Heet, nat en gezellig

Vrijdagavond arriveerden Richard, Asha en Rafaella. Doordat de kleine meid ons kort geleden nog had gezien was ze binnen een mum van tijd helemaal op haar gemak. Een dot van een peuter. Baby is ze niet meer. Ze groeit als kool, kruipt als een speer en staat trots rechtop. De dag erna bezocht het trio vrienden in het wilde westen en zwijmelde ik de zaterdag door. Zondagmiddag reden we naar Tilburg om bij onze jongste zoon Ronald alle kinderen bijeen te zien. Dat was onwijs leuk.
Na afloop ging driekwart van onze nazaten buiten de deur eten en reden wij met onze logees terug naar Ravels om een hapje thuis te laten bezorgen. Gelukkig konden we goed slapen ondanks de tropische temperaturen.

En toen werd het maandagmiddag en moesten rond twaalf uur de lampen aan. We zaten in het begin nog alle vijf op de veranda en zeiden nog hoe gaaf het was om op de eerste rang naar het onweer te kunnen kijken. Dat duurde enkele minuten en toen was het niet leuk meer. Het stormde, hagelde en we werden zelfs nat onder de overkapping. Binnen een kwartier was het 12 graden koeler. De goten stroomden over en manlief ging met Richard de kelder inspecteren.

Hier komt het natte gedeelte: alle tweehonderd vierkante meters stonden blank en het peil steeg tot enkelhoogte. Samen hebben ze zich uit de naad gewerkt om het water te bevechten. De brandweer is gebeld, maar na een half uurtje weer afgebeld. Er waren vast veel ergere gevallen en het water steeg niet langer. De bui trok weg. Geweldig hoe onze zoon heeft geholpen. Helaas vertrokken ze rond vier uur en zijn de voorspellingen voor vannacht alarmerend.
Mochten jullie twee ouderen op een luchtbed voorbij zien drijven, willen jullie ons dan alsjeblieft komen redden?

18 opmerkingen:

  1. Zet voor alle zekerheid je bed op klossen zou ik zeggen;-) Maar zonder dollen, ik hoop dat het niet ál te veel gaat spoken daar bij jullie want dat lijkt me ellende zeg. Fijn dat zoonlief er juist was toen hij heel erg nodig was.
    Maar gelukkig heb je óók heel veel kunnen genieten van alle kroost om je heen! Kun je er weer even tegen hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Marja... Wat een avontuur weer... Sterkte met alles!
    Wij zitten hier volkomen droog in Abbekerk, haast niet te geloven dat het in grote delen van het land zo tekeer is gegaan.

    Hopelijk valt het mee daar bij jullie de komende nacht. Ik zal duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, dat is helemaal niet zo fijn. Laten we hopen dat het meevalt vannacht. Hier net over de grens nabij Essen is het tot nu toe meegevallen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marja,
    Jullie hebben wel een paar heerlijke dagen met de familie achter de rug. Maar om deze nou af te sluiten met zo veel hard werk, dat was vast niet de bedoeling geweest... En als jullie helemaal tot hier drijven komende nacht, dan staat mijn deur open hoor, en het logeerbed is al opgemaakt...haha...
    Succes met het weer...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei, niet leuk. Ik hoop dat jullie vannacht rustig kunnen slapen. Hier viel het - ondanks code rood - mee. Gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heerlijk weekend hebben jullie gehad met familie .Helaas was de afsluiting minder leuk ,bah wat een toestand .Hier in het midden van het land regent het af en toe een klein beetje en ik mag hopen dat het zo rustig blijft .En dat hoop ik zeker ook voor jullie
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tuurlijk red ik jullie dan. Maar vooral: wat fijn zo samen met de familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha ik zie jullie al dobberen...het is gelukkig niet zo ver gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een afsluiter van dit geweldige weekend voor jullie!
    Onze jongste zoon zat op pinkpop, dat zat me helemaal niet lekker.
    Ik kreeg ook geen contact met hem, pas later op de avond.
    Alles was goed afgelopen gelukkig, ze waren wel doorweekt en koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps, das veel water! Wat een mazzel dat zoon er was en kon helpen.
    Mocht je ooit hier langs komen drijven, zal ik naar je zwaaien. Beloofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer gevarieerd weekend dus. met veel genieten van het nageslacht. Het toetje was natuurlijk minder leuk. Hier is er een behoorlijke bui gevallen maar geen noodweer. In ieder geval niet genoeg om af te koelen. Ik hoop voor je dat de nacht meegevallen is. Of ben je nu nog aan het drijven?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kelder is nog drijfnat en de wasmachine gaf gisteren de geest. Wijzelf zijn nog in orde al worden we hier niet vrolijker van. Zaterdag krijgen we 5 gasten te logeren van vrienden die in Gorp een feest geven. En morgen is manlief jarig. Gelukkig doen we daar niets aan. Pak van m'n hart.

      Verwijderen
  12. Dat lijkt me geen prettige ervaring. Wens je sterkte met de nasleep. Makkelijk praten met 30 graden en gelukkig veel schaduw rond de caravan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje...en ik had nog wel de pest in dat "code rood" bij ons niet meer dan drie klapjes en wat losse spetters opleverde. Wij hebben in ons vorige huis brand gehad. De brandweer kwam en heeft goed zijn werk gedaan, alleen kwam het huis van een paar buren verderop blank te staan, vanwege het bluswater. Het parket dreef krom in het water. Vreselijk gezicht, ik zie het nog voor me. Sterkte met alle overlast!
    Morgen kom ik nog even terug om je met je man te feliciteren.
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat een narigheid zeg, hoop dat de boel inmiddels een beetje droog is!
    Sterkte ermee! Gelukkig heb je ook nog leuke dingen meegemaakt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh, wat een water. En dan te denken dat mijn tuin daar hooguit drie spatjes van gehad heeft. De regen kwam pas veel later en gewoon matig. Maar jullie hadden het zwaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hoorde het ja. Het schijnt verschrikkelijk geweest te zijn. terwijl het hier in het noorden de hele dag droog is gebleven. De hele dag. geen spatje is er gevallen. Ongelooflijk.

    BeantwoordenVerwijderen