Vierkante oogjes

Na de overstap op Puppy Linux en het vertrek van onze logees, heb ik overuren gemaakt achter de pc. Behalve een muisarm krijg ik daar ook vierkante oogjes van. Er moet nog zoveel worden aangepast en ik ben voorzichtig alle nieuwe programma’s aan het uitvogelen.
Zo ben ik nog op zoek naar een Lexmark Pro 705 printerdriver voor Puppy en een programma dat Picasa kan vervangen. Iemand een suggestie?
Ik doe mijn uiterste best om intussen bij te blijven met bloggen, maar mocht ik ergens niet langs zijn geweest, dan weten jullie hoe dat komt.
Morgen gaan we zwijmelen en ik hoop dat alle relevante dingen dan werken zoals het moet.
Groetjes vanuit de Ravelse lente.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Sterkte met deze computerperikelen... Ik kan je niet helpen, ik ken picasa niet eens.. Ik heb een fotobewerkingsprogramma van mijn dochter gekregen en daarnaast gebruik ik photoscape voor de collages ensoms nog wat andere dingen....
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou je niet kunnen helpen Marja, ik vraag altijd alles aan mijn wizzkids.
    Ik heb mijn bijdrage voor morgen al klaar, dus hoop dat alles werkt!
    Sterkte ermee!
    Misschien kan Melody je helpen, die weet zo veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met alles, waarvan ik gehoord heb dat het sterk werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O doe je rustig aan Marja, ik ken mij met die termen niet uit puppy linux ?
    Wist ik maar iets voor Picasa maar helaas.

    Nou rustig aan hè. . Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen verstand van computers, ik kan je niet helpen. Je bent wel een trouwe bezoeker, heel erg lief. Succes met alle perikelen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook hier iemand die geen hulp kan bieden ,succes in elk geval .En tot morgen dan maar !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poppy Lux??? nooit van gehoord!
    succes toch voor de zaterdagse zwijmeldag.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk eens bij deze link of google op vervanging picasa:
    http://www.wilmakarels.nl/fotografie/fotobewerking-vergelijken.php

    Hoop dat je er iets aan hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja Marja je digitale camera bied vaak ook een programma aan toch? Kan je zo instaleren. Nou ja en met puppy Linux ben niet bekend. Waarom werk je liever met dat programma eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Richard heeft onze computers naar het Puppy Linux besturingssysteem omgezet, omdat wij nog op XP werkten en dat houdt er volgende maand mee op. Voor de veiligheid moesten we dus naar een ander systeem. Anders zijn we het doelwit van hackers en virussen. Linux is gratis en wij kunnen ons momenteel geen nieuwe pc's met Windows 8.1 permitteren.

      Verwijderen
  10. Ik weet niet eens waarover je het hébt... laat staan dat ik goede raad voorhanden heb;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je had ook gewoon een MacBook Pro kunnen kopen. Was alles bijna hetzelfde gebleven ;-) , maar soms moet je even pas op de plaats maken en Linux is gratis op dat type PC van jullie. Voor hoe lang vragen wij ons af. Tot ZOZ. We hebben er weer zin in vanuit Los Boliches.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben geen 1200 euro voor een MacBook Pro. Een gratis besturingssysteem was in dit geval onze enige optie.
      Fijn weekend.

      Verwijderen
  12. Ik ken Linux alleen van de naam, dus aan mij heb je niks. Had ook geen idee dat dit systeem gratis is. Maar met veel geduld zal het je zeker gaan lukken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou het ook niet weten, welk alternatief je hebt voor Picasa. Draai je nu onder Ubuntu? Ben benieuwd hoe je het vindt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, voorlopig heeft onze oudste zoon er Precise Puppy Linux opgezet. Er ging dat weekend heel veel mis met schijven en sticks, waardoor hij in tijdnood kwam. Ik merk dat er veel dingen nog niet goed werken, dus we rommelen maar even wat aan.

      Verwijderen
  14. Het lijkt me een heel gedoe met dat linux. Ik heb er geen verstand van dus aan mij heb je ook al niks.
    Veel succes met je zoektocht. Ik zal mijn zoon eens vragen of hij wat weet.

    BeantwoordenVerwijderen