Stilletjes - lichtvoetig

Al googelend ontdekte ik deze grappige foto van een “tiptoeing pheasant”.
Het is duidelijk erg koud en deze lieverd probeert zijn voetjes te sparen.
Ik herken dat van sanitaire uitstapjes tijdens koude winternachten.
Om zo min mogelijk in aanraking te komen met de plavuizen in de gang loop ik op mijn voorvoeten.
Stom natuurlijk, want ik zou met minder moeite gewoon even mijn sloffen kunnen aantrekken.
Maar ja, een mens suft wat af.
Ik hoef dit niet stilletjes te doen.
Bij manlief kun je een kanon afschieten en hij knort nog lekker door.
De zegen van een goede nachtrust.
Slaap lekker allemaal.

18 opmerkingen:

  1. Ja nou en of dat dat een zegen is..... ik slof niet meer, iedereen hier slaapt toch net als jouw man.... op mijn veestapel na dan ;-)
    Zodra die mij in beweging horen komen staan ze allemaal op alle vieren.

    Mooiiii ingevuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grappig en een goede morgen toegewenst regent het bij jullie ook zo overvloedig?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel schattig plaatje zeg! Ik kan niet eens op mijn voorvoeten lopen en loop dus altijd gewoon te stampen. Manlief hoort ook niks als hij eenmaal slaapt... Ik trouwens ook niet hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, dit ziet er echt heeeeel grappig uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een leuk plaatje .En toch maar de sloffen even aan doen !! Ik heb het geluk dat als ik uit bed stap in twee stappen in de badkamer sta,en daar is het nooit koud . Ik vind dat nog altijd zo'n luxe !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt of de vogel op hoge hakjes loopt.Hij/zij loopt er zo zielig bij.
    Mooi gevonden
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig plaatje. Gelukkig ben ik met een paar stappen in de badkamer (hé, net als Elisabeth) of eventueel de gewatteerde trap af naar beneden. Leuke opdracht van Reismeermin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig plaatje. Ziet er best heel suf uit ook. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het krioelt hier van de fazanten, maar ik heb er nog nooit eentje zo zien lopen :-)
    Heel grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappige foto! Hier kun je ook een kanon afschieten naast Husband. Die merkt er niets van als ik opsta. Ik draag bedsokjes, want ik heb hele koude voeten, helaas.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg grappig! Fazantenslofjes, een gat in de markt. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In de natuur heb ik ze nog nooit zó zien lopen, en ik zie ze vrij regelmatig.... maar ja, het sneeuwt hier natuurlijk nooit dus dan hoeft het ook niet !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marja,
    Ik moet bij dit plaatje gelijk denken aan die reklame voor 'The Famous Grouse', waar je die fazant van die mooie balletbewegingen ziet maken...haha... ik weet niet of je die reklame ooit wel eens gezien hebt, maar ik vind ze altijd zo leuk...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuk verhaaltje Marja!
    btw, ook ik krijg enorm veel last van 'anonieme' reacties= spam. ook ik overweeg om opnieuw 'modereren ' aan te vinken. ik denk er nog even over na, want eigenlijk krijgen de lezers de spam niet te zien, die wordt sowieso reeds tegengehouden door Blogger.
    hartelijke groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier heb ik vanmiddag op mijn werk al smakelijk om gelachen, dank voor je bijdrage.
    De link volgt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen