Zwijmelen op zaterdag 93


Goodbye to you, my trusted friend.
We've known each other since we're nine or ten.
Together we climbed hills or trees.
Learned of love and ABC's,
skinned our hearts and skinned our knees.

Goodbye my friend, it's hard to die,
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Pretty girls are everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the hills that we climbed
were just seasons out of time.

Goodbye, Papa, please pray for me,
I was the black sheep of the family.
You tried to teach me right from wrong.
Too much wine and too much song,
wonder how I get along.

Goodbye, Papa, it's hard to die
when all the birds are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
Little children everywhere.
When you see them I'll be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the wine and the song,
like the seasons, all have gone.

Goodbye, Michelle, my little one.
You gave me love and helped me find the sun.
And every time that I was down
you would always come around
and get my feet back on the ground.

Goodbye, Michelle, it's hard to die
when all the bird are singing in the sky,
Now that the spring is in the air.
With the flowers ev'rywhere.
I whish that we could both be there.

We had joy, we had fun, we had seasons in the sun.
But the stars we could reach
were just starfish on the beach

Het origineel kun je hieronder beluisteren.
Zie ook deze link.


Fijn weekend allemaal.

11 opmerkingen:

  1. Aangezien ik geen Brel-fan ben kies ik logischerwijs voor de 1e ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja Marja, er staan bij mij weer heel veel links in, maar je mag een keuze maken hoor!
    Als de naam Dick Feller maar duidelijk voorkomt, want dat is de kern-figuur deze keer.
    Misschien helpt het bij het kiezen wat ik als clip heb gepubliceerd.
    Ik kom later terug om alles te beluisteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht meteen al, ik ken dit lied maar niet van Terry Jacks. Ik heb de link bekeken en toen wist ik het weer: The Fortunes.
    Ik vind eerlijk gezegd de versie van Terry Jacks mooier. Ook die van Jacques Brel is mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad ook wij dachten meteen aan The Fortunes. Uitstekende keus vandaag met Terry Jacks en Jacques Brel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat ik de Engelse versie (vertaling Rod McKuen?) voor het eerst gehoord heb van het Kingston Trio, die het in 1964 al hebben opgenomen. Ik vond een pagina met alle bekende versies: http://www.brelitude.net/Covers/chansons/moribond.htm
    Hoewel ik geen Francofiel ben (ik werd eind jaren 60 op dienstreis gestuurd met 3 woorden Frans, kwam terug met 25 woorden), blijft Brel natuurlijk en monumentale kunstenaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De muzikale omlijsting bij Brel is verfijnd en delicaat. Ik ga voor Brel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijk tijdloos nummer is dit en ik ga zeker voor de eerste !!
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ga ook voor de eerste Marja.....droevig liedje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik kies voor de eerste
    Fijn weekend Marja,
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De eerste ken ik door mijn vader en zijn bandrecorderbandencollectie. Nooit geweten dat Jacques Brel het origineel zong. Best wel verbaasd ook dat mijn vader dat niet in zijn oeuvre had.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het brengt mij weer terug naar vroeger, naar de Fortunes. Mijn vader was gek op die groep en dit nummer werd grijs gedraaid. Een leuke herinnering aan een onvergetelijk iemand, mijn paps......

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen