De laatste Pieck

De laatste van deze serie.
Zou dit een apotheek of een drogist zijn?

11 opmerkingen:

  1. Het woord drogist zegt het al....vroeger werden er veel planten gedroogd bewaart vooral voor medische doeleinden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat de zittende (dikke) meneer advies vraagt aan de (magere) apotheker/drogist hoe hij ook mager kan worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Hoe dan ook, men kon nog eens echt op z'n gemakje de boodschappen doen. De winkelier/apotheker/drogist nam nog de tijd voor je...
    Mooie afsluiter van een heerlijke serie... ik heb er van genoten...
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij kijkt wel ernstig die drogist/apotheker. De klant heeft vast een moeilijke vraag gesteld. Jammer dat het de laatste prent is. Ik heb er met plezier naar gekeken en af en toe een vraag opgelost, was ook leuk dat zoekwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé jammer , ik was eergisteren in een drogisterij in Den Haag die er nog ongeveer zó uit ziet, bééldschoon, en dan maak ik weer geen foto;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk. De man op de stoel was vast iemand die geld wou. Op de een of andere manier lijkt dat zo, weet niet waarom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. volgens mij een apotheeek Marja, te zien aan de vijzel en de weegschaal.
    en de slang is het symbool van de apotheker.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Apotheek en drogisterij tegelijk misschien. Het was hier toch genieten van Anton Pieck Marja. Dank je wel.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen