Brief 10

Hallo Novelle,

Wat een zalige feestdag hebben jullie gehad. Echt genieten. Knap dat je het bowlen onder de knie hebt gekregen. Ik heb het al jaren niet meer gedaan en was er geen kei in.
Ook dat heerlijke getuttel met de kleintjes herken ik. Rafaella eet nu ook van alles mee en dan hebben hun luiers ineens heel andere geurtjes dan in de eerste paar maanden. Ik heb ook nog zalige herinneringen aan de babytijd van onze kinderen. Als ze dan fris en fruitig uit het badje kwamen en allemaal naar Zwitsal roken of dat tevreden gevoel met zo'n kleintje tegen je aan na de laatste borstvoeding rond middernacht.

Jij kunt heel poëtisch schrijven, vooral over de natuur. Mooi om te lezen. Gaaf dat jij bonsais kweekt en onderhoudt. Een geduldwerkje. Ook ik ben hier de partner met de groene vingers. Er sterft vrijwel nooit een plant, waardoor we al tientallen jaren dezelfde kamerplanten hebben.
Verder ben ik helemaal niet “handig”. Mijn creativiteit zit hooguit in limericks. Ik ben nogal praktisch ingesteld. Cryptogrammen oplossen, computeractiviteiten en lezen zijn mijn enige hobby's. Ik was altijd al slecht in handarbeid of nuttig handwerken. Mijn “werkjes” zijn dus hooguit opgebouwd uit letters. Waarschijnlijk is mijn rechter hersenhelft niet ontwikkeld.
Heb je deze test al eens gedaan? Als je goed blijft kijken kun je na een tijdje zien hoe ze andersom draait. Ik vind dat boeiende materie.


Dit weekend hadden we vrienden uit Voorburg te logeren. Ze namen hun nieuwe gas barbecue mee om te oefenen voor hun zomervakantie in Le Lavandou. We hebben gesmuld van de heerlijke saté van varkenshaaspuntjes met een salade en frietjes. Veel gekletst en gelachen tot de tranen over onze wangen rolden. De volgende gasten zullen met Hemelvaart of Pinksteren arriveren. Dan kunnen we weer genieten van Rafaella die eind juni al 1 wordt. Ik ben benieuwd wat ze nu weer heeft bijgeleerd.
Mijn broer wordt binnenkort opa van een kleinzoon. Na twee kleindochters die zijn dochter hem schonk, wordt zijn zoon in september vader van een jongen. De stamhouder voor de Pranger tak.

Ik ben blij dat ik een beetje ben afgekickt van het dagelijkse bloggen. Zalig om niet die verplichting te voelen. Vier per week is prima toch? Waarom heb ik dat niet eerder gedaan? Beetje dom, zou Maxima zeggen.
Jij hebt ook wel eens meegedaan aan de WE-300 van Plato, maar de laatste tijd niet zo vaak. Vind je het geen leuke uitdaging meer? Ik houd van een beetje boetseren met woorden. Ik begin vaak lukraak en weet dan niet hoe ik de 300 woorden ga halen, totdat ik de flow te pakken heb en al dik over de limiet zit. Dan moet ik weer stukken verwijderen. Echt gaaf om te doen!

We genieten weer van het zalige zomerse weer. Ik ben benieuwd of het met een spetterend onweer gaat eindigen. Daar kunnen we ook enorm van genieten.

Ik wens je een fijne week en stuur je een zonnige groet uit Ravels.

13 opmerkingen:

  1. Ach de frequentie van het loggen wil in de loop van de tijd wel eens eens variëren, alleen al zomer en winter maakt verschil omdat je in de zomer immers veel meer buiten kunt zijn. En het moet inderdaad niet als verplichting voelen. Ik zóu best iedere dag een logje kunnen maken maar dat wordt wat veel met tegen reacties zetten en dát vind ik nou juist zo leuk.
    Die WE's , en vergelijkbare opdrachten zijn niet mijn ding, misschien wel omdat ik nooit om een onderwerp verlegen zit. Maar óók omdat het je een beetje verplicht bij de andere deelnemers mee te lezen en als ik eerlijk ben vind ik het saai om zo vaak hetzelfde onderwerp aan te treffen.
    Ik kom onder "mijn linkjes ook lezers die wél meedoen ( waaronder jij) en raak er van in de war, denk vaak dat ik daar al gelezen heb. Soms heb ik dan ook wel iets van"pppfffttt..... daar héb je er weer 1 over...."vul maar een onderwerp in" Het beperkt ook het reageren wel een beetje omdat juist dié logjes bedoelt zijn om te beoordelen of men zich aan de afspraken heeft gehouden en hóe men de opdracht invult , die regels ken ik natuurlijk niet voldoende om te gaan beoordelen....als ik dat al zou willen!

    .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rietepietz, met waardering voor je standpunt wil ik toch even iets opmerken.
      De WE is geen opdracht maar een uitdaging om een verhaal van 300 woorden te schrijven over een woord dat niet in de tekst voorkomt. Verder zijn er geen regels. Iedereen schrijft dus zijn/haar eigen verhaal. Als er dus 20 mensen meedoen, heb je 20 verschillende verhalen met een eigen stijl en een eigen invalshoek. Wie ze niet leest weet dat natuurlijk niet, maar vaak zitten er juweeltjes bij
      De achtergrond bij deze WE is mijn eigen schrijfplezier. Ik houd er van de verhalen tot een maximale lengte te schrijven en daag anderen uit dat ook te doen. De bedoeling is NIET om te beoordelen of men zich aan afspraken heeft gehouden want dan zou ik elke maand wel een aantal bijdragen kunnen schrappen. Als ik al een doel heb, dan is dat: anderen te stimuleren te schrijven en daar hopelijk plezier in te hebben. Meer is het niet. Sommige mensen vinden het leuk, anderen doen liever andere dingen. En zo hoort het ook.

