Vrijdag de dertiende

Bron: HLN

19 opmerkingen:

  1. Hoi Marja,
    Ik heb zelf niets met vrijdag de 13e, maar deze weetjes zijn wel heel leuk om te lezen...
    Dat het Andes ongeluk op vrijdag de 13e was wist ik niet... Het verhaal is wel heel bekend...
    Fijne dag vandaag, zonder ongelukken hoor....
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bijna 41 jaar geleden op vrijdag de dertiende getrouwd!
    Dus ik geloof niet in ongeluksdata, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn ma is jarig op 13 september en dat valt regelmatig op een vrijdag. Vandaag mag mijn pa naar huis dus ik blijf positief ook al is het vrijdag de dertiende ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb gelukkig geen last van bijgelovigheid. Volgende maand weer blue monday, heb ik ook niets mee. "Leuke" thema's om over te schrijven, dat dan wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen hoe het bijgeloof ontstaan is .Ik heb me nooit druk gemaakt om Vrijdag de 13e

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ik vandaag maar in bed blijf als ik dit allemaal zo lees ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat lijkt het boze oog wel ;-).
    we zullen er toch maar het beste van maken hé!
    fijn weekend en groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pffff hij ziet er wel eng uit. Maar ik ben niet bijgelovig hoor, hoewel ik niet onder een ladder doorloop...
    Manlief heeft niks met 13 zegt hij, maar gewoon als het hem goed uitkomt ;-).
    Ons eerste huisnummer was 13, maar we hadden er geen last van...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een dag als alle andere dagen en natuurlijk kún je best juist die dag pech hebben , maar oók een mazzeltje hoor!
    Het zegt mij in ieder geval niets en het houdt me niet bezig , is maar goed ook want je kunt ongeluk misschien óók wel afdwingen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig dat vanmiddag , nadat ik een brief op de bus had gegooid, op de terugweg in de straat een zwarte kat, met grote felgroene ogen, eerst dwas langs me heen liep en daarna aan de zijkant tegen me opsprong en mauwde. Ik kon haar zomaar een aai geven. Ineens schoot het me te binnen ,vrijdag de 13e. Niks gebeurd verder. Gewoon een lieve kat.
    groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En toch was 't vandaag gewoon een prima dagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Interessant weetje!
    't Was een prachtige zonnige dag. Ben niet (bij) gelovig, scheelt een hoop.

    Erka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is de onwetendheid die bijgeloof creëert dit gebeurt vaak als mensen in nare omstandigheden iets meemaken en dit willen voorkomen. We willen grip hebben over wat ons overkomt. Ik heb zelf eens de Reiger als een bemoedigende groetje van de Schepper betiteld en ik voel me daar wel bij.(glimlach) Dus soms zal ik je een Reiger toewensen dan weet je dat alvast.Ik hoop dat je een fijne zondag hebt vandaag Marja. doeg doeg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het was gisteren bij ons een heel gewoon dagje. Net zoals dat wel vaker het geval is op vrijdag de 13de!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sinds 1982 zeg ik altijd dat vrijdag de 13e voor mij een geluksdag is. Mijn petekind/neef is toen geboren, en het is ondertussen een prachtige vent, met een mooi gezin, waar hij apentrots op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, er is me vrijdag de 13e niets overkomen. Dus het zal allemaal wel meevallen. Je kunt niet overal in geloven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja heb er geloof ik al eens wat over geschreven, vrijdag de 13e hoorde ik toen ik zwanger was dat mijn zoon gezond was, sinds die tijd is het mijn geluksdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor vrijdag de 13e zullen wij nooit een vliegreis boeken. In een vliegtuig zitten wij niet graag op rij 13. Dit is ons bijgeloof.

    BeantwoordenVerwijderen