Thursday Challenge "Electricity"

In ons dorp bepalen ze nog steeds het straatbeeld

19 opmerkingen:

  1. Grappig jij een close-up uit 2014 en wij gaan terug met een panoramafoto naar de 30's. Allebei dus een plezante invulling. Nog een fijne dag Marja en tot ZOZ.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is het pure nostalgie... Hier zie je ze (bijna) nergens meer...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is echt terug in de tijd, mooie close-up!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou ja, inderdaad niet altijd de mooiste invulling van het landschap, maar zonder kunnen we niet meer hé.
    groetjes, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. deze zie je bij 'ons' in Nederland dan weet niet, 'slechts' die ijzeren dingen....

    ik denk dat ik deze liever zie dan die ijzeren....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ja, het is natuurlijk veel béter dan "stroomloos" door het leven gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Doet me denken aan een verhaal dat zich in de jaren twintig in Benthuizen schijnt te hebben afgespeeld. Daar moesten telegraafpalen worden geplaatst, maar een boer weigerde die palen op zijn land. Want, zei hij, Gods goedheid kent geen palen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vroeger zag je deze ook hier in ons straatbeeld. Het had wel iets, vond ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Sandra: ik probeer telkens een reactie te plaatsen bij jouw bijdrage, maar dan moet ik toestemming geven aan Google+ en Picasa, waarmee ik mijn profiel en al mijn foto's openbaar maak. Kan ik niet op een andere manier op jouw blog reageren?

      Verwijderen
  9. Mooi zijn ze, die oude electriciteitspalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie opname zeg. Ik vind het wel wat hebben, die oude elektriciteitspalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja dit doet me aan mijn kinderjaren denken bij opoe....leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarom weet ik niet, maar ik word blij van die foto...
    Fijn weekend en liefs,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pure nostalgie, met die porseleinen zekeringen.
    Zonder vind ik mooier, maar het is toch wel apart.
    Fijn weekend!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe het was en hoe je het in het buitenland nog vaak ziet. Zonder die stroom kunnen we niet meer in de huidige tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tja, noodzakelijk kwaad. Het viel me in Hasselt ook op dat ze alle leidingen bovengronds leiden zodat er een hele wirwar aan kabels langs de gevels gaat.

    BeantwoordenVerwijderen