Waarom een tweede kerstdag?

bron

11 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Ik had er nog nooit over nagedacht, waarom er een tweede kerstdag was! Wat leuk om dit allemaal te lezen. Heel interessant...
    Ik wens jou en je gezin een heel fijne tweede kerstdag...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die informatie.
    Wij krijgen op tweede kerstdag al onze(klein) kinderen thuis.
    Het word volle bak hier thuis....gezellig
    Het eten staat panklaar nu even nog rustig hier (geniet ik ook van)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nooit geweten waarom Boxing Day zo heet. Nu dus wel. Interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemiddag Marja,
    Leuk om het zo terug te vervolgen, heb dit ook niet geweten,
    Mij zul je echter het zeinop tweede kerst of pasen nooit op een woonboulevard vinden, de gedachten al brrr ;-)

    Fijne dagen nog met je familie en vrienden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iets wat ik me vaak afgevraagd heb .Leuk om deze achtergrond te weten .En naar de woonboulevard of iets dergelijks brrr
    Fijne dag ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om dit alles te weten, Boxing day was mij wel bekend van naam maar de oorsprong ervan was mij totaal onbekend.

    Nog fijne feestdagen gewenst.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moet er niet aan dénken 4 Kerst dagen, twee is precies goed ! Misschien is de meubelboulevard bestromen in de jonge jaren nog wel nuttig maar wij komen er niet omdat we helemaal niets meer nodig hebben aan meubels.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 21 december vindt ik meer bijzonder dan de kerstdagen! De eerste kerstdag zijn we meestal bij mijn zwager/schoonzus en dat bevalt ons uitstekend. De tweede dag thuis. Lekker makkelijk, geen gedoe. Maar eerste kerstdag van dit jaar zullen we niet snel vergeten: mijn moeder is gevallen, brak haar heup en ligt in het ziekenhuis. Tja, dan weet je weer waar het in het leven ècht om gaat ;-)
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen