Brief 11

Hallo Novelle,

Leuk dat jij als oma ook nog meedraait op school. Ik deed vroeger ook zulke dingen, maar zou er nu de energie niet meer voor hebben om die belhamels rustig te houden. Een kleinkind tegelijk gaat nog net.
Ik mailde je al een eerste reactie op je laatste brief en schreef dat ik blijkbaar nog zeven maanden houdbaar ben, omdat je telkens na een jaar een ander speerpunt kiest op je blog. Gelukkig kon je daar smakelijk om lachen. We zullen het zien. (hahaha)
Prachtige vogelgeluiden in dat filmpje, maar ik heb helaas nog niet ontdekt wat hier zo mooi aan het fluiten is. Hij laat zich niet zien, alleen maar horen en heeft een ongelooflijk uitgebreid repertoire. Vermoedelijk doet hij alle andere vogels na en voegt daar zijn eigen wijsje aan toe.

In het pinksterweekend verzamelt ons gezin zich bij de jongste in Tilburg. Het is dan bijna een jaar geleden dat ze allemaal bij elkaar waren. Onze dochter kan dan mooi haar foto's van de reis door India laten zien en ze ziet dan ook de flat van onze Benjamin voor het eerst. We weten nog niet op welke dag, omdat onze politiezoon zijn rooster nog niet heeft bekeken. Hij geniet nog van een weekje vakantie en zal daarna de datum aan ons doorgeven.
Het wordt wel steeds lastiger voor manlief om bij de jongste twee zonen te zijn. Ze hebben beiden katten en de allergische reacties nemen toe. Woensdagmiddag waren we daar om Marissa te zien en binnen een uur had Robbert rode vlekken in zijn gezicht en ademnood. Om half 5 was hij blij toen hij buiten stond. Triest hè? We hebben zelf jarenlang katten gehad en toen ging het goed als hij ze maar niet aanraakte.

Van woensdagavond tot donderdagmiddag genoten we van onze bengel, die al twee tandjes heeft en als een speer door het hele huis kroop, omdat ze haar vaders stem hoorde in het kantoortje.

Van Bernlef heb ik de afgelopen weken Hersenschimmen en Buiten is het maandag gelezen. Erg mooie boeken, soms ook deprimerend. Zijn schrijfstijl kan ik zeker waarderen en ik ben van plan om zo nu en dan eens een boek van hem mee te pakken bij ons dorpse biebje. Boy staat al op mijn lijstje. Vanmiddag sloeg ik weer het laatste van mijn vijf boeken dicht, dus morgen meteen een nieuwe voorraad halen.

Vijf vraagjes voor jou:
Wat is je lievelingsgerecht? (als je moeilijk kunt kiezen mag je er ook twee of drie noemen, hoor)
Waar zou je het allerliefst willen wonen?
Welke muziek geniet jouw voorkeur?
Hoe zou je je leven invullen als je het opnieuw mocht doen?
In welke eeuw zou je willen leven?

We sturen elkaar toch altijd eerst een voorproefje van onze brieven, dus je kunt nog naar hartenlust censureren.

Een hartelijke junigroet uit Vlaanderen.

Marja.

15 opmerkingen:

  1. Niets mooiers voor een moeder dan haar héle gezin bij elkaar te hebben hé! Wat fijn dat het binnenkort weer zo ver is maar wat jammer dat je man daar waarschijnlijk een flinke tol voor moet betalen door 'zn allergie!
    Je hebt leuke vragen bedacht voor je "penmaatje" . Ik doe ff mee;-)
    Eén van mijn lievelingsgerechten zag je al op mijn logje toevallig;-)
    Ik zou niet écht een plekje weten waar ik liever wil wonen dan waar ik nu woon
    Muziek varieert met m'n humeur...soms klassiek soms jaren 60/70 muziek
    Voor zover ik er invloed op had ben ik heel tevreden en zou niets anders doen,in m'n vroege jeugd had ik wel dingen anders gewild maar dáár heb je dan zelf geen keuze in.
    Ach... laat maar iedere eeuw heeft zo z'n voors en tegens;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jij ook de vragen invult. Die gerechten zijn wel heel toevallig. Ik schreef deze brief in het klad al vier dagen geleden.

      Verwijderen
  2. Ja het is een hele gezellige brief. Ik wens je nu alvast plezierige pinksterdagen met elkaar.
    volgende week zie je mijn antwoord op je vragen meid.
    Doegie en ook nog bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toeval: ik lees ook buiten is het maandag van Bernlef. Een meesterschrijver!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel. Vandaag las ik "Op slot" en ben ik begonnen in "De rode droom". "Boy" was helaas uitgeleend.

      Verwijderen
  4. Wat fijn zeg dat vooruitzicht van het pinksterweekend. Ik wens jullie heel fijne dagen met al die je lief hebt om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig meisje op de foto zeg! En geniet se met de pinksteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige meid :-)

    Heeft Robbert eens Citritizine geprobeerd het is een anti histamine en remt allergische reacties af .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip. We zullen het proberen.

      Verwijderen
  7. Marja, ik lees sinds enige tijd jullie briefwisseling. Het is erg leuk om te lezen. Eigenlijk lees ik niet jullie wisseling maar alleen jouw brieven. Het lijkt me wel leuk om ook haar brieven te lezen. Is het mogelijk dat je een linkje naar haar vorige brief erbij zet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de zijbalk kun je op Pluto klikken om de brieven van Novelle te lezen.

      Verwijderen
  8. Wat een lieve kleindochter heb je. Je gaat fijne pinksterdagen tegemoet. Geniet ervan!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat jij schrijft over de allergie van je man, is mijn grote schrik. Toen ik zelf nog katten had, werd ik ook allergisch voor ze, maar omdat ik al voor andere allergieën permanent medicijnen slik , waren de reacties binnen de perken te houden. Nu heb ik al weer een paar jaar geen katten meer, en was laatst bij iemand die er wel een had en eigenlijk begon ik gelijk te niezen en last van mijn ogen te krijgen ........... WAARDELOOS, maar ja, niets aan te doen. Het is nu eenmaal bekend dat allergie je sociaal erg kan isoleren ...... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondertussen is Pinksteren ook alweer voorbij (ja, ik moet heel wat bijlezen!) maar wat is dat toch vervelend hè, zo een allergie? Heb de laatste jaren last van hooikoorts - is niet helemaal hetzelfde maar toch... Wat een leuk kindje!

    BeantwoordenVerwijderen