Zwijmelen op zaterdag 86

Dit nummer komt uit de western “Paint your wagon” en ik herinner me dat mijn broer en ik probeerden om zijn stem na te doen.


I was born under a wandrin' star
I was born under a wandrin' star
Wheels are made for rolling, mules are made to pack
I've never seen a sight that didn't look better looking back
I was born under a wandrin' star

Mud can make you prisoner and the plains can bake you dry
Snow can burn your eyes, but only people make you cry
Home is made for coming from, for dreams of going to
Which with any luck will never come true
I was born under a wandrin' star
I was born under a wandrin' star

Do I know where hell is, hell is in hello
Heaven is goodbye forever, its time for me to go
I was born under a wandrin' star
A wandrin' wandrin' star

(Mud can make you prisoner and the plains can bake you dry)
(Snow can burn your eyes, but only people make you cry)
(Home is made for coming from, for dreams of going to)
(Which with any luck will never come true)
(I was born under a wandrin' star)
(I was born under a wandrin' star)

When I get to heaven, tie me to a tree
For I'll begin to roam and soon you'll know where I will be
I was born under a wandrin' star
A wandrin' wandrin' star

Fijn weekend allemaal.

16 opmerkingen:

  1. Die heeft inderdaad een hele rits films op zijn naam staan....... acteurs zoals hij en velen van zijn tijd worden er niet meer gemaakt ....

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stel me voor dat jullie bij dat nadoen een hoop lol hadden. Hij heeft dan ook een markante stem, mooi is anders. Leuk om dit weer eens te horen. Ik was het lied al lang vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De muziek ken ik ,maar geen idee of ik de film gezien heb .
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh... ver buiten mijn bereik, die lage stem! Film en muziek zijn mij onbekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lee is niet het grootste zangtalent ever maar het is wel een heerlijk nummer. Leuk om weer eens te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Marja, hoe diep je al die nummers iedere keer weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. https://reismeermin.wordpress.com/2014/07/05/zoz-aanhaaklied-4/
    Ik kom zondag naar alle liedjes luisteren, nu zet ik even schoonmaakmuziek aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende de stem niet, maar ben er toch naar blijven luisteren, en zoals je wellicht weet ik luister graag zonder beelden naar muziek. Heb ervan genoten..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken het nummer, maar van de film had ik geen idee. Mooie muziek, heerlijk......
    Fijn weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O heerlijk. Mijn vader had ook zo'n zware stem. Dit is dus even het gevoel van toen hij nog leefde......snik...gelukkig heeft Zoon ook zo'n zware stem.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marja
    deze keer een lied van Frans Bauer
    met zijn speciale stem
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lee Marvin! Heerlijk zo'n diepe stem ;-)
    Fijne zondag en liefs,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toen ik de titel las, hoorde ik de zang al... De begeleiding herinner ik me als veel eenvoudiger, veel minder "symfonisch", maar dat kan komen omdat de stem zo nadrukkelijk de sfeer bepaalde. De film heb ik nooit gezien, de naam van de film heb ik wel eens gelezen.
    Mooie keuze, leuk om weer eens te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zowel de film als de titel zeiden me even niets..... maar ja , toen die stem erin kwam viel het kwartje;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die stem, heel bijzonder. Ik probeer ook wel eens zo laag, maar ik kom zelfs niet in de buurt. Leuk dit nummer weer eens te horen.

    BeantwoordenVerwijderen