Zwijmelen op zaterdag 102


Norma is een tragedia lirica, een opera in twee bedrijven van Vincenzo Bellini op een libretto van Felice Romani naar Norma, ossia L'infanticidio door Alexandre Soumet. De eerste uitvoering vond plaats in La Scala op 26 december 1831. Deze opera wordt algemeen beschouwd als een klassiek voorbeeld van de Belcanto-traditie, en Casta diva is uitgegroeid tot een van de bekendste aria's.
Ik ben niet zo gek op opera, maar deze aria vind ik heel ontroerend.
Fijn weekend, zwijmelaars.


11 opmerkingen:

  1. Opera is niet iets waar ik naar op zoek ga, maar dit vind ik mooi gezongen!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik loop al vast in de terminologie die je gebruikt. Ik luister bijna nooit naar opera, maar ik snap dat dit je raakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Not my cup of tea al heb ik het wel afgeluisterd (en dat wil dan weer heel wat zeggen ..)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit had ik met iemand een gesprek over het 'niet lusten' van wijn.... waarop tegen mij gezegd werd 'wijn drinken moet je leren'
    ik weerkaatste dat met (wetende dat die persoon niets met klassieke muziek heeft..... 'opera waarderen kun je ook leren' ☺ ☺

    Een hele mooie bijdrage Marja, ik heb ervan genoten!

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Ooit was er een tijd dat ik opera zangeres wou worden. ik wou ook zo kunnen uithalen. Tis er nooit van gekomen, mengeling van koudwatervrees en dichtgesnoerde keel....
    Ik vind deze uitvoering echter niet zo heel erg mooi, ze jammert teveel. Ik krijg er een beetje de kriebels van. Ik vind het cross-over genre dan ook niet zo super. Liever hoor ik de opera versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind dit echt heel mooi ,heb dan ook weer stilletjes zitten genieten
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor iemand die niet zo gek is op opera's heb je er toch behoorlijk verstand van ;-)
    Opera is niet mijn ding, maar dit muziekstuk vind ik prachtig gezongen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een kwestie van knippen en plakken, Kakel.

      Verwijderen
  8. Als je niet wild bent van opera, is dit een mooie manier om kennis te maken met deze muziek. Met Bibje eens wat betreft het kreunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik sluit me bij de meeste vorige sprekers (schrijvers) aan. Het is ook niet zo mijn ding, heb wel een stukje geluisterd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi.....
    Hubbie heeft er echt een hekel aan, in tegenstelling tot mijzelf. Ik vind niet alles mooi, maar hier kan ik van genieten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen