Brief 16

Hoi Novelle,

De waarheid in het midden en mosterdsoep. Klinkt allebei heel goed. Grappig dat we zo verschillend zijn in ons schrijven. Jij kunt zo leuk je enthousiasme laten doorklinken over bijvoorbeeld Abdolah of de natuur. En waar jij popelt van verlangen, ben ik meestal griezelig geduldig. Nieuwsgierigheid ken ik ook nauwelijks en verrassingen vind ik niet fijn. Maar als iemand aan mijn geliefden komt, word ik een furie en kan ik compleet van de leg raken. Dus stoïcijns kun je me niet noemen.

Echt balen dat je zoveel zorgen hebt om je vader. Over het beleid in de zorg zullen we het inderdaad maar niet hebben. Wat een ellende.
Ik heb je poll ingevuld, maar eigenlijk stond het exacte antwoord er niet bij. Wij douchen om de dag i.v.m. energiekosten en gevoelige huid. De andere dag doen we een kattenwasje. Manlief doucht lang en ik ben snelle Jelle. Het zal zéker verschil maken wat voor werk je doet en of het warm weer is.
België stuurt F-16's. Ik vind het allemaal doodeng en probeer er niet te veel van mee te krijgen. Daar ga ik alleen maar van piekeren en ik kan er tóch niets aan veranderen. (mijn bijnaam is struisvogel)

Oktober alweer. Wat vliegt de tijd. We krijgen binnenkort weer honderden liters blad te verwerken, terwijl we vorig jaar dachten dat het de laatste herfst in dit huis was. Tja, het kan verkeren ….
Kopers zijn nog niet in beeld. Misschien moeten we iets aan de prijs doen of van makelaar veranderen. Wie het weet, mag het zeggen.

Komende zaterdag is het de honderdste keer dat ik mijn rubriek “Zwijmelen op zaterdag” organiseer. Ik geniet er nog steeds van en vind het bijzonder dat er zulke trouwe deelnemers zijn. Wat kunnen smaken toch enorm verschillen. De een zwijmelt bij rockmuziek en de ander bij een smartlap. Het blijft boeiend en afwisselend. Zo ook het blogwereldje. Sommige schrijfsters zijn echt natuurtalenten en bij anderen twijfel ik of ik ze nog langer blijf volgen. Voegt het iets toe of doe ik het uit gewoonte of trouw? Er zijn bloggers met wie je echt een band opbouwt. Als er iets naars gebeurt in hun leven, raakt het je persoonlijk en zou je ze willen troosten. Woorden zijn dan vaak ontoereikend. Soms zijn mailtjes zelfs linke soep als het op communiceren aankomt. Hoofdletters, uitroeptekens, het zijn andere manieren om te schreeuwen. We maken het nu zelf mee met iemand in onze vriendenkring die ontspoord is. Triest, beschamend en kwetsend. Ik vind het ook eng dat mensen zo veranderen dat je ze niet meer herkent en zelfs bang wordt van hun gedrag.
Ik gooi er even wat vrolijks tussendoor om dat nare gevoel kwijt te raken.

Ik wens je een fijne week en wacht geduldig op jouw zeventiende epistel.
Lieve groet,
Marja

5 opmerkingen:

  1. Hallo beste Marja hartelijk dank voor je schrijven en ik zal je natuurlijk komende dinsdag een brief terug schrijven.(glimlach)
    Hier waait het best wel stevig en de bladeren vliegen in het rond (MOOI) bij jullie ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steeds weer leuk om mee te lezen met jullie briefwisseling .En zo leer ik je steeds wat beter kennen .Wat blogs volgen tja ik twijfel vaak want wat kan ik met 20 foto's van een verdroogde bloem en moet ik dan als nr 30 roepen hoe mooi dat is .Moeilijk hoor want de blogster zelf doet moeite om een leuk blog te posten .En wanneer doen we het goed of niet er zijn geen regeltjes voor ,het is maar waar je interesse ligt en ook mijn blog is niet zo hoogdravend .Mailtjes met dikke Zwarte / Blauwe letters gaan mijn nekharen van overeind staan bah bah ,je standpunt maken kan ook anders .Ik stop maar anders word het bijna ook een brief .
    Groetjes ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken me uitstekend in jouw beschrijving, Marja ;-)
    Wat een mijlpaal: je honderdste zwijmel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik loop hopeloos achter met lezen maar het blijft leuk, zo'n briefwisseling. Ja, ik ken dat, dat 'schreeuwerige' communiceren. Het is inderdaad een beetje beschamend. Weet ook niet wat dat is. Sommige mensen slaan opeens door denk ik. Misschien is het hormonaal? Of zit er iets in de lucht? Geen idee, maar triest blijft het.

    BeantwoordenVerwijderen