Brrr

Aankondiging Vlaamse ijstijd


bron: HLN

18 opmerkingen:

  1. Jeetje..... ik wens jullie van harte toe dat dit nooit nodig zal blijken...... je zal maar geen open haard ofzo hebben en afhankelijk zijn van cv...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel bijzonder en er zal vast heel wat bespaard worden zo, maar ik ben toch blij dat dat hier in Nederland niet gedaan wordt... Nog niet dan...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit een Belgenmop o.i.d. ?
    Elk land heeft tegenwoordig elektriciteit overschotten, dus ik zet mijn vraagtekens hierbij.
    Alsjeblieft ??????????????????????????????????????????????????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @HHH: Dit is geen mop. We hebben een energietekort door uitval van meerdere centrales. Ons dorp kan de komende winter dus diverse keren zonder stroom komen te zitten. Lees de nieuwsberichten er maar op na. Ravels ligt rechts naast Baarle en onder Tilburg.

      Verwijderen
  4. Huh? Er zijn toch nog wel andere wegen te bewandelen? Ik denk terug aan de tijd dat aanlichten van grote gebouwen tot een minimum werd beperkt. Je zal net je (horeca) vriezer hebben volgestopt en afgeschakeld worden, ben je niet blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, je zal inderdaad zonder verwarming komen te zitten...
    In ons vorige huis (piepklein dijkhuisje) moesten we in de winter een kacheltjes in de keukenkastjes bij de waterkraan laten branden, anders bevroren de leidingen en hadden we geen stromend water. In kan de kou nog voelen en het is al heel lang geleden! En aan een elektrische deken heb je ook niets, zonder elektriciteit. Ik duim elke avond voor het slapengaan dat het nooit zo ver zal komen.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben een paar keer meegemaakt dat we een weekend zonder stookolie zaten. We woonden hier nog niet zo lang en hadden toen nog geen gasaansluiting. Dat waren barre tijden.
      Nu gaan ze alleen in geval van nood voor drie of vier uren in bepaalde gebieden de stroom uitschakelen. Helaas gaat dat wel tussen 17 en 20 uur gebeuren. Niet leuk voor de mensen die uit hun werk komen in een koud huis en niet kunnen koken. Nou ja, we zullen wel zien. Wat je niet kunt veranderen, moet je loslaten ..........

      Verwijderen
  6. Je blijft er nogal nuchter onder Marja. Ik zou er toch niet blij mee zijn. Stel dat het na die 3 uur niet meer op wil starten.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het mes snijd dan aan twee kanten want er kan natuurlijk óók niet gegeten worden , tussen 5 en 8 uur staan normaal gesproken de pannen op en in veel nieuwbouw kun je nog slechts elektrisch koken . Niet erg over nagedacht zou ik zeggen. Je krijgt bijna de neiging om er een Belgenmop in te zien;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ons fornuis is ook elektrisch. Dan zullen we een kampeergasgeval moeten aanschaffen of brood eten.

      Verwijderen
  8. Ik dacht dat het een grap was, maar het is dus serieus.
    Gelukkig weet je het op tijd en kun je misschien wat maatregelen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jasses. Ik stel voor dat de snelwegverlichting permanent uit gaat, dan wordt er m.i. heel veel bespaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dit zijn niet zo fraaie berichten Marja een pulle gas en kampeerstelletje om op te koken is inderdaad een goed idee.Sterkte ermee ik ben benieuwd of het ook echt doorgaat.....wie weet lossen ze het toch nog snel op

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dat lijkt me niet zo leuk allemaal, lijkt een beetje inderdaad op een mop....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zag het bericht gisteren in de krant staan. Ravels staat op de kaart! Derde wereldland België?
    Laten ze anders van 240 Volt naar 200 Volt overgaan. Dan is het probleem toch verholpen, beperk je het vermogen.
    Absurde situatie.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. niet meer stofzuigen, bezem en blik, alle oudjes uit de wijk samen in bad, haha ik zie het helemaal voor me.

    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is al een tijdje bekend. Er is wel iets tegen te doen. We slaan waxinelichtjes in, kopen op de rommelmarkt zo'n oud oliestelletje, halen de fleecedekens uit de kast en zo zijn er nog wel een paar dingen. Leuk is anders maar voor een paar uur is het wel te doen.
    Wel een heel vreemde gewaarwording.

    BeantwoordenVerwijderen