Tweelingzusjes?

Ruim twee jaar geleden schreef ik er al een logje over. Het bleef toch door mijn hoofd spoken.

Op onze verjaardag trok manlief de stoute schoenen aan en ging een felicitatiekaartje bij haar bezorgen. Bij toeval had hij eerder die week het adres opgevangen bij de inschrijfbalie van het Turnhoutse ziekenhuis. (ze vragen namelijk of je adres, telefoonnummer en huisarts ongewijzigd zijn en ze begonnen met het noemen van een adres in Poppel)
In de tekst van het kaartje had ik onze overeenkomsten vermeld en het feit dat we in diverse ziekenhuizen soms bijna verwisseld werden.

Enkele weken later ontving ik een mailtje van mijn “zusje”. Ook zij had een aantal keren verkeerde rekeningen ontvangen of gewijzigde afspraken die voor mij waren bedoeld. Zo heb ik inderdaad voor niets bij de uroloog gestaan, terwijl de assistente bij hoog en bij laag bleef beweren dat ik een brief had ontvangen over de aangepaste datum. Tien minuten later bleek die brief niet naar mijn adres te zijn gestuurd, maar naar het hare.

We zijn blij dat we nu elkaars contactgegevens hebben. Familiebanden zijn nog niet gevonden. Haar voorouders komen uit West-Duitsland en Noord-Holland, de mijne uit Friesland. Maar het blijft heel bijzonder.

17 opmerkingen:

  1. Wat een apart verhaal!
    Goed van je man dat hij het adres heeft onthouden en je eindelijk contact met haar hebt!
    Kan een hoop verwarring voorkomen.
    Zit er nog een ontmoeting in? Ik zou wel heel benieuwd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toeval, zeg. Dat alle gegevens dan ook nog hetzelfde zijn.
    En wat geestig van je man om een kaartje te gaan brengen.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, ze zeggen dat iedereen een look a like zou hebben.
    Dit is wel heel apart dat jullie op deze manier in verbinding ziin gebracht :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een apart verhaal. Mijn schoonzus heet Helen en heeft door getrouwd te zijn met mijn broer de zelfde achternaam als ik dus op 1 letter na hebben we dezelfde naam en dat geeft af en toe ook gekke situaties. dikke knuffel en fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spannend , kan zo een thrillerverhaal worden......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei, dat blijft opletten, je zult maar op de operatietafel terecht komen met de gegevens van 'tweelingzus' .....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel apart verhaal zeg, wie weet wat er nog uit voorvloeit...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een apart en bijzonder gebeuren Maar blijft voor jullie allebei erg lastig. Maar Poppel is toch geen wereldstad., Hebben jullie elkaar nog nooit ontmoet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee. De gemeente Ravels is best groot. We wonen zeker 10 km van elkaar vandaan.

      Verwijderen
  9. Dit is wel heel bijzonder. Jammer dat jullie eerst met de nadelen geconfronteerd werden, maar door het kaartje van je man, kunnen er alleen maar voordelen komen. Dat wordt een ontmoeting, ik voel het aan mijn water ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Marja,
    Dat is zeker een heel bijzonder verhaal... Misschien zijn er toch nog verborgen familiebanden...? Wel leuk dat jullie contact hebben gemaakt...
    Ik wens je een heel fijne avond en alvast een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een fantastisch verhaal. Leuk dat er nu een soort van contact is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een heel bizarre situatie, wel grappig. Wat leuk dat je contact met haar hebt. Het zal toch een band scheppen, zoveel overeenkomsten?
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoewel het tot nu toe alleen maar nadelen had zou het nú dus best een leuk contact op kunnen gaan leveren.
    Wel fijn dat jullie nu elkaar kunnen waarschuwen zodra er weer "vreemde" afspraakjes binnen komen rollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een verhaal ,misschien komt er nog wel een ontmoeting van !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, dat zou wel heel bijzonder zijn, dat je elkaar op die manier leert kennen en dat je dan gewoon besluit echt familie van elkaar te zijn. Waarom ook niet. Als dat ziekenhuis nu maar eens gewoon gaat opletten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat apart. En op sommige momenten ook irritant! Ben heel benieuwd of ze misschien toch niet een klein beetje op je lijkt, je weet maar nooit!

    BeantwoordenVerwijderen