      Hopelijk geeft dit meer inzicht. Als je een paar verhalen bij bloggers leest zul je zien dat alle verhalen anders zijn en dus niet tot pffft :-) hoeft te leiden.

      Groetjes
      Plato

      Verwijderen
    2. hoeft = hoeven.... foutje!!!

      Verwijderen
    3. Hallo Plato,
      Ja ik had die bedoeling wel begrepen , en ik kom ook genoeg bloggers in m'n eigen kring tegen die meedoen om te weten dat iedereen het anders invult. Maar tóch heeft het soms iets "gedwongens" maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
      Er zijn ook zéker genoeg mensen die dit soort uitdagingen erg leuk vinden, evenals de foto uitdagingen .en de heel succesvolle "zwijmeL uitdaging van Marja zelf.
      .Voor mij is het allemaal niets , alleen al omdat je dan vaak in korte tijd meer lezers "over de vloer krijgt die je ánders nooit gevonden zouden hebben. Ik he liever dat mensen me vinden omdat mijn manier van bloggen te aanspreekt en Ik leer ze graag iets beter kennen vóór ik linkjes zet,zodat ik "de mens achter de log" een beetje denk te kennen.
      Maar zoals ik al zei, ik kom genoeg deelnemers aan uitdagingen tegen om heel zéker te weten dat het niets voor mij is, ik krijg nóóit de aanvechting "dáár zou ik eens aan mee willen doen, gewoon te eigenzinnig weet je wel;-)
      We zitten hier ondertussen toch een aardige briefwisseling in een briefwisseling te stoppen

      Verwijderen
    4. zo is bloggen toch het meest "interactief" ;-)

      Verwijderen
    5. Ik begrijp je Rietepietz. Het is gewoon voor iedereen anders en inderdaad: het is prettiger als iemand je bezoekt omdat hij/zij je logjes leuk vindt. Ondertussen heb ik al weer een paar bloggers gevonden via Zwijmelen (dat woord is aan mij niet besteed maar de opdracht is wel leuk, tenminste als je er zelf iets van maakt) zodat deze manier ook weer contacten oplevert. Niet automatisch, want ik denk dat we allemaal selecteren en dat is logisch. Zou jij dus een keer aan zwijmelen mee doen dan levert dat jou misschien ook leuke contacten op.
      Enfin, niets hoeft en het grappige is: ook al lees je niet bij elkaar maar wel gezamelijk via anderen, ontstaat er toch weer een piepklein bandje. Zoals je zegt: voor je het weet wissel je uit. Leuk he?

      Verwijderen
    6. Klopt, ik kom ook aardig wat "zwijmelaars" tegen tussen "mijn linkjes" en omdat er nooit een thema is hoor ik dan heel veel verschillende muziek en dat is best leuk.
      Aan meedoen heb ik totaal een behoefte en gelukkig hoeft dat ook niet want zelfs al inspireert Marja me iedere zondag met haar limerick, ik zet zélf nooit een limerick op zondag op m'n site
      Ik heb, heel luxe, een tamelijk trouwe lezerskring die ik nét kan behappen op de manier die ik leuk vind.
      Er blijft altijd ruimte voor mensen die me "zomaar vinden" en blijven terugkomen om te lezen en/of reageren maar zoals ik al eerder zei, ik ben wat huiverig voor ineens een heleboel nieuwe lezers die éigenlijk niet voor mijn blog komen maar me bezoeken uit een soort verplichting omdat ik óók deelnemer ben.
      Maar ik begrijp heel goed dat uitdagingen en dat soort dingen voor sommige bloggers een leuke inspiratiebron zijn en een leuke manier om "meer lezers over de vloer" te krijgen en dat kunnen zeker aanwinsten zijn.



      Verwijderen
    7. oéps, er blijven af en toe wat letters hangen (waarschijnlijk kruimels tussen de toetsjes;-) ), en als er een g wegvalt in "geen" staat er "een behoefte" in plaats van "geen behoefte" dat toch nét even anders is !

      Verwijderen
    8. Ik kan het helaas niet veranderen. Je kunt eventueel de tekst kopiëren en in een nieuw reactieveld plakken na verbetering en vervolgens de foute versie verwijderen. Succes!

      Verwijderen
    9. Ach ,het is nu al uitgelegd dus kan niet meer verkeerd begrepen worden, vooral de b blijft steeds hangen en ik zie het meestal te laat;-)

      Verwijderen
  2. Gezellige dinsdagbrief is het weer! Elke dag bloggen, nee, hou op zeg. Ik moet er niet aan denken. Dat lijkt me veel te vermoeiend! Zonnetje is hier nu weg maar ze hadden het wel beloofd... Snif... Ik had me er zo op verheugd...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie brief en ik zal je weer gezellig terug schrijven aanstaande dinsdag

    BeantwoordenVerwijderen