Een goed gesprek

Sinds een paar jaar hebben wij geen vaste telefoonlijn meer. Uit bezuinigingsoogpunt kozen wij voor een Nederlands en een Vlaams mobiel nummer. Dat scheelde enorm in de kosten.

Wanneer manlief boodschappen doet neemt hij de 06 mee en blijft de 04 thuis. Het gebeurt regelmatig dat hij vanuit de supermarkt even overleg pleegt met het thuisfront (moi). Vrijdag belde hij ook even met een vraagje over hutspot. Tot zijn grote verbazing ging er iets rinkelen in het borstzakje van zijn overhemd. Hij bleek dus beide mobieltjes bij zich te hebben.

Geen paniek. Ik heb in een kruimelig hoekje van mijn handtas nog een vooroorlogs mobieltje liggen en het voedseloverleg kon dus gewoon plaatsvinden. Ik kon het niet laten om even te vragen of hij wel een goed gesprek met zichzelf had gehad. En ja, dat was heel bevredigend, zei hij.

18 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Ik zie het al helemaal voor me...dat gezicht van je man als hij je wil bellen en dat er dan in zijn borstzak een belletje gaat rinkelen.
    Wij hebben dat soort goede gesprekken nooit want Ben is een van die zeldzame mannen die helemaal geen mobieltje heeft...
    Gelukkig zijn er op het booreiland altijd heel goede satelietverbindingen en kan hij me vandaar wel regelmatig bellen voor een goed gesprek...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me voorstellen dat hij erg vreemd heeft gekeken..Wij hebben beiden zo'n ding , maar alleen voor als het echt nodig is .Manlief neemt hem wel altijd mee ,errug handig tenminste als hij hem aan heeft staan want dat vergeet hij bijna altijd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kick op mooie zinnen. Met de zin van dat kruimelige hoekje in je handtas maakte je me helemaal blij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha heerlijk, ja die dingen gebeuren dan kun je blij (hij althans) dat jij nog een reserve hebt.

    Buiten dat kan een gesprek met jezelf heel leuk zijn ;-)

    Wij liggen ook op de Grens maar dan Ned/Duits en hebben ook 2 nummers , in onze woning hebben we nog duitse ontvangst buiten dat is het voor op de camping ook super handig en zuiniger :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, geweldig. Altijd handig dus, een derde (reserve)mobieltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig,hier gaat wel eens een telefoon gewoon op tafel .......vergeten dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vergeet het ding altijd op te laden. Tegen dat ik hem buiten de huisdeur denk nodig te hebben denk ik aan opladen. Zal hem nu ook maar even aan het infuus leggen voor hij begint te piepen. Mooi om goed bereikbaar te zijn tijdens vakanties, maar voor dagelijks gebruik ben ik er nog steeds niet aan gewend. Kwestie van leeftijd??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha ja, leuk, zo'n gesprek met jezelf :-) Hier alleen NL 06, we wonen zo dichtbij de grens dat dat heel goed kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whahahaha , heerlijk dat soort toestanden , het zou zómaar in huize Rietepietz kunnen gebeuren ! Altijd héérlijk voor een logje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, mobiele brigade noemen ze dat..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha ik zie het voor me, had hij zo maar zich zelf aan de lijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, ja dat kan gebeuren natuurlijk.
    Maar van 04 naar 06 bellen kost toch ook veel geld? Maar ja, zo vaak zal het niet gebeuren dat jullie elkaar bellen. En met de computer kun je tegenwoordig ook heel goedkoop contact hebben met iedereen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, met familie skypen we natuurlijk. Die 04 is voornamelijk bedoeld voor de Belgische relaties.

      Verwijderen
  13. Geweldig! Voer voor een blog, dus! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mannen..........Mijn bejaardenmobiel ligt leeg in de la. Vergeet dat ding altijd.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe deden we dat vroeger toch altijd zeg met die boodschappen zonder mobiel. Nu ben ik alleen dat is makkelijk maar ook daarvoor belde ik echt nooit voor boodschappen. Vind dat altijd zoiets vreemds alsof er geen alternatieven zijn of onverwacht iets anders eten is ook leuk toch ;) gewoonanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig verhaal! Ik heb een haat/liefde verhaal met mijn mobiel. Ik vergeet hem gewoon op te laden of laat hem thuis liggen. Tot ergernis van het thuisfront.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen