Hoefsmid

Deze plaat is weer een sfeervol juweeltje.
Volgende week nog eentje te gaan.

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi idyllisch plaatje Marja. Hij kon er wel wat van hè, die Anton Pieck, om zo de sfeer te pakken in zijn prenten... Een genot om naar te kijken...
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan vallen we natuurlijk in een diep, zwart gat als er geen "pieken"meer zijn. Juweeltje weer deze smederij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja hoor, een echt juweeltje! Anton kon er wat van.
    groetjes, Hilde
    PS. wij wandelden vorige zondag Ravels-Turnhout-Ravels (lus van 21 km), prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En de koffie stond klaar voor jullie. Jammer dat je niet hebt aangebeld.

      Verwijderen
  4. Weer zo'n warme en sfeervol plaatje!
    Die spreuk ook boven de deur: Is 't ijzer heet, dan gauw gesmeet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie plaat weer Marja. Wat was die man toch goed in details hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi. Ooit dacht ik: dat werk van Pieck wil ik wel compleet hebben in boeken of gewoon op kaarten. Maar na het bezoek aan het museum weet ik dat het onbegonnen werk is. Er is ZO veel en het is enorm verspreid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik de ruimte had zou ik op één wand in m'n huis zo'n Anton Pieck willen hebben. Levensgroot, alsof je er ZO in kon stappen. Ik zou er de hele dag naar kijken geloof ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anton Pieck heeft echt een heel eigen stijl bijzonder leuk die platen allemaal eens te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig weer, en weer met hond.
    Ik vraag me af hoe iemand het voor elkaar krijgt dat precies op die plaats zijn broek versteld moest worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze hangt bij mijn ouders in de woonkamer. Mijn moeder heeft vroeger naast een smid gewoond en heeft daar heel bijzondere herinneringen aan.

    BeantwoordenVerwijderen