatie kwam aan bod.

Voor mensen die het interesseert, het gaat eigenlijk heel erg goed met me! Maar daarop kom ik wel weer eens terug.

Dit gastblogje heeft een bedoeling, ideetje van Marja trouwens, waarvoor nogmaals dank ;-).

Eigenlijk zou ik heel graag weer willen gaan beginnen aan een nieuwe blog. Maar... het ontbreekt me een beetje aan inspiratie voor een passende naam. Marja is een inventief tiepje hoor, die stuurde me diezelfde middag al een stuk of 7 opties.

Mijn vraag is dus of jullie misschien suggesties kunnen aandragen om mij te helpen weer een begin te kunnen maken. Allereerst ga ik dan natuurlijk weer meedoen met Zwijmelen op Zaterdag en de rest komt vast allemaal vanzelf wel weer.

Alvast bedankt en tot zien op het WWW.

Lieve groetjes, Trees

38 opmerkingen:

  1. Lieve Trees, ik heb even een kijkje genomen op je oude blog om te weten wat er zo ongeveer aan de hand was. Daar kan ik wel naar raden. Ga lekker in een nieuw blog schrijven over je alledaagse dingen. Er gebeurt van alles om je heen, zonder dat je het over (voor jou) vervelende dingen hoeft te hebben... En als je dan de aandacht legt op de dingen om je heen, ga je vanzelf daar ook weer meer plezier in krijgen zodat die dingen jou weer helpen in deze moeilijke tijd, want dat dit een moeilijke tijd is, dan geloof ik zo...
    Heel veel liefs en succes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie, Mirjam.

      Verwijderen
  2. Ik kan me geen Trees voorstellen zonder eigen blog. Als er iemand is die heel goed daarmee kan omgaan is het Trees wel, zowel technisch als psychisch. Zoals Mirjam al aangaf Trees: deel de dagdagelijkse dingen weer met je grote groep vrienden / volgers. Dat aantal is niet voor niets ontstaan. Dat is hoofdzakelijk ontstaan door de wijze waarop jij dingen weergeeft. Dus eigenlijk zit ik , en ik denk veel van je volgers, te wachten op je nieuwe blog Trees!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes Trees met alles, ik zou het blog gewoon Trees noemen :-). Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig om voor een ander een naam te bedenken. Zelf zou ik gaan voor zo iets als: take two; of: on my own again. Ik zou het niet te serieus nemen. Ook nog een mogelijkheid: all by my self.
    Wat het ook wordt, ik wens je heel veel inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he, trees, wat leuk om hier een gastblog te lezen van jou. en wat fijn om te horen dat het eigenlijk gewoon goed met je gaat............en zo tijdens het typen schiet er een naam door mijn hoofd. "gewoon trees" zou een mooie nieuwe blog van jou kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Trees, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
    Een naam bedenken voor andermans blog vind ik lastig. Kies iets wat bij je past. En als ik jou was zou ik het oude blog geheel verwijderen. Ik wens je alle succes in 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn Trees !!!
    Dank je wel ook aan Marja natuurlijk !!

    Een nieuwe naam.... er schieten me gelijk diverse te binnen....
    'vanhiernaardaarenterug-'
    'oudenieuwetrees-'
    'echtetrees'
    etc etc etc...
    Ik denk....dat jij heel goed in staat bent je gevoel te volgen en als je dat doet komt de juiste naam vanzelf bovendrijven....


    Wat ik in ieder geval met een schrijver hier boven al eens ben is dat ik me niet Trees' kan voorstellen zonder blog ;-)

    Wat het ook worden zal....laat het maar weten, ik kijk er naar uit.

    Lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom zou het oude blog verwijderd moeten worden? Dat is toch zonde van alle verhalen en reacties. Ik ben het deze keer niet met Ferrara eens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heb je wel gelijk, Marja. Ik ken Trees niet persoonlijk en was uitgegaan van een nieuwe start. Ik heb nog eens op haar blog gekeken, 't Zou inderdaad jammer zijn.

      Verwijderen
    2. Precies, Ferrara. Zonde van alle familieverhalen en de zwijmels.

      Verwijderen
    3. Gewoon laten staan zou ik zeggen. Is een groot deel van je leven, dat poets je niet zomaar weg.

      Verwijderen
  9. Misschien heb ik nog nooit wat van je gezien? Ik kan me geen Trees herinneren, maar dat kan net zo goed de leeftijd zijn natuurlijk. Persoonlijk al 2 weken geen blog geschreven. Zit even in een geweldige dip en heb gewoon geen zin of onderwerp om over te schrijven. Ik hoop, dat dat nog eens weer komt. Voor jou: succes met je nieuwe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trees deed tot oktober ook altijd mee met zwijmelen op zaterdag, Corry. Daar zal jij toch wel eens een zwijmelnummer van haar hebben zien staan.
      Wat naar dat je in een dip zit. Ik hoop dat het zonnetje weer snel voor je gaat schijnen. Ik stuur je wat warmte toe.
      Lieve groet,
      Marja

      Verwijderen
    2. Dankjewel Marja. Heeft alles met de tijd van het jaar te maken en het feit dat Johan op Nieuwjaarsdag altijd jarig was. Dan mis je hem dubbel. Komt wel weer goed, hoor!

      Verwijderen
  10. Wat fijn/leuk Trees dat je weer wilt gaan bloggen :-)
    Overigens kan je je blogjes en reacties meenemen naar je nieuwe blog stekkie. En dat kan je zelf kiezen welke blogs je wil houden.
    Als je hulp nodig hebt weet je me te vinden ;-)

    Liefs V☺nnie -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo fijn om weer iets van je te horen, Marja! Ik heb je nog mailtjes gestuurd, maar ze kwamen allebei terug. Het geeft ook niet, je hebt genoeg aan je hoofd gehad. Ik had er ook geen reactie op hoeven hebben, ze waren alleen als een hart onder de riem bedoelt.

    Waarom je oude blog wegdoen? Heel je leven staat erop...

    Ik denk wel dat het fijn is om een nieuw blog te beginnen. De jas die je denkbeeldig heb uitgetrokken, geef je aan de vuilnisman mee. Daarna trek je meteen een nieuw jasje aan. Het zal niet meteen lekker zitten maar elke dag een beetje beter.
    Bloggen zal je goed doen. Je kan net zoveel van je afschrijven als je zelf wil. Je hoeft ook niet alles te posten ;-) Met pen en papier kan ik wel over weg, maar achter de knoppen ben ik een nachtmerrie.
    Ik hoop dat 2015 een jaar word waarin je dingen kan doen die jij zelf graag doet, met de mensen om je heen waar jij je veilig bij voelt. Dat het maar een gezond en liefdevol jaar mag worden! Hang in there <3
    Liefs en een digitale knuffel,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartstikke lief, Kakel. Maar je bedoelt natuurlijk Trees in de aanhef.

      Verwijderen
  12. Schrijf Trees hoe jij wilt schrijven, laten de woorden stromen. Kies de naam waarvan je denkt wat moet ik ermee en laat dan die naam je inspireren. Maar goed dat werkte goed bij mij, Reismeermin wees en wijst me de weg. Doe jij het op je geheel eigen wijze enne niks weggooien van oude blogs, echt zo leuk om te (her)lezen al doe je het alleen zelf als je eraan toe bent..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk me suf wie Trees ook alweer is en volgens mij had zij een site waarvan ik de naam ff niet meer weet, we lazen nog maar kort bij elkaar en ik had de site nog met nét gelinkt.
    Nadat ze de stop aankondigde heb ik de site verwijderd, iets dat ik eigenlijk zelden doe maar het zag er nogal definiet uit en ze was me nog niet echt vertrouwd in die korte tijd.
    Ik heb dus geen zinnige namen voorhanden maar wetende hoeveel je in het loggen kwijt kunt, zeker als je nare dingen meemaakt, zou ik zeker zeggen " snel weer óppakken"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt haar rechts in de zijbalk vinden, Rietepietz.

      Verwijderen
  14. Ja precies, die bedoelde ik en er staat dus inderdaad dat ze mettertijd een nieuw log zou beginnen, vandaar dat ik 'm verwijderd had.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat je weer wilt gaan bloggen, Trees. Begin bij het begin: wat er het eerst in je opkomt. Wat een ontzettend sympathiek gebaar van Marja om jou een plaatsje op haar blog te geven. Maar zo heb ik haar zo langzamerhand ook wel leren kennen in blogland: een bijzonder aardige en meelevende vrouw! (Steek hem in je zak, Marja!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn om weer iets van je te horen! Je wordt gemist bij de zwijmels en je andere logjes natuurlijk. Een naam voor een ander bedenken is moeilijk, maar je weet vast wel iets. Lief van Marja om je zo te steunen, maar zo is Marja, hè? Ik kijk uit naar je zwijmels en je nieuwe blog.... en een nieuwe start. (misschien is dat en toepasselijke naam?).

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Plezant Trees je hier als gastblogger tegen te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn dat het goed gaat Trees. Ik hoop dat je het bloggen weer oppikt. Je kunt er veel van jezelf in kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marja?, is dit jouw blog of die van Trees? Ik geloof dat ik de blog van Trees niet ken, maar misschien kan ik er nu iets meer van horen, Nog een fijn weekend en groetjes van mij, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is een berichtje van Trees op mijn blog, omdat ze een naam zoekt voor een nieuw blog. Haar oude blog staat rechts in het linkenlijstje, Riet.

      Verwijderen
  20. Trees wat fijn dat het je goed gaat. Misschien dat je - new life - leuk vindt .
    Ik wens jou een goede nieuwe start - inderdaad heeft Frederique gelijk, start is ook een nieuw begin.
    Fijn dat je er weer bij wilt horen.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt Marja en allemaal, ik zal later iedereen nog een persoonlijke tegenreactie sturen :-).
    Komt helemaal goed en Marja... mag ik voor de aankondiging tzt jouw blog weer even gebruiken?
    Mogelijk wordt het gewoon een naam die ik zelf heb bedacht, er schoot me namelijk iets in mijn hoofd dat denk ik aardig past en klopt... Tot later! Liefs, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk kondig ik je aan met toeters en bellen!

      Verwijderen
  22. Leuk Trees dat je bij Marja bent geweest. Toen ik bij Marja las dat ze bezoek kreeg van een blogger dacht ik ook meteen aan jou. Dat klopte dus.
    Fijn dat het goed met je gaat en ben benieuwd naar je nieuwe blog. Ik zie je wel weer verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou het oude blog laten bestaan. Maar ik kan me voorstellen dat het voor Trees noodzakelijk is om een heel nieuw blogbegin te maken. In dat geval zou ik opteren voor Back to the Future. :-) Beetje ver gezocht. Als het Trees wordt kun je een mooie kopfoto maken met bomen erop (Trees).

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn dat je je weer wat beter voelt na de emotionele achtbaan van het afgelopen halfjaar. Hartstikke leuk dat je weer wilt gaan bloggen. Ik heb je echt gemist. En, voor wat het waard is; ik vind die suggestie van Plato erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn om even iets van je te lezen, Trees!
    Hopelijk tot gauw op je eigen www.plekje!

    BeantwoordenVerwijderen