Waslijn

Er was eens een rupsje in Essen
Die worstelde zich door processen
Hij spon en hij spon
Een mooie cocon
En droomde daar over vlieglessen

 Er volgde toen een transformatie
Dat was een enorme prestatie
Verfrommeld en nat
Kroop hij uit zijn vat
En hoopte toen op inspiratie

Terwijl hij nog stil hing te drogen
Zijn vleugeltjes zachtjes bewogen
Verloor hij gewicht
En werd vederlicht
Daarvan raakte hij opgetogen

Uiteindelijk werd hij een vlinder
Het fladderen ging steeds gezwinder
Vol ijver en vlijt
Besteedt hij zijn tijd
Bestuivend van hier tot aan ginder

18 opmerkingen:

  1. subliem weer.... elke week weer een verrassing en reuzebenieuwd naar waar je mee komt ;-)

    Dank je wel, liefs en fijjne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb steeds de neiging om na elke limerick te gaan zingen: la la la la la, la!
    Je bent een kei hierin!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marja,
    Geweldig is deze limerick. En nog wel eentje met vier coupletten. Super mooi geschreven.
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve limerick. En een mooie, educatieve foto erbij. Bedankt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Potdorie dit is héél bijzonder
    jouw limericks..,.ik kan niet zonder
    poëtisch of lief,
    soms educatief
    weet dat ik je héél erg bewonder

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na de worsteling mag het resultaat er zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals elke week, wederom een prachtige foto met een super limerick.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige Marja! Jij schudt ze zomaar uit je mouw!
    Waar haal je het toch vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto, mooie Limerick, mooie zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige limerick bij die foto!
    Fijne zondag nog verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daverend applaus voor deze limerick!
    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er is weer een prachtige limerick ontpopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super blog weer en ohh wat zou ik soms graag een vlinder willen zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor deze limerickencyclus neem ik diep mijn petje af. Prachtig en helemaal afgerond.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaaaauw Marja, wat een prachtige en leuke limerick! en met een prachtige foto erbij!
    doe zo voort, super!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Telkens weer denk ik bij die limerickjes van je: wow! Je doet het zo leuk! Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen