Kaarten - verzot

Wij waren vroeger een echt spelletjesgezin en gelukkig was Robbert dat thuis ook gewend, waardoor we buiten vaste klaverjasavonden met familie of vrienden ook vaak samen een potje rummikub of yahtzee speelden. Met de kinderen werd ook monopoly, risk en stratego gespeeld en mijn oma was dol op domino en kwartetten. Dammen, sjoelen en bowlen was ook populair en de jongste twee knullen hebben zelfs jaren op een schaakclubje gezeten. We hebben onze spelletjesgenen dus keurig doorgegeven.







Min verzint telkens een invalshoek en wij mogen die geheel naar eigen idee invullen

13 opmerkingen:

  1. Inderdaad Marja, vroeger bij gebrek aan televisie waren het hoorspelen en spelletjes.
    LEUKE?? herinnering breng je naar boven. Mijn vader kon niet tegen verlies, wilde ook meedoen met mens erger je niet en knalde de dobbelsteen door de kamer ,stond op en liep de kamer uit.Raap maar op we doen nog één spelletje riep hij nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De spelletjes die jij allemaal opnoemt hebben wij allemaal gespeeld. Ja ja, jij en wij zijn toch van de babyboomgeneratie waarin een spelletje spelen in onze jeugd en later met onze kinderen heel normaal was *Wink, Big Smile*.
    OT: Tot morgen Marja, want dan vieren wij een beetje feest met ONZE 100e deelname aan Zwijmelen op Zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stratego en risk was ik niet voor te porren, maar veel van je noemt geeft nog altijd plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies het tegenovergestelde hier dus.... Ik hou helemaal niet van spelletjes... Alleen Trivial Persuit vond en vind ik nog steeds leuk...
    En Monopoly... Maar kaartspelletjes.... nee!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja. Trivial pursuit vinden we ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wij hebben met onze kinderen ook veel gezelschapspellen gespeeld, en onze jongens speelden heel vaak stratego onder elkaar. mijn man is dol op kaarten, en dat deden we veel tijdens onze studentijd.
    fijn weekend Marja!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik speel alleen spelletjes op de i-pad, heerlijk vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Roos is gek op spelletjes. Dat heeft ze duidelijk niet van mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij waren vroeger ook een spelletjes gezin. Helaas mijn ex helemaal niet. Maar ik heb het weer ingehaald met mijn zoon die vond het ook altijd heel erg leuk en met al mijn neefjes en nichtjes die wel de genen geërfd hadden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh heerlijk ik kom even meespelen en de link wordt nu geplaatst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb altijd spelletjes gespeeld. Maar de kinderen houden er niet van en zijn nu beiden uitgevlogen. Dus spelen Maria en ik wel eens spellen. Maar zoals vroeger (met zijn allen om tafel en dan spelen en chocolademelk etc) die tijd is toch wel voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen