Brief 20

Lieve Novelle,

Wat ontzettend triest dat je weer zoveel zorgen hebt om je moeder. Ik hoop zo dat de verbetering doorzet. Voor ons was het een hele opluchting dat mijn vader zo opknapte toen zijn medicijnen waren aangepast. Maar ja, het blijven mensen van de dag.
De kijkers zijn er nog niet uit. De man heeft zijn bedenkingen. We hopen dat ze er samen uitkomen.

Het schrijven over de ziektekosten was van Robbert. Hij is de laatste tijd bezig om wat dingen op papier te zetten. Als hij zich ergens over opwindt of juist met plezier aan terugdenkt, geef ik soms het advies om het op te schrijven. Dan vraagt hij de volgende morgen: “Is dit iets voor je blog?” Haha. Hij heeft de smaak nu te pakken en er verschijnen meer gastblogjes van zijn hand.

Ik vind jouw plaatje erg goed bij het gedichtje passen. Wat een prachtige kleuren. Boeken zijn toch nog steeds fijne cadeautjes om te geven en te ontvangen. Die elektronische rommel hoeft niet voor mij. Het doet me altijd denken aan Wim Sonneveld. (het fragment begint bij 4:20)


Maar het is inderdaad lastig om een passend geschenk te vinden voor sommige mensen. Onze jongste zoon komt vaak met heel originele cadeaus. Een heel groot bronskleurig betonnen hart, een beeldje van een koolmeesje dat prachtig kan zingen en deze lichtgevende paddenstoeltjes die zichzelf opladen. Hij is een bijzonder mens en hij leert zijn dochter Marissa zo ontzettend veel over de natuur en probeert haar overal het mooie van te laten ontdekken in plaats van het enge.

Vrijdag zien we onze jongste kleindochter Rafaella weer. Het is drie maanden geleden dat ze hier waren. Misschien wordt dit hun laatste logeerpartij in onze jachthut, hoewel er nog een Leidse vriend zou kunnen komen voordat het jaar om is. De vrienden die hier met oud en nieuw komen, maken gebruik van de inpandige logeerkamer en hebben het gastenverblijf niet nodig.

We zijn intussen in winters weer beland en het voelt nu echt als december. Snel doorzappen naar 21 maart? Van mij mag het.

Winterse groetjes uit Vlaanderen.

12 opmerkingen:

  1. Fijne brief Marja.
    De verkoop van het huis vlot blijkbaar ietsje trager dan verwacht, maar eens lukt het wel.
    lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag beste Marja bedankt voor je schrijven en Sonneveld heeft me lekker doen lachen.
    Ik schrijf je aanstaande dinsdag terug daaaaag

    Novelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve brief, Marja. Ik sta wat huis betreft precies in dezelfde sfeer. Maar ja, ik zet het van me af. Zolang ik niet verkoop, hoef ik ook niet te verhuizen, want daar zie ik als een berg tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik me heel goed voorstellen, Corry.

      Verwijderen
  4. Leuk om Sonneveld weer eens te horen. Ik ben ook nog niet om v.w.b. e-boeken. Die kun je niet voelen.
    Jammer dat het met het huis nog niet zo lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. P.S. Weet je de naam van het Belgische equivalent van Funda.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.immoweb.be is de bekendste. Ons huis vind je hier http://www.heylenvastgoed.be/Web.mvc/nl-be/Detail/1955861

      Verwijderen
  6. O ja, dat stukje van Wim Sonneveld halen we hier ook vaak aan als we het even niet mee weten "ach ik ben te oúd voor die rotsooi";-)
    Zou die man het echt gaan winnen van twee vrouwen? .... één vrouw is duizend mannen al te erg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je de man met bedenkingen? Niet alleen zijn vrouw denkt er anders over, ook zijn dochters en zijn zoontje.

      Verwijderen
  7. Wim Sonneveld blijft leuk, hoe vaak je hem ook gezien en gehoord hebt.
    Ik ben het helemaal met je eens: gewoon doorzappen naar 21 maart!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die Sonneveld weer eens. En inderdaad over twee weken gaan we al weer optellen, daar kijk ik altijd al weer naar uit hoewel ik het momenteel zo druk heb dat de weken wel lijken te vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen