Brief 19

Hallo Novelle,

Dieren kunnen enorm troostrijk zijn. Ze voelen vaak haarfijn aan hoe het baasje of vrouwtje zich voelt. Wij hebben meer dan de helft van ons leven honden en katten gehad en telkens is het weer zo moeilijk om afscheid te nemen. Zeker bij de laatste kat Joris die nooit meer is thuisgekomen.

We zijn sinds vorige week van makelaar veranderd, maar de oude heeft zijn bord nog niet uit onze voortuin laten verwijderen. Ik hoop dat het deze week gaat gebeuren. Gelukkig maken ze gebruik van dezelfde plaatsingsfirma. Dat moet toch simpel op te lossen zijn zonder dat ze een nieuw raamwerk hoeven te bouwen.
Ik zou er geen enkel probleem mee hebben als er kopers zijn die er snel in willen. We slaan de hele zooi op en gaan gewoon tijdelijk iets huren, desnoods op een bungalowpark. Zo hebben we begin 1997 vier maanden op de Beekse Bergen gewoond. Heel bijzonder want het was in die heel strenge winter. Het zou juist heel bevrijdend voelen. Geen verplichtingen meer en alle rust om een nieuw stekje te zoeken.

Wij vonden de Nationale Herdenking ook heel indrukwekkend.
Wat naar dat je moeder ook nog moet verhuizen. Gaat ze naar een plek in een bekende wijk of stad? Ik hoop het van harte. We moeten afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen bij mijn vader. Hoeveel zorg heeft hij nodig en hoeveel kan hij nog zelfstandig beslissen en regelen. Zijn vriendin kan dat veel beter inschatten dan wij. Deze week krijgt hij de uitslag van het bloedonderzoek. Ik houd mijn hart vast.

Vorige week hebben we fijn nog een paar zonnige dagen gehad en tientallen zakken met blad afgevoerd. Oeps wat hebben we een hoop spieren die zich daarna laten voelen. Firma krak & mikkig. Nu wachten we tot de rechter beuk zijn blad wil loslaten. We mogen het tot half december gratis afleveren op het containerpark. Kom op beuk, doe je best!

Leuk dat je zo nu en dan ook meedoet met zwijmelen op zaterdag. Ik vind het een van de gezelligste blogdagen samen met de zing-zo en onze correspondentie. Heel maf dat we zaterdagochtend ineens zonder stroom zaten. Robbert is nog met een zaklamp door het huis gelopen om te checken of we geen inbrekers over de vloer hadden. Dat was om 6 uur en ik heb er niets van gemerkt. Pas anderhalf uur later vertelde hij het en ik ging meteen kijken of mijn blog wel bereikbaar was. Dat was gelukkig het geval. Alleen viel rond 8 uur de stroom opnieuw uit. Dat duurde maar een kwartiertje. Daarna was het euvel verholpen.

Ik wens je een fijne week en kijk uit naar je twintigste brief uit Hoogeveen.
Groetjes uit Ravels.

22 opmerkingen:

  1. Dag Marja
    Weer een gezellige brief heb je geschreven, we hoorden op de TV dat er mensen in Zeeland zich ook zorgen maken om de continuïteit van levering van stroom. Ze betrekken namelijk hun energie uit België. Volgende week word het kouder volgens de weer berichten ik hoop niet dat jullie het koud gaan krijgen. Anders hak een boom om en verbrand die dan maar in een houtkacheltje .Grapje hoor maar mocht jullie het toch even koud krijgen schaf dan een Zibrokamin kacheltje aan. Je hebt ze die elektra nodig hebben maar ook die zonder elektra werken. Je ziet ik maak me al zorgen om jullie (glimlach)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een wekker op stroom is dus geen optie meer in België, Toch maar een haan aanschaffen? We hebben twee zwarte mini haantjes over. Of een ouderwetse opwindwekker? Het blijft een gek idee dat jullie af en toe zonder stroom komen te zitten.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee dame, we moeten verstandig zijn en geen dieren aanschaffen. Donderdagmiddag krijgen we zowaar de nieuwe makelaar met kijkers op bezoek. Duimen hoor!

      Verwijderen
  3. Hé, dat is leuk, die foto's van huisnummers!! Beter te lezen dat die spookletters.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vreemd.... staat de woordverificatie nog aan?

      Verwijderen
    2. Alleen een vaag plaatje met een huisnummer is te zien.
      Erka

      Verwijderen
    3. Heel vreemd. Ik checkte gisteren nog of het uit stond. Het spookt weer eens bij blogger.

      Verwijderen
  4. Hoera Marja ik hoop toch zo op een verkoop voor jullie ...hou je haaks Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik duim mee!
    Zoonlief (en vriendin) woont in Brussel. We hebben hem afgelopen zondag nog een noodvoorraad theelichtjes, kaarsen, zaklamp en fleecedekens gebracht. Je weet maar nooit ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een onzeker gedoe met die stroom, lijkt me lastif nu met die donkere dagen.
    Wat zou dat móói zijn wanneer er een koper uitrolt, ik ga zeker voor je duimen dat die bezichtiging iets wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marja,
    Dat verhaal over de stroom en het al dan niet krijgen ervan, dat heb ik ook gehoord. Ik hoop dat jullie die ellende bespaard zal blijven zeg. Daar moet je toch niet aan denken, dat je bij tijd en wijle geen stroom zult hebben? Ik duim dat het goed blijft gaan met je vader en ik duim ook dat de kijkers van donderdag zo onder de indruk van jullie huis zullen zijn, dat zij gelijk een bod uit willen brengen...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke brief. hoop voor jullie dat er snel een koper opdaagt. dat moet toch wel wat stress geven telkens er een mogelijke koper komt kijken.
    en hoelijk alles goed met je vader.
    lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Hilde: Dit is pas de tweede kijker in meer dan een jaar. We zijn blij dat de nieuwe makelaar zo snel actie onderneemt. En stress? ja ... een beetje ....
      Mijn vader heeft een wonderbaarlijke goede uitslag gekregen van zijn bloedtest. Hij mocht meteen minderen met zijn medicatie en knapt daar enorm van op. Soms is minder juist meer!

      Verwijderen
    2. O wat fijn voor jullie Marja

      groetjes van Novelle

      Verwijderen
  9. Is dit alweer brief 19? Ongelofelijk.
    Dapper van je zoon om te kijken of er een inbrekers waren!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Robbert is niet mijn zoon, maar mijn man. ;-) Er wonen sinds 2005 geen kinderen meer bij ons thuis.

      Verwijderen
  10. Jeetje, wat een turbulentie daar in Ravels. Was dit zo'n geplande stroomuitval of was er storing?
    Fijn bericht over je vader. Je hoort dat zo vaak, dat medicijnen en combinaties daarvan op hoge leeftijd problemen geven. Huisartsen/apothekers zouden daar meer op moeten letten. Ik duim voor je donderdag. Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was ongepland, Ferrara. De echte onderbrekingen zullen worden aangekondigd.

      Verwijderen
  11. O, wat vervelend, dat van die stroom. Ja, België heeft problemen met de centrales geloof ik he? Wat een gedoe. Op je wekker kun je dus niet meer vertrouwen. Dat huis moet nu toch eens verkocht worden - het is juist de tijd om te kopen dus waar blijven de kopers nou? Je hebt er tenslotte maar ééntje nodig. Hoop echt dat het gauw eens een keer lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weet je dat ik echt serieus eerst dacht dat het een Belgenmop was dat ze geen stroom hebben of minder stroom. Kon me dat gewoon niet voorstellen in ons buurland. Kan je nagaan hoe luxe we het gewend zijn.
    Ja hier vallen de bladeren ook best veel. Laat het meestal wel een beetje liggen als het niet te gek wordt.
    Het dekt de planten ook goed af denk ik maar en in het voorjaar haal ik ze dan weer weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen belgenmop dus. En met twee heel oude beuken aan de beide zijden en een aantal ruiende pijnbomen zouden onze tuin en vijver de hele winter onder een dik bruin dek liggen. Funest voor het gras en voor de vissen. Hier mag je tussen 15 oktober en 15 december gratis al het blad en de naalden inleveren. Daar maken we graag gebruik van. Vorig jaar dachten we dat het de laatste keer zou zijn, maar we moeten nu helaas weer aan de gang.

      Verwijderen