Zwijmelen op zaterdag 81


Tsjechov is een Nederlandstalige musical over de Russische schrijver Anton Tsjechov. De musical was het geesteskind van Dimitri Frenkel Frank en Robert Long van de jaren voor 1988. De musical behandelt het leven van Tsjechov in de jaren 1888 tot 1904. Hij schreef in die periode twee belangrijke stukken: De meeuw en De kersentuin. De musical beleefde zijn Nederlandse première op 27 september 1991 in de Stadsschouwburg te Amsterdam met de volgende vertolkers:
Robert Long, Boudewijn de Groot, Jan Elbertse, Victor van Swaay, Ryan van den Akker, Caroline Beukman, Lenette van Dongen, Martine Bijl, Ine Kühr, Victor van Swaay en Marcel de Groot.
Je kunt alle nummers hier beluisteren:

Ik wens jullie een fijn weekend.

16 opmerkingen:

  1. Robert Long.... zo ontzettend mooi, dank je wel!
    Fijn weekend gewenst, Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om weer eens te horen! Hij had toch wel iets heel speciaals hoor, Robert Long!
    Mooi Marja! Een fijne zwijmelzaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig nummer. Een van de juweeltjes van de Nederlandstalige muziek.. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n prachtig nummer is dit van Robert Long ,ik kan er altijd zo stil van genieten ..Een mooie keuze!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Robert Long, goh, ook nog niet eerder langsgekomen. Prachtig lied!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze keer maar muziek van Volumia Weer eens wat anders

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer toch dat we zo weinig muziek van Robert Long horen, het is de enige Nederlandstalig zingende artiest waar ik LP's van heb, gewéldig! Hij werd en wordt eigenlijk altijd reuze onderschat dus fijn dat je hem hier een plaatsje geeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tekst is dat toch! Heel fijn weekend Marja en blijf jij maar vliegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gisteren vloog ze nog een prachtig lied....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch mooi! Ik kende dit niet, maar heb de LP Vroeger of Later grijs gedraaid. Een van de groten uit de Nederlandse cultuur, net als Dimitri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou wel van verschillende soorten muziek en bij ZOZ kom ik wel aan mijn trekken.

    Fijne zondag ,gisteren geen tijd gehad ..liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het liedje ken ik van binnen en buiten, zo mooi! En zingen kon Robert Long...
    Een mooie zwijmel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zwijmel op zondagavond. Ik moet bekennen... ik heb er eigenlijk nog nooit zo goed naar geluisterd. Maar het is heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt twee prachtige nummers uitgekozen. Op zondagavond pas beluisterd. Ze blijven mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig nummer! Heel mooi.
    Door drukte een beetje laat met mijn reactie, maar niet minder gemeend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen