Zwijmelen op zaterdag 77


Liefste, kom thuis, doe het gauw
Want het huis is zo stil, zo leeg zonder jou
Liefste, in het bed is een kuil
Waar jouw lichaam in past
Die wordt koud
Ik slaap niet meer 's nachts
En het licht op de gang laat ik aan
Nee, 'k ben niet bang
Ik wacht op jou
Hé liefste, ik ben eenzaam, kom gauw

Liefste, het huis roept jouw naam
Het wacht al zo lang
Het vraagt: Waar blijft 'ie nou
En de beelden van vroeger vervagen
Maar toch, elke dag wacht ik nog
Met het eten op jou
En het licht op de gang laat ik aan
Nee, 'k ben niet bang
Maar ik wacht op jou
Hé liefste, ik ben eenzaam, kom gauw

Liefste, ik wou dat je nou
De tuin eens kon zien
Kom je gauw als het kan
'k Heb de rozen gesnoeid
De geranium bloeit
En daar hou je zo van
Hé liefste, 'k ben bang
Het licht op de gang doen we uit
Dan streel je m'n huid
En ik slaap weer met jou
Hé liefste, 'k ben eenzaam, kom gauw
Liefste, kom gauw...

20 opmerkingen:

  1. Mooi nummer heb je gekozen.....die dame kon er wat van he.... niet te bevatten dat zij al weer 12 jaar niet meer onder ons is.



    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke van Zwijmelen vind ik toch wel al die (voor mij) onbekende muziek waar ik kennis mee mag maken.
    Mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg...zo als afsluiter van de dag.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede zangeres, Mooi nummer ook. Ik kende dit nog niet van haar.

    OT. ik begrijp nu dat ik niet de titel van het lied moet invullen maar
    mijn naam in het bovenste vakje. Dat is dan voor de volgende keer.
    Kun jij dat nog wijzigen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Plato,
      Zoals je ziet is het linkje aangepast. Zo gepiept. Dank voor je mooie bijdrage. Ik kom zo bij je langs. Even wakker worden bij mijn eerste kop koffie. ;-)

      Verwijderen
  5. Wat een mooi liedje, ik kende het niet.
    Fijn weekend Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtig lied van Conny Vandenbos. Ik vind dat zij altijd veel te veel ondergewaardeerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig nummer van Conny. Samen met manlief zitten luisteren en genoten
    .Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi nummer en zei had altijd een mooie stem ...Fijn weekend :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik het goed heb een vertaling van een Frans nummer maar ik kan niet op het origineel komen. Niet helemaal mijn smaak al is de tekst erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi lied.
    Ik kende het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig nummer Marja, een aparte zangeres was Conny Vandenbosch wel hè.
    Een fijn zwijmelweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het origineel is van Janis Ian en heet Jesse. Martine Bijl vertaalde het.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb net het origineel beluisterd en wat is dat ontzettend mooi .De uitvoering van Conny is erg mooi maar die van Janis Ian heeft zeker mijn voorkeur !! Dank je wel voor de info!!

      Verwijderen
  13. Een gevoelig nummer heb je uitgekozen. Jammer dat Conny er niet meer is, ze kon prachtig zingen. Ik ben met haar stem opgegroeid was ze was een van mijn moeders favoriete zangeressen.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig nummer, Marja. Ik heb genoten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi Marja
    heb mijn eerste zwijmel gezet
    met advies via Plato is het mij gelukt
    volgend keer beter hoop ik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi... ik hoor het voor het eerst. Het raakt me.
    Deze week zwijmel ik weer mee hoor. Er is weer tijd voor en rust in het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen