Brief 6

Hoi Novelle,

Super uitslag van je jaarlijkse controle. Proficiat. Het blijven altijd spannende momenten waarop je weer even helemaal wordt teruggegooid in de tijd.
Wat vreemd dat het folie zo lastig van de ramen was te peuteren. Ik zou er toch een opmerking over maken. Verhuizingen brengen al meer dan genoeg werk met zich mee. Op zo’n klus zit je beslist niet te wachten.

Na de splitsing van filialen van het familiebedrijf, gingen broers en zwagers niet als concurrenten met elkaar om. Ze komen nu nog steeds bij elkaar over de vloer. Bovendien zijn er inmiddels al diverse familieleden uit de zaak gestapt i.v.m. hun leeftijd. Sommige zaken hebben het niet gered door de crisis en de veranderingen in de fotobranche.

Tja, die tuin van ons.... wij hebben een grote kavel van 1400 vierkante meter waarvan 300 bebouwd. Oorspronkelijk waren het twee kavels, maar de vorige eigenaar was zelf aannemer en kocht beide kavels om zijn huis op te bouwen. Wij gaan zeker geen planten meer toevoegen, omdat ons huis te koop staat en we niet om extra werk verlegen zitten en de centjes gewoon op zijn.
Ik ben een echte voorjaarsfan en geniet nu ook van de vroege bloesem. Ik ben dol op onze forsythia, magnolia, krentenboompje en prunus. Maar ook de varens, rozen, lavendel en hortensia’s vind ik mooi en onze beide beuken zijn ook prachtig, vooral in mei en november. De een is minstens 80 jaar oud en de ander is net zo oud als ons huis (1971).
We zijn intussen al een eind op dreef met de onkruidklusjes en hoeven nog maar een paar stukken te behandelen. Daarna kunnen we opnieuw beginnen, want het houdt geen pauze. ;-)
Wel jammer dat het droge, warme weer is afgelopen. We krijgen voorlopig een hoop nattigheid.

Sterkte met de belastingaangifte. Robbert was tot 1 januari zelfstandig ondernemer en in Vlaanderen kun je in zo’n geval niet zonder boekhouder. Het systeem zit hier heel ingewikkeld in elkaar.

Je vraagt of ik wel eens iets van Bernlef heb gelezen. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik maar zelden onthoud welk boek van wie ik heb gelezen. Ik ben meer een lettervreter dan een lezer. Maar ik ga hem op mijn leeslijst zetten en dan merk ik vanzelf of er een belletje gaat rinkelen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een boek leen wat ik al een keer eerder heb gelezen. Dank voor de tip. Wanneer een boek mij aanspreekt wil ik dat ook graag aanbevelen.

Voor zover ik weet zit ik niet bij Google+. Wel merkte ik laatst dat ik op iemands blog alleen maar kon reageren als lid van die groep. Dat heb ik dus overgeslagen. Ik heb wel een Google account omdat het een vereiste is voor Blogger. Verder doe ik niets whatsapperigs en ik twitter evenmin.

Je schrijft dat je onnodige persoonlijke dingen uit je oorspronkelijke brief hebt gewist. Maar persoonlijke dingen zijn toch juist zaken die ons kenmerken? Daar is niets mis mee. Ik denk dat we er geen boeiende briefwisseling van maken als we kolen en geiten blijven sparen. (al ben ik daar wel een kei in!)
Als we het voor de lezers interessant willen houden, zullen we toch iets meer van onszelf moeten laten zien. Daar hoort van alles en nog wat bij: geneuzel, gezeur, dromerigheid, impulsiviteit, maffe buien, humor en verdriet. Ik hoor graag jouw mening hierover.

Donderdag word ik 59 en ik weet zeker dat ik daar niets van zal voelen. Ik ga het zelfs niet vieren. Wat zegt nou zo'n dag? Natuurlijk zal ik gebeld worden en mailtjes ontvangen, maar verder doen we lekker gewoon, dan doen we al gek genoeg.

Lieve groet uit Ravels.

5 opmerkingen:

  1. Sterkte met de strijd tegen het onkruid en tja, dan is groeizaam weer je grootste vijand natuurlijk ;-)
    Van Bernleff ken ik alleen Hersenschimmen, een boek dat " geschreven is" door "iemand die begint te dementeren" een best wel beklemmend boek, zeker voor mensen die met de ziekte te maken hebben . Misschien heb ik mede door dat boek mijn schoonmoeder destijds heel goed kunnen begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helahola jij donderdag Jarig? Wat leuk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En uiteraard hartelijk bedankt voor deze brief en dan maar weer wachten he...op mijn antwoord pfft duurt nog zo lang he?

      Verwijderen
    2. Houd je vooral niet in, Novelle. Eerder antwoorden mag ook... hahaha.

      Verwijderen
  3. Hoi Marja,
    Heerlijk om jullie brieven weer even te lezen... Enne GEFELICITEERD met je verjaardag donderdag. Zo, dat alvast niet overgeslagen!
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen