Wieden

Die zalige voorjaarsweken pakt niemand ons meer af. Het is geweldig hoe de natuur zomaar een maand eerder is losgebarsten. Helaas doet het onkruid net zo driftig zijn best als de bloesem en de vogels. We gaan dus dagelijks de tuin in. Telkens nemen we een stukje voor onze rekening en wieden ons te pletter.
Hierdoor heb ik momenteel iets minder tijd om te bloggen, maar dat zal ook voor andere tuinierende bloggers gelden. Mochten jullie mij een dagje missen, maak je dan vooral geen zorgen. Ik meld me sowieso op zaterdag en zondag. Ook de briefwisseling staat op mijn prioriteitenlijstje. En als ik wat minder trouw reageer op jullie schrijfsels, neem het me dan niet kwalijk.

13 opmerkingen:

  1. Werk jij maar lekker in je tuin hoor Marja, we zitten lang genoeg binnen in huis. De tijd voor het buiten genieten is weer aangebroken...
    Geniet ervan... Doe ik ook!
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het op dit moment geen tuinweer. Maar voorgaande dagen ook lekker in de tuin gewerkt. Dat onkruid is hier ook weer ontwaakt, ik haat het! Zó heb je het eruit en achter je rug om groeit het weer! Maar heerlijk om weer naar buiten te kunnen gaan en bezig te zijn, he?
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet hoognodig onkruid gaan wieden, dus ik begrijp je volkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat is onkruid? Zolang ergens bloemetjes inkomen, mag het van mij blijven staan.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja het onkruid schiet uit de grond waar je bij staat ;-)
    Maar in de tuin rommelen is altijd heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach ja de Bloggers zijn de laatste tijd allemaal wat minder druk met bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bloggen is geen verplichting, maar als je de tuin verwaarloost zit je voor je het weet in een oerwoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doe maar rustig wat je móet doen, ik zou niet willen dat je als een soort Doornroosje onder het onkruid woekert;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gelukkig zit het onkruid bij ons nog onder de grond. onkruid wieden vind ik een van de vervelendste klussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben blij dat ik weer wat beter ben . Er is hier al enkele dagen niet veel zon , voelt koud brrr....Wiedt ze Marja

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Uit gemak kijk ik gewoon over het onkruid heen. Er zijn zoveel mooie dingen in de tuin, die laat ik niet vergallen door ongewenst groen ;-)
    Zulk mooi weer moet gewoon gevierd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelijk heb je Marja! Met het mooie weer van de afgelopen dagen is het heerlijk om buiten te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt gelijk hoor, moet zeggen dat ik nog steeds weinig puf heb, heb wel wat gedaan en de tuin van mijn moeder dan weer wel. Maar net het gevoel of ik er nog niet aan toe ben aan deze overweldigende en mooie lente.

    BeantwoordenVerwijderen