Doorzetten

Momenteel hopen we dat de titel van deze WE vooral geldt voor de kijkers die vorige week ons huis bezochten. De makelaar heeft maandag contact gehad en gaf ons door dat moeder en kinderen in elk geval heel enthousiast zijn. Vader heeft zijn bedenkingen. Ze hebben zelf ook een huis dat verkocht moet worden. Voorlopig dus nog geen bod.
We blijven positief al is de bodem inmiddels wel in zicht. We buffelen wat af. Is het niet met talloze bladeren dan wel met het doemscenario dat we een elfde herfst zullen meemaken op deze plek.
Gelukkig zijn we volhardende mensen en laten we ons niet voor één gat vangen.
Ik herinner me de jaren tachtig waarin we op zoek waren naar een huis of een kavel in Noord-Brabant. De droom moest in de ijskast tot Robbert in de herfst van 96 een mooi bod kreeg op zijn fotozaak. Ons huis in Tilburg was in aanbouw. Alles viel op zijn plaats en na een overwintering op de Beekse Bergen begonnen we daar met een schone lei. Een heerlijk gevoel.
Nooit spijt gehad van onze trek naar het zuiden. Integendeel. We pakten immers onze spullen tien jaar geleden om nog zuidelijker te gaan wonen en zelfs naar Vlaanderen te emigreren.
We houden vol en laten de hoop niet varen. Al zou het stiekem toch wel heel fijn zijn om alvast wat zekerheid te hebben. Even om een hoekje kijken en de toekomst zien. Komt het allemaal in orde?

Met een voorzetje van Ria gaf Plato mij het woord “doorzetten” per e-mail. Hij vond het wel bij mij passen. Dank voor dit compliment, Plato. Het aantal woorden hoeft (volgens Ria) niet exact 300 te zijn.

22 opmerkingen:

  1. Het zijn ook erg onzekere tijden en dat geklungel met hypotheek enz...maakt het er niet beter op.
    Blijven denken dat het lukt dan gaat het lukken.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat ze toch zullen beslissen om een bod te doen .Ik duim weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend, af te wachten of je huis op tijd verkocht wordt. Misschien dat vader alsnog overstag gaat. Ik help het jullie hopen.
    Leuk en passend onderwerp heeft Plato je gegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je je huis eigenlijk al lang te koop staan? Die van mij vanaf half september, en met tot nu toe 3 kijkers mag ik niet mopperen, maar ja, die ene koper....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper voorwaarts ... ik blijf duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. komt goed....ik voelt aan mijn Hollands water ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk en dan heb je het over Doorzetten met een hoofdletter.
    Toch hoop ik voor jullie dat dit doorzetten niet zo heel lang meer hoeft te duren...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. spannend... spannend Marja! maar als ze zelf ook een huis moeten verkopen, misschien toch niet zo evident. gun hen nog wat tijd om er over na te denken. als ze het huis echt willen, zullen ze wel toehappen. ondertussen duim ik mee!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. " Alles komt zoals het komen moet" is een mooie spreuk waar vaak een heleboel waarheid in zit. Je zou erin gaan geloven als je leest over jullie eerdere perikelen in de huizensector.
    Maar ik hóóp dat die mensen een leuk bod op hun éigen huis krijgen dan stijgt voor jullie de kans flink.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop zo dat het goed gaat komen voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zou heel fijn zijn als je even om het hoekje van de toekomst zou kunnen kijken. Ik duim verschrikkelijk hard voor jullie dat de makelaar snel met een bod komst!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja soms zou je inderdaad de tijd even en zetje willen geven zodat alles weer loopt zoals het moet lopen. Helaas werkt het zo meestal niet. Hoop dat alles op korte termijn goed komt voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja dat vind ik ook je bent wat betreft het goede moed houden wel een doorzetter hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik waag me maar niet aan voorspellingen want in die richting heb ik geen gaven. Maar ik hoop dat jullie snel succes hebben want jullie wachten er al zolang op dat het w
    oord doorzetten echt op jullie lijf is geschreven. Je kan natuurlijk ook niet anders maar toch, menigeen zou bij de pakken neerzitten terwijl jouw gemoed ongebroken lijkt.
    Ik vind het een mooi verhaal en ik hoop heel vurig dat jullie in de toekomst een mooi nieuw plekje kunnen betreden. Zal dat dan ook in België zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. In 2015 raak je het kwijt. Echt. Ik weet het heel zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Natuurlijk verkopen jullie je huis. Het duurt alleen langer dan je verwacht hebt. Ja, en dan is het doorzetten en niet het bijltje erbij neergooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lastig, maar ja tegenwoordig blijft niemand meer met twee huizen tegelijk zitten.Maar als het bij de kijkers vlot, kan het soms nog rap gaan.succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als je eenmaal een besluit hebt genomen, wil je ook verder. Maar ja, dan werken die kopers weer niet mee. Het komt vast goed. Nieuw jaar, nieuwe kansen! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Succes met al je wensen en gewoon doorzetten!

    BeantwoordenVerwijderen