Brief 8

Hoi Novelle,

Heb jij ook zo'n last van oorsuizingen? Wat een ellende. Manlief tobt er ook al jaren mee en gebruikt radiogeluiden om de herrie enigszins te overstemmen. Helaas houd ik van stilte en gaat de tussendeur vaak dicht, terwijl we verder heel graag in elkaars buurt zijn. Momenteel kampt hij ook nog met een dicht linkeroor door een soort chronische ontsteking en in het rechteroor heeft hij een gehoorapparaatje.
Je mag heerlijk zagen en zeuren, hoor. Ik heb daar geen enkel probleem mee. Zolang er maar een beetje vrolijke tegenhangers in je brieven voorbij komen.
Ik heb momenteel helemaal geen bloginspiratie. Alleen de zaterdagse zwijmel en de limerick op zondag weet ik er nog uit te persen. Droevig, maar tijdelijk (zullen we hopen). Ik ben nogal plichtsgetrouw en hoewel ik weet dat ik niemand iets verplicht ben, kan ik het toch niet uitstaan dat ik niets meer weet te verzinnen.

Balen dat je buren de komende zomer gaan verbouwen. Dat gaat ongetwijfeld voor herrie en stof zorgen. Blij dat ik jou niet ben. Laten we hopen dat de druif de verhuizing overleeft. En ja, de lente blijft een seizoen vol wonderen.
Een prachtig gedicht wat je plaatste. Van binnen blijven we inderdaad jong, ook al herinneren onze kwalen en spiegelbeelden ons telkens aan onze wereldse leeftijd. Ik blijf me ook verbazen over de veranderingen in ons beeld van de buitenwereld naarmate we ouder worden. In sommige opzichten worden we milder, terwijl andere dingen ons juist veel intenser kunnen raken.

Vrijdag hebben we de jachthut maar weer eens gekuist, want oudste zoon kwam van zaterdag tot maandag met zijn gezin. De kachel was nog wel nodig voor de nacht, want het wordt daar altijd erg vochtig en dat is niet fijn om in te slapen.
Op zondag gingen ze naar een Turkse paasbijeenkomst elders in België en wij waren die dag bij mijn broer en schoonzus in 's-Gravenzande, samen met nichtje van moeders kant en haar man. Gezellig kletsen, spelletjes doen en genieten van de kookkunst van mijn broer.
Volgend weekend krijgen we dierbare vrienden te logeren.

Onze dochter vertrekt over een paar dagen naar India en gaat daar twee weken rondreizen met een gezelschap. Ik ben reuze benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Het is zo totaal anders dan de reizen die ze met een vriend heeft gemaakt. Je moet altijd maar afwachten wat voor mensen er in je groep zitten. Ik hoop voor haar dat het niet alleen ouderen zijn.
Intussen probeer ik iedere dag wat correcties te doen op een website die zij aan het bouwen is. Zelf heeft ze veel last van RSI en knopen in haar schouderspieren. Ze krijgt onmiddellijk pijn wanneer ze op haar laptop bezig is.
Ik moet ook oppassen dat ik niet te lang achter elkaar met die correcties bezig ben en let er op dat ik op tijd mijn pauzes neem, anders voel ik tintelingen in mijn rechterarm. Het zijn heel veel herhaalde bewegingen en muiskliks.

Hoe waren jullie paasdagen? Nog eieren gezocht met de kleinkinderen? En hebben jullie plannen voor de zomer?

Lieve groet uit Ravels,
Marja.

12 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Het blijft leuk om jullie brieven te lezen. Heerlijk dat jullie zoon met zijn gezin bij jullie kwam logeren dit paasweekend, en zo te lezen hebben jullie het weekend allemaal heerlijk doorgebracht.
    Die inspiratie komt wel weer hoor Marja... maar een keer een dagje overslaan mag toch zeker wel?
    Ik wens je een heerlijke dag toe,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht het al dat je inspiratie was ingezakt. Vervelend, maar geen man over boord. Komt heus wel weer. Elke dag iets plaatsen is een heel verbond lijkt mij. Mooie brieven schrijf je in elk geval nog wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey dat was een leuk weekend volgens mij lieverd. Oh wat erg van die oorsuizingen . Ik had het er gisteren nog over dat t m zo erg lijkt.
    Ja stom he dat sommige van onze kwalen, nee nits levensbedreigend of ernstig maar toch genoeg om je last te bezorgen.
    Ouder worden is zo tweezijdig. De ene kant de rust die je krijgt, veel meer zelfvertrowens en maling aan wat andere vinden aan de andere kant het lichamelijke verval. Toch zou k nooit meer 20 willen zijn. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gebrek aan inspiratie heb ik op dit moment zéker niet, na een dikke week alleen maar familiegebeuren kan ik wel een paar logjes vooruit zonder na te hoeven denken ( wat ik trouwens tóch meestal niet doe) mijn enige zorg is dan altijd dat ik m'n lezers ga vervelen met al die familietoestanden.
    Dat ouder worden.... tja... práát me er niet van , gelukkig kan ik in m'n logjes eeuwig jong blijven;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag beste Marja ik was blij met je brief...warm en liefde vol mens lijk je me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In je brief staat toch weer een heleboel, dus zo inspiratieloos ben je ook weer niet. Spannend zeg, naar India. En vervelend van die rsi. Ik geloof dat je zelf ook wel een beetje uit moet kijken zoals je zelf ook al schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb toch een beetje het gevoel dat ik stiekem een briefwisseling volg die niet voor mijn ogen bestemd is. Beetje vreemde gedachte op internet, maar het gevoel bekruipt me elke keer als ik een brief lees.
    Jij inspiratieloos? Geloof ik niks van!
    Sterkte met de lichamelijke beslommeringen en ik hoop dat je dochter gezond uit India thuiskomt.
    liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Kakel, ik begrijp dat een briefwisseling heel persoonlijk lijkt. Maar in dit geval is het initiatief van Novelle toch echt bedoeld om te delen. Ter geruststelling kan ik je melden dat we niets publiceren waarbij we twijfels hebben over elkaars reactie. We sturen onze brieven eerst per mail naar elkaar en het wordt pas na goedkeuring over en weer geplaatst.

      Verwijderen
  8. Heb echt met je man te doen met z'n oorsuizingen. Hoop dat het niet ontaard in nog meer oorherrie dan er al is.
    Wat heerlijk dat je je familie weer om je heen had met de Pasen. Door het mooie tuinweer ben ik ook niet even trouw op je blogjes gaan kijken. Mooi weer reces genomen, kun je toch ook doen. Veel plezier komend weekend met je gasten!

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn bezoekers gekregen en op bezoek geweest mooie invulling gehad Marja.

    Je inspiratie komt beslist weer, zijn beslist andere dingen die je onbewust bezighouden .

    Li

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je kunt toch ook gewoon schrijven over hoe je geen inspiratie hebt en hoe dat voelt en wat je ziet voor je neus enz enz. het hoeft niet een verhaal te worden, je kunt zomaar een eindje heen schrijven en dan ontdekken dat de inspiratie vanzelf weer komen gaat. Ik heb een tijdje momenten beschreven, gewoon zoals ze zijn....ik zt hier op de bank en ik zit niet lekker maar ja wat wil je ook met de laptop op schoot. ik heb de tv ook aan, pauw en witteman is ervoor en ook hier wordt gezeurd over koningsdag. tsssss wat een onzin onderwerpen toch...bla bla bla....
    Succes!!!!!
    gr Bibje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellige brief is dit weer! Ooo, wat spannend, dochter naar India! Een van mijn nichten is daar vorig jaar geweest en ze vond het fantastisch, ik zou er zelf ook wel eens willen kijken. (De Taj Mahal zou ik dan absoluut willen zien, zo prachtig!)

    BeantwoordenVerwijderen