Brief 12

Hallo Novelle,

De katten van onze jongste zonen kunnen helaas niet in een schuur. Die hebben ze niet. Ronald had echt goed gestofzuigd, maar dat mocht niet baten. Robbert houdt het slechts een paar uurtjes vol.
De foto's van onze dochter had ik voor een deel al op FB gezien. Ik heb de andere gezinsleden dus laten genieten van de kleurrijke plaatjes van India. Het weekend was heerlijk en we zijn blij dat we weer eens bijeen waren. Jammer dat het noodweer op pinkstermaandag het einde bedierf.
De wasmachine gaf ook nog eens de geest en de tweedehands machine die we vorige week aanschaften deed het slechts twee wasbeurten. Firma gebeld en donderdag kwam de man het tweedehandsje omruilen voor een andere. Er ligt inmiddels een enorme berg was. De bedden voor de weekendgasten hebben we opgemaakt met ons laatste beddengoed. Valse start van de week, zullen we maar zeggen.

Het boek heb ik bij een verre bieb aangevraagd. Onze eigen bieb had het niet in huis. Voor anderhalve euro kan ik uit de hele provincie Antwerpen boeken aanvragen. Morgen ga ik dus beginnen aan “De waarheid en het koninkrijk”. Zal best heftig zijn. Ik hoop dat ik er niet van ga piekeren over de toekomst van onze kleindochter.

Mijn vijf vragen aan jou zal ik zelf ook beantwoorden:
  • Gerechten: grote garnalen met look / mosselen / op de huid gebakken forel / sliptong (jouw rodekool en aardappelen zijn favoriet bij manlief)
  • Locatie: ik zou het allerliefst hier willen blijven wonen en anders toch minimaal in de buurt.
  • Muziek: ballades, duetten, klassiek, dixieland, luisterliedjes en sommige popnummers. De cello vind ik ook een prachtig instrument.
  • Ik ben heel gelukkig en tevreden. Mijn leven zou er niet zo heel anders uitzien als ik het opnieuw mocht doen. Ik kies weer voor deze man en ik wil dolgraag moeder worden. Een carrière ambieer ik niet. Sommige fouten zou ik willen voorkomen en misschien krijgen we zo'n kans wel in een volgend leven.
  • Mijn voorkeur gaat uit naar de vorige eeuw. Hoewel ik dol ben op geschiedenis, lijkt het me niet aantrekkelijk om als vrouw in de gouden eeuw te leven. In de huidige tijd zou ik niet graag kinderen willen opvoeden. De verleidingen van internet, games en onbetrouwbare media hebben het leven niet eenvoudiger gemaakt.

Zaterdag gaf een vriendin een groot feest in Gorp. Op die stek liggen vele gedeelde herinneringen en zelf heeft ze er enkele jaren gewoond toen de kinderen nog kleuters waren. Gasten kwamen van ver en wij hadden aangeboden om aan enkele mensen onderdak te verlenen voor de zaterdagnacht.
Zo hadden we in de jachthut haar zoon en schoondochter met peutertje en een tweede onderweg. In de logeerkamer sliepen zwager en schoonzus van de jarige met een hondje. Die mensen kennen we net zo lang als onze vrienden en dat is sinds de jaren zeventig. Wij zijn in de middag natuurlijk ook naar het feest geweest, maar hebben het niet laat gemaakt. Als je gasten hebt, zijn er andere prioriteiten, nietwaar? Bovendien ben ik helemaal geen feestbeest. Na een paar uurtjes heb ik het wel gezien en wil ik gewoon weer naar huis.
Zondagochtend ontbeten met koffie, jus d'orange en een gekookt eitje erbij. Nu even een paar weekjes rust in de tent. Ook lekker.

Ik wens je een heerlijke week en “spreek” je dinsdag weer.
Vlaamse groetsels,
Marja

7 opmerkingen:

  1. Tjonge, drukke tijden voor je geweest , veel logees en dán een wasmachine die het begeeft is onwijs vervelend!
    Maar eh.... wel eens aan een "bed and breakfast" gedacht? de jachthut lijkt me daar toch redelijk geschikt voor en het is misschien wel een mogelijkheid om tóch daar te kunnen blijven wonen..Het brengt natuurlijk wél werk met zich mee dat is waar maar óók inkomsten waardoor misschien af en toe wat hulp ingehuurd kan worden.
    Je lijkt me er ook wel een type voor, niet zélf op stap en toch mensen ontmoeten past wel bij je volgens mij;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die suggestie is natuurlijk al vaker gedaan. We hebben het heel eventjes overwogen, maar we houden erg van privacy. Die (vreemde) mensen zouden dan voortdurend door onze tuin banjeren en we kijken bij elkaar naar binnen. Ik ben sowieso geen ontbijtmens en zou daar dan in alle vroegte de boel moeten bedienen, terwijl ik tussen 11 en 12 hooguit een banaan oppeuzel. Nee, dat gaat 'm niet worden.

      Verwijderen
  2. Het is ook niet de bedoeling dat je méé eet;-)

    Maar zonder dollen, ik dacht dat het concept is "slapen ,ontbijten en wegwezen en dan valt de inbreuk op de privacy nog wel mee.
    Bedienen hoeft volgens mij niet, je zet gewoon alles in een picknickmand voor de deur op een af te spreken tijd.
    maar ik snap het wel hoor, ik zou het ook moeilijk vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien reageer ik niet vaak op jullie schrijven maar lees wel met plezier mee .Je had het druk het weekend en dan balen als je machine het begeeft !! Vragen beantwoorden vind ik zelf altijd een ramp ,maar gelukkig hoef ik dat niet vaak te doen .
    Veel plezier met voetbal kijken vanavond en ik duim wel even voor Belgie hoor !!
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marja, ik geef ook teveel om mijn privacy om dat op te geven voor een paar centen. Je moet echt van de mensen en de gezelligheid houden, anders begin je beter niet aan een bed en breakfast.
    Gefeliciteerd met de overwinning op Algerije!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was weer een gezellige brief! Irritant zeg, dat de wasmachine het alweer begaf. Mosselen: ja! Garnalen trouwens ook. Eigenlijk alles wat uit het water komt.

    BeantwoordenVerwijderen