Zwijmelen op zaterdag 83



Nadat Gigliola Cinquetti in het najaar van 1963 al het Festival di Castrocaro had gewonnen met het liedje Le strade di notte, won ze op 16-jarige leeftijd samen met Patricia Carli het San Remo-Festival 1964 met Non ho l'età. In die tijd plaatste de winnaar zich daarmee voor het Eurovisiesongfestival, waar ze twee maanden later in Kopenhagen namens Italië aantrad. Ze haalde de eerste overwinning voor Italië binnen, in het Verenigd Koninkrijk kwam ze in de top 20 van de hitparade.

Ik ben nog te jong, ben nog te jong om van je te houden
Ik ben nog te jong om alleen met jou uit te gaan
En ik zou, ik zou jou niets te zeggen hebben
Omdat jij veel meer dingen weet dan ik

Kon ik toch maar een romantische liefde beleven
Terwijl ik wacht tot die dag komt, maar nu niet
Ik ben nog te jong, ben nog te jong om van je te houden
Ik ben nog te jong om alleen met jou uit te gaan

Als jij zult willen, als jij op mij zult willen wachten
Dan zul je op die dag al mijn liefde voor jou hebben
Kon ik toch maar een romantische liefde beleven
Terwijl ik wacht tot die dag komt, maar nu niet

Ik ben nog te jong, ben nog te jong om van je te houden
Ik ben nog te jong om alleen met jou uit te gaan
Als jij zou willen, als jij op mij zou willen wachten
Dan zul je op die dag al mijn liefde voor jou hebben


20 opmerkingen:

  1. Leuk nummer ... Ik herken het maar toch ken ik het niet... Tenminste niet bewust.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer. Ik kan me nog herinneren dat ze won. Zo'n jong meisje, alleen op het podium!
    De meisjes van 16 van tegenwoordig vinden zichzelf beslist niet meer te jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik op de link van Frederique druk, krijg ik steeds jouw pagina, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de tip, Greet. Ze had per abuis mijn link in het vakje geplakt. Ik heb het veranderd.

      Verwijderen
  4. http://reismeermin.wordpress.com/2014/06/14/zwijmelen-op-zaterdag-aanhaaklied-nr-1/ Ik doe ook weer eens mee.
    Nog 17 ZOZ en je zit op 100 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vond ik een heel mooi nummer, ook zo'n 'klein liedje' zoals ze tegenwoordig zouden zeggen.
    Wij zaten in die tijd met de hele familie naar het Songfestival te kijken! Heel leuk om weer eens te horen!
    Een fijn zwijmelweekend Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor mijn tijd maar ik ken het wel.
    Mooie tekst en lied .

    Fijn weekend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een van de vele mooie sf-nummers die iedereen zal herkennen .

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan alleen maar zeggen dat ik in die tijd verschrikkelijk verliefd op Gigliola was. Ik was geloof ik 16 jaar en was helemaal kapot van dat lied. Daarom vind ik het zo mooi dat het hier staat. Ik kan je niet genoeg bedanken. De nostalgie viert hoogtij in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor ons beiden is dit nummer puur jeugdsentiment. 1964 het jaar dat The Beatles in Nederland kwamen en dit nummer vaak gedraaid werd op de zeezender Radio Veronica. Muchos gracias voor het 'up-loaden'. Fijn weekend amiga de Belgica.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het nog altijd zo'n lief liedje ,een mooie keuze om dit te plaatsen .Nu loop ik het waarschijnlijk de hele dag te zingen ,het zit in mijn hoofd !!
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldige keus! Ik was 16 en kon het al snel fonetisch meezingen, al had ik geen idee waar het over ging. Nu wel.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad nostalgie, nog uit de tijd dat we voor het songfestival "de deur uit gingen"omdat we zélf nog geen TV hadden.
    Het was een lief liedje dat echter toch niet helemaal in "ons muziekpatroon" viel ,ik heb het dus nooit op de zwarte schijf gehad.
    Het songfestival volg ik nu al minsten 20 jaar niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief liedje is dat. Ik herinner me dat songfestival nog wel. Wij hadden net televisie gekregen en mijn zus (9) en ik (11) mochten opblijven tot het einde. Geweldig vonden we het.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken wel andere liedjes van haar maar deze niet..leuk lief liedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weet je wat ik nou altijd zo leuk vind aan die oudere filmpjes? Dat de 'imperfecties' van de schoonheden gewoon niet weggewerkt werden. Hier bijvoorbeeld de voortanden. Ze staan wat scheef, maar toch is het mooi. Dat zie je tegenwoordig niet meer zo.

    Ik heb geen tijd gehad voor de zwijmel Marja, maar ik kom wel even bij iedereen buurten.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo het is gelukt Guus Meewes te plaatsen met kedeng kedeng de trein fij n zondag xxxxxxxxxxxxe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige keus! Zo mooi, dit nummer. Echt geweldig....

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Kan het me nog goed herinneren, dat songfestival en dit mooie meisje. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan me de melodie / het liedje nog goed herinneren, maar kan me niet herinneren dat ik er ooit eerder beeld bij heb gezien. Wij waren laat met het aanschaffen van een TV...

    BeantwoordenVerwijderen