Een gazonnetje

De schrijfveer van vandaag vertolkt perfect de heimelijke wens van manlief. Hij zou het liefst een prachtig strak gazon hebben waarin geen enkel paardenbloempje of klavertje zich waagt en waar de mollen en woelmuizen met een grote boog omheen lopen. Helaas hebben we een gigantisch knollenveld waarop zelfs een hordeloper zijn enkels verzwikt.

Zelf vind ik het niet zo'n groot probleem. Die kleurige bloemetjes staan best gezellig. Het lopen gaat inderdaad een tikje lastiger en je moet goed opletten waar je stapt. In het donker waag ik me niet aan de oversteek.

Ach, er moet iets te dromen blijven, nietwaar.

15 opmerkingen:

  1. Ja zo'n groen grasveldje lijkt me een heel klus om te krijgen. Zou voor mij ook niet hoeven hoor, bloemetjes mogen ook wel. Vind dat wel gezellig staan. Anneke (gewoonanneke)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,
    Hier zelfs helemaal geen grasveldje of knollenveldje, alleen een stukje terras en dan de paar vierkante meters met planten... O ja, hier en daar een grassprietje tussen de tegels... Maar die staan er nooit zo lang...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier niets van dat al.... manlief hier hoeft dat ook niet zo nodig gelukkig, het is meer een warboel hier van diverse planten en bloemen rondom een grote vijver en een terras, dat verkleind is om meer plaats te maken voor de uitbreiding van de vijver ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben een klein stukje gras en voorlopig doet dat het goed. Vanwege een overhangende struik hebben we 1 kale plek, die ik opnieuw heb ingezaaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ons grastapijt is puur natuur groen met van alles en nog wat, vooral mos. Als het maar bedekt zeggen we. Geen dromen dus van een Engels grasveld. Nu staat onze pony erop om het te maaien.
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beter een natuurlijk grasveld met wat knollen dan een kunstgrasveld.
    Ik was vorige week op een camping bij familie en we wandelden toen een beetje rond en toen kwamen we een caravan tegen met een zeker 6x6 m grasveld van kunstgras... en dat midden in het bos. Dat kan toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooit in mijn vorige tuin een redelijk groot grasveld en ik vond het prima want met tuinieren had ik toen nog niets 30 jaar geleden !! Manlief vond het niets dat grasmaaien en het grasveld werd steeds kleiner .Toen kreeg ik tuinkriebels en was het gras snel verdwenen .Toch vind ik het soms best mooi een strak gazon .Helaas heeft jouw man toch pech als ik het zo lees en is voorzichtigheid geboden .
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, de énige oplossing is natuurlijk kunstgras .... maar je zegt (terecht) al dat je dáár niet aan wilt denken!
    Het is wel waar dat een grasveld er éigenlijk als een biljart laken bij moet liggen.... maar ach, als je tóch niet wilt biljarten;-)
    Onze tuin is te klein voor een grasveldje..... scheelt wél een hoop ergernis én maaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier hebben we sinds een jaar of drie een mooi gazon. Omdat manlief niet van tuinieren houdt maar wel van een mooi gazon, steekt hij er best veel tijd in. Ik geniet ervan en zorg dat de bloemetjes rondom staan en niet in het gazon, ha, ha!
    Een rustpunt hier in de bostuin, hoor. Ik hoop dat manlief er nog even aardigheid in houdt. Gelukkig is het niet supergroot, dus best te doen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn buurman heeft een strak gazon. Elk grassprietje is goed gedresseerd en staat keurig recht. Zóóó saai.
    Zelf heb ik het grasveld eruit gedaan toen ik hier kwam wonen. Lekker veel bloemetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In mijn grasveld groeit van alles. Het wordt wel regelmatig gemaaid. Af en toe een tuinman voor de planten,bomen en struiken en klaar.
    Genieten maar.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben een groot gazon. Alleen vlak na een maaibeurt èn op grote afstand ziet het er strak groen uit. Eigenlijk wordt het percentage onkruid steeds groter ten koste van gras.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben helemaal voor dat soort oerveldjes. Dat hele strakke... en die ligusterheggen waar de meetlat langs is gelegd, hoe natuurlijk is dat?
    Dus wat mij betreft: geniet van het knollenveld :-)

    BeantwoordenVerwijderen