Nazaten

In mei schreef ik over An die in het Brabantse als enige de slachtpartij van een bezoekende vos overleefde.
Kort daarna werd een toom witte Wyandotten aangeschaft en het haantje ging aan de slag. Ook An kreeg een beurt en legde bevruchte eitjes. Ze was niet erg broeds en haar nieuwe buuf zorgde voor de kuikens in wording. Er lag dus een gemengd nest van de witte vader. Zo gaan die dingen anno 2014. Mantelzorg en samengestelde gezinnen.
De bovenste foto's zijn in augustus genomen van de stiefmoeder met kuikens. De grijze en zwarte dotjes zijn van An. Op de onderste foto zie je hoe de bijna volwassen nazaten er een paar weken geleden bij liepen. Nog beter nieuws is dat de zwarte haantjes een nieuw thuis hebben gevonden bij een plaatsgenoot die vers bloed in zijn kippenhok zocht. Ze mogen zich dus gaan vermenigvuldigen. Ik ben zo trots op mijn kippenkleinkinderen.

10 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Wat een heerlijk berichtje zeg, zo schattig die kleine dotjes rn als ze groter zijn blijven ze toch ook zo leuk...!
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's Marja.Klein zijn ze zo schattig ,maar groot zijn ze ook heel erg mooi .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe schattig die verschillende kuikentjes!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zó leuk! Ik wil al zo lang kippies in de tuin, maar mijn man denkt daar heel anders over...
    Misschien dat jouw foto's hem op andere gedachten kunnen brengen ;-)
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er een geweldig verhaal van gemaakt, Haha! Nu tot het voorjaar afwachten of ze eitjes gaan leggen.
    Draagmoeder Witje is nog steeds aan het moederen en ze piepen nog steeds als een kuiken na ruim drie maanden.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat alles dankzij jouw liefdevolle opvang van An.

      Verwijderen
  6. Whahaha... je kippenkleinkinderen! Er komt toch wél een bakje eitjes jouw kant op als de nieuwe dames aan de leg zijn hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O dat lijkt me ook zo leuk wat van die kippen in de tuin maar ja mijn ruimte is beperkt en ik vind groentes en fruit nog net wat leuker haha. Maar wel schattig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen