Zwijmelen op zaterdag 68


Polis & Les Helleniques was, net als het Trio Hellenique een Grieks trio en maakte dezelfde soort muziek. Zanger Polis was in beide groepen actief. In 1971 trok hij zich terug uit beide groepen en ging solo. In dit jaar had hij een hit met Dirlada.
Polis & Les Helleniques bracht tegelijkertijd met Trio Hellenique, in 1965, het nummer La Danse De Zorba uit. Ook Giasou Kyra Helena was een succes. Ze namen bekende Griekse nummers op zoals Milisse Mou, Ta Pedia Tou Pirea (Never On Sunday), Ximeroni en Akropoli Andio (Akropolis Adieu). Nummers die ook Trio Hellenique in hun songbook hebben. Het feit dat beide bands trio's waren en dezelfde soort muziek maakten, zorgt er nogal eens voor dat ze als één en dezelfde groep worden gezien. Polis & Les Helleniques bracht in totaal 4 LP's uit.
In 1971 hield Polis & Les Helleniques ermee op omdat Polis uit de groep was gestapt, om het in 1973 (met vervanger voor Polis) weer te proberen met de single Maria Me Ta Kitrina, die een Tip-notering kreeg, en een nieuwe LP. Maar in 1977 viel het doek definitief.

Who pays the ferryman?
Wie genoot ook zo van deze serie?

19 opmerkingen:

  1. geweldige serie;;;;;heb m vorig jaar nog gezien in een herhaling...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een televisieserie die in 1978 bijzonder populair was. Het originele nummer "Who Pay's The Ferryman" is van Yannis Markoupolos.
    Ik heb voor jou een leuk interview gevonden dat Willen Duys had met de beide hoofdrolspelers. Hij ken ik nog uit de serie Colditz die zich afspeelt in W.O.II. KLIK HIER voor de link en begin te kijken op 2:04 waarin omroeper Hans van der Togt wat achtergrondinformatie geeft over de serie en Willem Duys aankondigt.
    Fijn weekend Marja en hopelijk bevalt je deze extra informatie.
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Terug in de tijd, wat leuk om te horen!
    Bedankt voor je informatie en Albert heeft ook weer zijn steentje bijgedragen, leuk!
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet dat de serie bestaat, het nummer klinkt mij bekend in de oren (al is dit niet het origineel wat bij de serie hoort) maar ik kan mij niet herinneren of ik naar de serie gekeken heb.. Stom he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja wat leuk! Mijn moeder en ik waren hier verslingerd aan, al weet ik nu niet meer precies hoe het verhaal ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was toen een hele mooie serie. Dat nummer is tijdloos. Fijn weekend met je geliefden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie muziek en ik vond de serie echt geweldig .
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie muziek en blijft mooi.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die muziek ja...nu weet ik het weer. gek toch dat de muziek je zo bij blijft maar je soms geen idee meer hebt waar het ook alweer van was. Deze serie keek ik altijd met mijn moeder, geweldig vonden we het, spannend ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. http://reismeermin.wordpress.com/2014/03/01/feesten-op-zaterdag-carnavalsmuziek/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen aflevering gemist. Ik werkte destijds in de Psychiatrie, ik herinner me dat je tijdens een avonddienst toch kon kijken in één van de huiskamers.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik weet dat ik de serie heb gezien, maar vraag me niet hoe het verhaal precies in elkaar zat, want dat weet ik dus echt niet meer.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgens mij viert Google bij mij carnaval , via de laptop doet die noppes.

    Mijn smartphone gelukkig niet. ..Leuk nummer en de serie klinkt bekend maar er komen geen beelden bij .

    Wens jullie een heel fijn weekend met jullie kleindochter en fam :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee, de serie heb ik niet gevolgd dus die ken ik niet .De muziek wel vaker gehoord en voor een keer wel aardig al is het niet helemaal wat ik zelf zou draaien,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb de serie gezien, maar wel erg lang geleden. Het muziekje is nog steeds heel herkenbaar! Geniet van je weekend en je dierbaren.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wie betaalt de veerman? Ja, die kan ik me nog goed herinneren. Geweldige serie. Ze zouden hem best eens kunnen herhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie keus! En ja, herken en ken de serie al is het wel een tijdje terug. Toen ik begin van deze eeuw op Kreta met vakantie was, hadden ze het daar nog steeds over deze serie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee, ik zat toen op niveau fabeltjeskrant. Maar ik heb dezelfde ervaring als Nietzomaarzoo in Kretra. Volgens mij was het op excursie naar het eiland Spina Longa, dat er verteld werd dat daar opnames gemaakt waren voor who pays the ferryman.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige serie.... ik heb deze een paar jaar geleden bij Blokker op DVD gekocht. Te gedateerd wel om te herhalen op tv. Ik zag de serie als puber samen met een buurmeisje. Van dezelfde schrijver (Michel Bird) was ook 'de erfenis van Afrodite', ook verfilmd, maar die haalde het niet bij deze.

    Leuk dat anderen dit ook nog weten.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen