Mikmak - blijmoedig

Deze invalshoek is zeker van toepassing op de verhuizing van onze jongste spruit. Ondanks het feit dat hij zelf behoorlijk van slag raakte door alle veranderingen en drukte om hem heen, hebben wij blijmoedig zijn hele mikmak aan kleding, games, meubels en troep gesorteerd, aan een kritische blik onderworpen, gedumpt of akkoord bevonden. Daar krijgen wij een opgeruimd hoofd van.

Nu nog even raamfolie scoren voor de galerijkant van zijn flat. Dat staat blijkbaar in het reglement, maar waren ze vergeten ons te melden. Binnen een maand na ontvangst van de sleutel moet de voorzijde afgeschermd zijn om overbodige prikkels voor passerende cliƫnten te voorkomen.
Tja, hoe konden wij dat nou weten?

Meer invalshoeken vind je op het blog van Reismeermin

19 opmerkingen:

  1. Tja dan moeten ze maar wat duidelijke zijn!
    Lekker veel sop gebruiken met opplakken dan wordt het mooi strak! (tip van mijn broer die is glaszetter en beplakt ook veel ruiten)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Geen idee. Dat zou inderdaad best fijn zijn. Het tapijt is wel door Amarant verzorgd. De gordijnen o.i.d. mag/moet je zelf regelen.

      Verwijderen
  3. Lamellen aan de voorkant dicht doen. Doe ik ook. Er zit nog geen meter tussen raam en trottoir.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er hangt nog niets aan de voorkant. We twijfelen over lamellen, folie of gewoon gordijnen. Hij heeft het niet breed en wij evenmin.

      Verwijderen
  4. Die folie is een handige oplossing ,voordelig en het laat het lekker licht binnen. Er zijn ook best wel leuke dessins te koop.
    Raar dat het niet ter sprake gebracht is bij het aanvaarden van de woning, maar oke, het is best snel te regelen gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, ook gek dat ze dat niet hebben doorgegeven. Maar wel logisch denk ik, ik zou zelf ook naar worden als er steeds mensen langs mijn raam zouden lopen en ook als ik zelf steeds de neiging zou hebben naar binnen te kijken. Denk dat het idd de goedkoopste oplossing is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel natuurlijk logisch dat ze die eis stellen...

      Verwijderen
  6. Ik heb een paar weken geleden de ramen van jongste dochter beplakt, samen met haar, je hebt echt vier handen nodig hoor. En ja, heel veel sop of in ieder geval nattigheid uit plantenspuit... Succes ermee!
    Ik wens je een heel fijne avond Marja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Merkwaardige maatregel. Dat folie maakt nu juist nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog nooit van de maatregel gehoord. Volgens mij maakt het alleen maar meer nieuwsgierig...
    Succes en veel plezier met zijn eigen woning! Zal best wennen zijn voor jullie.
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar hoeven wij niet aan te wennen. Hij heeft al 8 jaar geleden op zijn 24ste het ouderlijk nest verlaten. ;-)

      Verwijderen
  9. Jullie gaan vast plakken, want drukte om hem heen - mensen kijken naar binnen - is niet goed voor de jongste zoon. Bovendien is dit de goedkoopste oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan de opdracht is voldaan. En dat van die prikkels wist ik ook niet. Maar het is snel opgelost zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja folie lijkt me een goeie oplossing toch. Hoewel ik bij mijn dubbel glas te horen kreeg dat ik er geen folie op mocht plakken ivm schade aan het dubbele glas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij verhuizen komt altijd meer kijken dan je denkt. Maar goed die mikmak hoop ik even niet te hebben. Ik zal je link vanavond plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen