Zwijmelen op zaterdag 94


Toch maar even de vertaling erbij gezocht.
Geniet van het weekend, zwijmelaars

De nacht is voorbij, de zon is vrij omhoog te gaan
Straks wordt het dag, de morgen is te nieuw om stil te staan
Het leven was wrang, het wachten te lang.
Maar het neemt een draai
Wees maar niet bang, nooit meer bang, het hoeft niet meer

Er zal geen dag beginnen, dat ik niet bij jou ben
Geen uurwerk voor ons lopen, zonder zin
Geef mij je hand, geef mij je hart
Als je het aandurft met mij
Hier is mijn hand, hier is mijn hart
Ik geef mijn bestaan aan jou
Lang was het koud en donker, straks komt de dag
Vind het licht zijn weg, in een nieuwe dag

Ik kwam er niet uit, de weg die ik ging was zonder eind
Ik heb mezelf aan jou gegeven, mezelf in jou gevonden,
ik begin opnieuw
Liefde heeft gewonnen, twee mensen gebonden, maar vogelvrij

Er zal geen dag beginnen, dat ik niet bij jou ben
Geen uurwerk voor ons lopen, zonder zin
Geef mij je hand, geef mij je hart
Als je het aandurft met mij
Hier is mijn hand, hier is mijn hart
Ik geef mijn bestaan aan jou
Lang was het koud en donker, straks komt de dag
Vindt het licht zijn weg, in een nieuwe dag
Lang was het koud en donker, straks komt de dag
Vindt het licht zijn weg, in een nieuwe dag

TEST:



Update: Nu deze tool blijkt te werken, heb ik het Simply-Linked widget verwijderd.

18 opmerkingen:

  1. Prachtig lied! Het Fries is mij niet helemaal vreemd, ik ben de tweede generatie uit een lange stamboom die buiten Friesland geboren is, en heb dus in mijn jeugd Fries om mij heen gehoord. En de redactrice die mijn dichtbundel behandelde was een Friezin, en toen ik desgevraagd een bladzijde uit haar Friestalige boek zomaar kon lezen, mocht ik het houden en heb het helemaal kunnen lezen, behoudens een paar nuances.
    Goede muziek dit, ik heb te weinig naar ze geluisterd, zoals naar veel muziek.Ik haal veel uit het verleden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer heb je gekozen. Ik Zwijmel ook weer mee vandaag. We hebben een lange zorgeloze vakantie achter de rug, nog wat blogvakantie erachteraan geplakt, en nu is er weer volop inspiratie. Fijn weekend, Marja, en natuurlijk voor alle zwijmelaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas is de groep De Kast uiteen gevallen. Zanger Syb van de Ploeg was toch wel degene waar het allemaal om draaide. Je hebt een mooi nummer uitgezocht. De vertaling hadden we al eens gedownload. Fijn weekend toegewenst en vanaf maandag wordt het echt na-zomerweer in de Lage Landen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds wanneer bij jou naast een nummer intypen ook nog eens moderatie van een reactie???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds gisteren heb ik helaas ook moderatie moeten aanzetten. Een "vriendin" is compleet van het padje af. Ik wil haar reacties niet ineens op mijn blog zien verschijnen. Ze kwetst en is als een dolleman bezig alles om zich heen kapot te maken.

      Verwijderen
  5. Vandaag tussendoor luisteren en schrijven. Mijn dochter komt met de 2 meiden op bezoek, Je kent me Marja vanavond heb ik het zwijmelen weer afgerond.:-)
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het lied zooooo vaak gehoord dat het me begon te irriteren. Jammer hè want hij is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die vertaling had voor mij niet gehoeven natuurlijk ;-) Mijn 'buurmans-vrouws'taal versta ik bijna net zo goed als mijn eigen ;-)

    Leuk he die nieuwe linktool?! Dank je wel dat je de mijne hebt toegevoegd, ik lag al vroeg in de bed.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die vertaling erbij Marja, ik heb nooit geweten wat hij zong haha.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. IK vind het een prachtig nummer. Jammer dat de groep niet meer bestaat. Mooie keuze.
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is en blijft een prachtig nummer en voor mij redelijk goed verstaanbaar .Vervelend dat je nu ook moet modereren .Ik blijf het ook maar doen voorlopig,ik schrik soms wat mensen durven schrijven !!
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat jammer dat je moet modereren omdat iemand zich niet weet te gedragen. je hoeft toch van niemand te reageren als je je hier niet thuis voelt. Misschien moet je eigenlijk maar gewoon de reacties laten staan er er verder niet op reageren . Dat soort reacties zegt als meer over de schrijver van de reactie dan over de blogger en de lol gaat er snel af als er niet op gereageerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Rietepietz: Ik stuur je even een mailtje. Als ik hier reageer kan ze meelezen.

      Verwijderen
  12. Wat een mooie plaat en fijn dat de vertaling erbij staat .
    Ik stond er al heeel vroeg op met Z.O.Z *weer even wennen* ;-)
    Leuke tool met alle foto's erbij (Y)

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb altijd het gevoel gehad dat juist het meezingen bij nije dei belangrijk was. Hoe dan ook, mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk en de vertaling maakthet toegankelijk. Tot volgend weekend, Maeja!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Terwijl De Kast zingt en speelt maak ik even een opmerking over de nieuwe linktool. De link naar Wiebeltjes klopt, de foto die er bij staat niet. Die is van Appelig... ;-) (die toevallig wel de eerste reactie op haar naam heeft staan bij het blog...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry. Ik kreeg maar een paar plaatjes om uit te kiezen en heb per abuis de verkeerde genomen. Nu heb ik jouw nieuwste profielfoto gedownload en het plaatje vervangen. Is het naar je zin, Rianne?

      Verwijderen