Zwijmelen op zaterdag 79


The Tokens was een doo wop-zanggroep uit Brooklyn die bekend is vanwege hun grote hit The lion sleeps tonight uit 1962. Dit nummer is gebaseerd op het Zuid-Afrikaanse Zoeloelied Wimoweh.
De groep werd in 1955 opgericht als the Linc-Tones, maar was toen weinig succesvol. Deze band bestond uit Hank Medress, Neil Sedaka, Eddie Rabkin en Cynthia Zolitin. Neil Sedaka zou later als tekst- en muziekschrijver aan de lopende band hits (alleen of met hartsvriendin Carole King) schrijven op Tin Pan Alley en vanaf 1960 ook zelf zingend voortbrengen.
In 1960 werd ze heropgericht, nu onder de naam The Tokens. Deze groep bestond uit dezelfde Hank Medress, aangevuld met Phil en Mitch Margo en Jay Siegel. The Tokens bleef tot 1971 bestaan.

14 opmerkingen:

  1. Grappig! Het was eigenlijk mijn eerste keus, maar koos toch voor een ander nummer. Ik heb er leuke herinneringen aan. Het werd gezongen op de bruiloft van mijn jongste broer. Geweldige keuze.

    Ik wens je een fijn en zonnig weekend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft toch een prachtig nummer, hè? Heerlijk om weer te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geweldige zwijmelaar Marja uit 1962, waar blijft de tijd. Twintig jaar later, in 1982, had Tight Fit met dit nummer een grote hit. Een plezant weekend toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zat net te denken... ik ken het nummer van een hit van later, maar kon het even niet plaatsen op mijn 'tijdlijn' . Albert y Mara hierboven geven het antwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig nummer dat ik altijd weer graag hoor. Unieke song. Fijn dat je het plaatste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ken het nummer ook in meerdere versies, blijft grappig, \\

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Marja,

    Blijft idd een mooi nummer, al ken ik de uitvoering van Tight Fit.

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om weer eens te horen!
    Ik wens je een zonnige zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou bedankt hoor, de hele morgen al dit liedje in mijn hoofd, net als vroeger......
    Maar het blijft een steengoed nummer en al door heel veel artiesten gecoverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi lied kan ik ook
    heb maar een mooie uit gezocht en geplaatst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het blijft een heerlijke meezinger... Awiemiwo..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit nummer brengt me terug naar mijn kamer bij mijn grootouders, toen ik net mijn eerste baan had en bij hen onderdak vond. Radio Luxemburg aan, en de ene hit van toen na de andere kwam langs - wel 's avonds, de Engelstalige uitzendingen. Deze sprong er echt uit! Goh, nooit geweten dat Neil Sedaka bij de Tokens gezeten heeft, weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja helemaal leuk deze .Het volume hoog en lekker mee brallen !!
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The Tokens...nooit van gehoord. Maar het nummer van hen ken ik wel, ik wist alleen niet dat de groep zo heette.
    Mijn vaders broer woonde nog bij mijn oma in huis en draaide op zijn kamer altijd muziek. Als mijn ouders met ons (broer en mij) naar mij oma gingen, mochten we bij deze oom even plaatjes draaien. En mijn broer en ik kozen altijd voor The Lion Sleeps Tonight. Dus als ik het nummer hoor, denk ik meteen aan mijn oom!

    BeantwoordenVerwijderen