Turkije werd Ravels

Afgelopen zondagmiddag rond 4 uur zouden oudste zoon, schoondochter en kleine meid vertrekken naar Izmir voor twee weken pionierswerk in de Turkse gemeente aldaar en een weekje vakantie als afsluiting. Rond het middaguur ging de telefoon en meldde zoonlief dat hun vlucht diezelfde ochtend om 6 uur was vertrokken. Volgens hun vliegmaatschappij hadden ze de website in de gaten moeten houden. Nou ja zeg! Je vervroegt toch niet zomaar een vlucht met tien uren?

Op dat moment wilden ze maar één ding: zo snel mogelijk naar pap en mam in Ravels. Hier konden ze uithuilen, op adem komen en opnieuw beginnen met het zoeken naar een vlucht en het invullen van een klachtenformulier. Thuis in Banholt hebben ze namelijk geen internet.

boeket van buuf
Wij hebben ze twee dagen en nachten opgevangen en zo goed mogelijk geadviseerd. Het is gelukt om dinsdagmiddag opnieuw te boeken bij een andere maatschappij. Ook hun retourvlucht was namelijk geannuleerd omdat ze bij de heenreis niet kwamen opdagen. Dat heet een “no-show” (ik noem het een klucht). Door alle dubbele kosten hebben ze het laatste vakantieweekje moeten laten vallen.

We hebben onze troost en bijstand geboden en even heerlijk van Rafaella genoten. De buurvrouw bracht zelfs nog bloemen van haar schoonzoon, die zijn winkel een weekje sluit i.v.m. vakantie.
Nu in de clinch met Vliegticket en Corendon.

Maak me wakker als het hier saai wordt …...

15 opmerkingen:

  1. Wat een belachelijke toestand van zo'n vliegmaatschappij. Met 10 uur vervroegen..... Dat kan toch niet zo maar!
    Ik hoop van harte dat het ze lukt een en ander vergoed te krijgen. En hoop dat ze toch een beetje goed verblijkf daar hebben, al schiet hun welverdiende weekje erbij in.
    Ik wens ze alle goeds en hoop dat het enigszins in orde komt!!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gatsie, da's niet leuk! Schandalig zelfs! Gelukkig dat jullie er voor hen waren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een raar gedoe zeg...dat kan toch niet zomaar.,ik hoop voor ze dat het goed wordt opgelost.
    Veel sterkte voor ze, voor jullie wel even gezellig dat ze er waren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo en wat als men inderdaad geen Internet heeft ?
    Het zijn hun zuur verdiende centjes en tijd die hun wordt ontnomen.
    Ik weet niet maar volgens mij was Corendon laatst ook al in opspraak ergens in een televisie programma

    Nou gelukkig konden ze bij jullie terecht en hoop ik dat ze ergens een compensatie krijgen en wens ze een hele fijne week die ze hopelijk zobder obstakels kunnen genieten.

    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat belachelijk. Schoonzus heeft geen tijd en zin in internet dus kijkt zelden maar die komt ook regelmatig in de problemen op haar wek. je MOET een computer hebben en iedere dag kijken. Ik heb er zo een hekel aan als je gedwongen word.Zoals nu met ander systeem mijn computer van 8 jaar totaal waardeloos is en je dus iets nieuws moet kopen. Mijn generatie of ik in iedere geval vind 8 jaar helemala niet zo oud. Ongelofelijk balen voor je zoon, schoondochter en prinses.Ik hoop dat t allemaal financieel goed komt. En jij hebt ze lekker een paar agen voor jezelf gehad dat is dan weer t positieve. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corendon is inderdaad wel vaker in beeld met dubieuze zaken. Zeker werk van maken.
    Hopelijk hebben je kinderen toch een goede tijd gehad. Heerlijk dat je op ouders kunt rekenen!
    Saai bij jou...? Never a dull moment komt eerder in beeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoonweg schandalig van die maatschappij.En idd niet iedereen heeft internet .Fijn dat ze ven lekker bij jullie konden bijkomen .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat deugt van geen kánt natuurlijk , te gék voor worden dat je niet persoonlijk bericht krijgt als de v lucht zó veel vervroegd wordt. Zéker werk van maken! Maar ik denk dat je wél genoten hebt van van de minivakantie in Ravels en dan vooral van dat kleine dametje!
    Ik hoop dat het nu allemaal voorspoedig verlopen is met de reis van ze1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schandalig! Afspraken niet nakomen die je gemaakt hebt en dan ook nog financieel de klant duperen. Ik heb er geen woorden voor.
    Lief dat jullie ze opgevangen hebben.
    Ik hoop dat het stel snel over de teleurstelling heen is en wens ze een fijne vakantie.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In eerste instantie schoot ik meteen ook in de stress natuurlijk. Maar het gekke is dat je ineens beseft dat het veel erger is voor die arme kinderen. Dan blijkt mijn automatische piloot nog steeds de "troost-stand" te kennen. Een hele eer dat wij de eersten zijn waar ze in nood aan denken. Dan zijn ze plotseling geen 36 en 38, maar 16 en 18 jaar oud. Rafaella voelde de spanningen wel aan, hoor. Nu duimen dat alles nog in orde gaat komen. We hebben nog niets gehoord uit Turkije. Ach, geen bericht is goed bericht. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Belachelijk! Fijn dat jullie ze op konden vangen. Ik hoop dat alles toch nog in orde komt. Sterkte met alles.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die luchtvaartmaatschappij heeft waarschijnlijk nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord. Wat een horken zeg ....... en dan nog zeggen dat het hun eigen schuld ik ookl!! Nou, ik dacht het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon in en triest deze handelswijze van Corendon. Hadden ze bij hun boeking geen 06 nummer opgegeven? Gewoon kl•te dat ze dit overkomen is. Hopelijk zien ze nog wat van hun geld terug. Nu snap je waarom wij alleen enkele reizen boeken naar Málaga of naar Amsterdam. Op deze manier vervalt er nooit automatisch een vlucht als we niet komen opdagen.

    BeantwoordenVerwijderen