Puzzel

19 opmerkingen:

  1. Ach ik cryptode (zal vast geen goed woord zijn) altijd zoveel. Iedere zaterdag in het AD samen met mijn broer als ik op visite kwam, doe het eigenlijk nooit meer jammer eigenlijk toch weer eens oppakken. Het blijft zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marja,
    Cryptogrammen was nooit mijn ding, kruiswoordpuzzels veel meer... Mijn vader was wel altijd met zo'n cryptogram bezig, ik weet niet of hij dat nog steeds doet eigenlijk...
    Fijne maandag Marja,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, ik mag het ook graag doen. Maar ik moet wel zeggen dat ik vroeger fanatieker was dan tegenwoordig. Vroeger had ik geen rust als er een paar oningevulde woorden waren, maar tegenwoordig zal dat me een zorg wezen. Ik bewaar ze dan wel om in een latere uitgave te zien wat ik had moeten invullen, maar dat is dan ook alles. Och ja...
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lukt mij niet hoor die cryptogrammen. Wij hebben een kennis die komt hier 1x per jaar 2 weekjes op vakantie, die vult ze ook zo makkelijk in, ik sta er steeds weer van te kijken. Mijn moeder kon het ook heel goed. Denk dat ik te moeilijk denk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Is niet mijn ding, ik ben meer van de sudoku.
    Maar mijn moeder is er ook een kei in! Die schudt het zo uit haar mouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lastig, maar oh zo leuk. Ik kan er geen bal van, maar blijf proberen. Mijn moeder was er een kei in evenals limericks schrijven trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cryptogrammen lukt me niet zo goed helaas.Ik had meer met de kruiswoordpuzzels gingen mij beter af

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn moeder van 91 is daar supergoed in. Heb dat niet van haar doorgekregen.
    Het houdt de grijze massa in stand. Veel plezier met de crypto's!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind dat altijd zo knap, hè! Cryptogrammen maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik deel jouw liefde voor de crypto maar ben er tegelijkertijd niet héél goed in. Marion en ik maken altijd de AD crypto en de cryptoslang uit de Telegraaf ( die wat makkelijker is omdat gelijke nummers gelijke letters zijn. maar het is bij ons dus niet "even invullen" bij een gewone crypto, maar we hebben er samen veel plezier mee en dáár gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd petje af voor de samensteller. (Ik maakte ze vroeger ook wel voor een blad, maar dat is best lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vroegah (middelbare school) maakte ik voor de schoolkrant kruiswoordpuzzels. Wat een werk. Ik los ze liever zelf op ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe het veel te weinig terwijl ik het vroeger zo leuk vond. Maar ja: toen hadden we nog geen computers en om 's avonds doelloos voor de tv te hangen zag ik ook niet zitten. Ik ga er toch weer eens mee beginnen. Kan nooit kwaad, wat hersengymnastiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kreeg de neiging met de opdracht aan de slag te gaan. Maar ik hield me in. Alleen voor drie verticaal maak ik een uitzondering. Daar komt achter de eerste letter van het alfabet waarachtig medelogster Ria aan. Grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een uitdagend verhaal waar liefde voor puzzels uit spreekt. Leuk, Marja :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Cryptogrammen, daar gaan mijn hersens van op de loop, kruiswoordpuzzels en sudoka's daarentegen.. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. daar kan ik me wel bij aansluiten al doe ik het langggggggg niet meer zoveel als dat ik ooit heb gedaan....momenteel heeft sudoko de voorkeur maar ja dat kan zo maar weer wijzigen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen