Hoe het An verging

Zoals trouwe lezers weten, werd ons laatste kippetje geadopteerd door een Brabants jeugdvriendinnetje.
Ze dartelde vrolijk rond tussen diverse vriendinnetjes, totdat een vos zijn slag sloeg. Her en der werden lichaamsdelen en veren aangetroffen. Verder was er geen kip te zien.
Dat bericht bereikte mij gisteren per e-mail. Snik.
Vanmorgen ontving ik een tweede mailtje. Terwijl de man des huizes bij de buren hoorde dat er overal kippenleed viel te betreuren, meldde de buuf dat er wel een vreemd kipje rondliep bij het hek. En wat bleek? An was aan de dood ontsnapt, omdat ze op haar nest zat te broeden terwijl de vos zich op haar maatjes stortte. Je zou toch van minder al een stresskip worden.
Morgen worden er nieuwe Wyandottes aangeschaft om haar gezelschap te houden. 't Is me toch wat.

16 opmerkingen:

  1. Wat erg, dat bloed! Maar wat een geluk voor An dat ze het heeft overleefd. Moeders taken zijn toch te belangrijk gebleken!
    Heel verstandig dat je gaat modereren, doe ik ook. Je krijgt veel te veel rotzooi binnen. Vanmorgen weer een of ander gekke Engelstalige reactie met verwijzing naar een website.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een droeve geschiedenis met toch een happy end en ook nog geestig beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bah wat akelig ,maar gelukkig heeft An het overleefd en krijgt ze nieuwe maatjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat katten meerdere levens hebben wist ik wel maar kippen....? ;-)
    Evengoed mooi dat An de vos te slim af was, het mag dan de natuur zijn maar toch, zo'n troetelkipje verdient een beter lot!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 's Is me zeker wat, ze lijkt wel een kat, hoeveel levens zou ze hebben?
    En je schrijft dat ze zat te broeden, echt serieus of nepbroeden?
    Gelukkig krijgt ze weer gezelschap :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nepbroeden op 4 onbevruchte eitjes, maar zo nepte ze Reintje ook mooi.

      Verwijderen
  6. Oh Marja!! Vossen hebben we hier gelukkig niet. Ik moet er niet aan denken, mijn arme krielkipjes...
    Gelukkig is An er goed van af gekomen en nu krijgt ze nog nieuwe maatjes ook...
    Ik wens je een heel fijne avond, en een heel mooie Hemelvaartdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, kwam An even goed weg. Nu maar hopen dat de vos klaar is met zijn streken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jasses! Dierenleed :-( Misschien had die vos wel jongen, maar toch...kippies stelen, is ie helemaal bedonderd!
    Twee nieuwe maatjes erbij...wordt het toch weer een beetje feest :D
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah jasses, een van de redenen waarom ik uiteindelijk toch geen kippen wilde. Wat goed van An trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ann is een overlerinnetje ze krijgt het nu hopelijk genoeglijk met de nieuwe kipgenootjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. overlever-innetje bedoel ik hoor tikfoutje

      Verwijderen
  11. Hopelijk gaat die man maatregelen nemen. Want die vos komt natuurlijk terug. Die heeft er helemaal zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet alleen een vos grijpt kippen,ook een Buizerd (roofvogel) grijpt kippen,zelf gezien en zeker kriel kippetjes,die zijn een makkelijke prooi.
    Het is raadzaam als de kippen vrij buiten in een ren lopen,het gaas rondom zeker n halve meter diep in de grond te verwerken en ook bovenop van kippengaas te voorzien,word vaak niet gedaan,maar wel hard nodig!

    gr Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig was An dus niet "een kip zonder kop". Tot ZOZ.

    BeantwoordenVerwijderen