Muziek vangen

Deze invalshoek van Reismeermin heb ik een beetje verbouwd. Ik vang namelijk geen verhalen, maar muziek. Sinds de start in november 2012 heb ik al 84 keer blogmaatjes met hun favoriete zwijmelnummer over de vloer gehad. Soms met en soms zonder bijbehorend verhaal.

Smaken zijn niet kneedbaar en daarom zijn de bijdragen zeer uiteenlopend. Van klassiek, via country, Hollands populair en jazz naar pop en rock.

Iedere zaterdag is het weer een feest vol klankkleuren op mijn blog. Ik hoop hier nog lang van te mogen genieten, want ik word hier vrolijk van.

Invalshoek is een uitdaging van Reismeermin. De invulling is geheel vrij.

18 opmerkingen:

  1. En waar je vrolijk van wordt, daar moet je vooral lekker mee doorgaan Marja, nog heel lang....
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hoor Marja, ook zo'n leuk filmpje op HAPPY!
    Zwijmelen op Zaterdag is gewoon een succes geworden en er komen steeds meer deelnemers, zo leuk!
    Ik geniet er ook heel erg van! En ook van dit filmpje trouwens, het maakt mij ook vrolijk!!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!
    Ja een groot succes je zwijmelrubriek!
    Ik doe ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat is het leuk elke Zaterdag weer ,altijd ben ik benieuwd wat er weer geplaatst word .Een superleuk idee van je en ik hoop dat we met elkaar nog heel lang door Zwijmelen
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja Marja ,ik ben een tuimelaartje ,die sla je om maar ze komt altijd weer overeind en daar zal niets of niemand iets aan veranderen !!
      Elisabeth

      Verwijderen
  5. Hoewel ik zelf niet meedoe aan de zwijmel kom ik tussen mijn linkjes altijd een aantal zwijmelaars tegen, Het worden er zelfs steeds meer;-) Er zit soms héél fijne muziek bij ,dus van mij mag je doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke invulling! En het zwijmelen blijft favoriet. Het is echt genieten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook wij gaan lekker door met een bijdrage aan jouw ZOZ. Slechts één keer niet meegedaan, maar dat weet je uit je Excel-archief. Steeds meer deelnemers en de keientrekster is ook weer helemaal "Back-in-Town" *WINK, BIG SMILE*.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    Salu2 Albert èn Mara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja A en M Keientrekkers kun je klein proberen te maken maar ze slaan altijd terug .Ik heb teveel opvoeding gehad om dat maar niet meer te doen .Vriendelijk verzoek om te stoppen met vervelende opmerkingen van jullie kant op Marja haar blog !!

      Verwijderen
  8. Vannacht (of anders morgenochtend) is het weer raak. Dan gaan we weer heerlijk zwijmelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze rubriek, Zwijmelen op Zaterdag, is voor mij binnen de kortste keren een vaste uitdaging geworden, waar ik plezier aan beleef. Er is een tijd geweest, dat ik bij wijze van spreken na 3 noten van de intro van elke popplaat de titel en de artiest(en) kon oplepelen. Daar is de klad in gekomen toen een jongere generatie de afdelingsradio kaapte, en er "piratenmuziek" uit liet komen - daar "doe je mij geen plezier mee" :((
    Ik zit nu eigenlijk op het vinkentouw wanneer ik mijn link kan plaatsen, want ik heb er weer even mijn best op gedaan. Het wordt bij mij vaak een ontdekkingstocht, vanuit een beginpunt leidt tot allerlei omzwervingen langs wetenswaardigheden en verrassingen, zo ook nu.
    Deze heeft niets te maken met creaties van het Disney-concern, zoals het grappige filmpje dat je geplaatst hebt - mijn beginpunt is muziek die ontstaan is voordat Disney zijn bedrijf begon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaag maar een liedje van toen uit de Indische archipel
    Nona Manis waarom huil je ?
    geniet vaak van de Indische muziek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk toch dat jouw rubriek zoveel mensen inspireert om muziek te vinden die bij hun stemming past, of bij het weer, of bij het seizoen...of gewoon muziek die je Happy maakt! Dat doe je goed. Zet me maar op de lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal geweldig je invulling ;-) Van genoten, het nummer kende ik al wel, maar met de Disney figuren erbij was hij nog specialer. Link volgt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je zou er ook vrolijk van worden inderdaad. Al die verschillende muziekstijlen, dat verveelt nooit. Dus ga door, nog vele jaren.

    BeantwoordenVerwijderen